Hitman 3: Contracts
Hitman serileri büyük bir başarıyı yakaladıktan sonra, yapımcı Io, oyun
üzerinde bir takım değişikliklere gitti. Hitman 2 ve Hitman: Contracts’ın yapımı
arasında Io, EA’in Freedom Fighters isimli oyununa karakter tasarlamaktaydı. Bu
olay, Hitman: Contracts’ın şekillenmesine, Io’nun oyuna olan bakış açısının
değişmesine sebep oldu.
Bir Katilin Geçmişine Yolculuk
Oyunun üzerinde durulan en büyük özellik oyunun konusu. Oyuna başladığınızda,
ana karakterimiz “47” otel odasında yalnız başına iken kan kaybetmektedir.
Kıvranır vaziyette bulunan karakterimiz acılarından kurtulmak için bir yandan da
ağrı kesiciler almaktadır. Bu ilaçlar, karakterimizin geçmişi ile ilgili
hayaller görmesine sebep olmaktadır. Siz de, bu andan itibaren kendinizi azılı
katil olan karakterimizin hayalleri içinde buluyorsunuz.
Oyuncuların, gerçekçiliği en yüksek seviyede hissedebilecekleri bir oyun
yapmayı hedefleyen Io çalışanları, Hitman 2 benzeri kaliteli senaryolarla Hitman:
Contracts’daki karanlık ve zalim ortamları birleştirmeyi başarmış. Görevler
sırasında düşmanlarla olduğu kadar yağmur, kar ve rüzgar gibi hava koşulları ile
de savaşmak zorunda kalacağız. Öte yandan oyun yapımcıları, daha film vari bir
hava oluşturmak için, Prince of Persia’da da kullanılmış olan yumuşak-odak
görsel filtreleri de oyuna entegre etmişler.
Real Time Yoğunluk, Değiştirebilen Motor.
Hitman 3: Contracts’daki esnek oyun motoru sayesinde bölüm boyunca renk ve
yoğunluğu sürekli değişebilen objeleri görebileceksiniz. Io, daha çok PS2
oyunları ile adından sıkça söz ettirmesine rağmen, bu oyundaki grafikler
üzerinde bir hayli uğraşmış. Özellikle oyundaki poligonlarda Hitman 2’ye
oralanla yaklaşık %50’lik bir artış gözlemlenmekte. Oyunu oynarken kendinizi
Alacakaranlık Kuşağı’ndaymış gibi hissedebilirsiniz. Su birikintileri ve
aynalardan yansıyan görüntüler, oyundaki grafiklerin ne denli gerçekçi olduğunun
ispatı. Elbetteki atmosfer her şey demek değil. Oynanabilirliğin de en az
atmosfer kadar iyi olduğu Hitman serilerinde, yapmamız gereken şey ve eşyaları
pek fazla seçememekteydik. Bu oyunla birlikte artık daha fazla silah, elbise ve
saldırı hareketleri seçebileceğiz. Hitman 3: Contracts’da özellikle oyun dizyanı
da oldukça geliştirilmiş. Örneğin bir bölümde karakterimiz 47, Sibirya’ya doğru
gitmekte olan bir uçakta saklanmakta. Uçaktan ne şekilde iniyor olduğuna bağlı
olarak, karakterimizin hareketlerinde de farklılıklar bulunmakta. Ayrıca
oyundaki bölümlerde çoğu zaman birden fazla hedef bulunabiliyor. Bütün bunları
istediğiniz sırada bitirmekte de özgürsünüz.
Artık Kısıtlı Değilsiniz
47’nin giriş hedefleri, genellikle ana hedeflerle bağlantılı. İsterseniz
düşmanlarınızdan birinin elbiselerini giymek için onu öldürüp direk olarak
elbisesini giyebilir ve diğer düşmanlarınızla buluşabilirsiniz. İsterseniz de
düşmanınızın diğer düşmanlarınızla buluşmasını bekleyip hepsini birden
temizleyebilirsiniz. Ya da diyelim ki birisini öldüreceksiniz. Yine isterseniz
adamı gizlice takip edip bir yerde sıkıştırdıktan sonra öldürebilirsiniz, ya da
banyoya girmeden önce sabuna zehir döküp, adamın yıkanırken ölmesini
sağlayabilirsiniz. Gördüğünüz gibi Hitman 3: Contracts’da yapabileceğiniz her
şeyin en birçok alternatifi bulunuyor. Kendinizi çok fazla gizleyemiyorsunuz.
Genellikle birileri tarafından aranıyor, deşifre olabiliyorsunuz Kimi zaman Rus
askerleri tarafından üzeriniz aranabilir. Gerçek Rus ses artistleri tarafından
oyunun seslendirilmesi, aksanın Rus aksanı olması, oyunda bir başka gerçekçiliği
sağlayan etmenlerden biri. Rus askerleri ile olan (Elbetteki oyundaki diğer
birçok NPC ile de.) ilişkilerinizde dikkat etmeniz gerekiyor. Yapacağınız
herhangi bir yanlış hareket ani bir saldırıya uğramanıza, dolayısıyla ne
olduğunu anlamadan ölmenize sebep olabilir. Giydiğiniz elbiselerin de oldukça
büyük bir önemi var. Yanlış yerde yanlış elbise de büyük sorunlar yaratabiliyor.
Kısacası oyundaki yapay zeka da diğer Hitman oyunlarına nazaran çok gelişmiş.
Hitman 3: Contracts, Io yapımcılarının şimdiye kadar yapmak istediği hemen
her şeyi bünyesinde barındırmakta. Tamamen sinematik görüntüler, bir
suikastçının gözünden gerçekçi bir şekilde olayları görebilmemiz,
oynanabilirliğin oldukça iyi olması ve senaryoların etkileyiciliğini
birleştirmiş. Oyun, piyasalara çıktığında hepimizi monitörlerimizin başına
çivileyeceğe benziyor.