Hitman: Absolution: “Bu oyunu bitiremeyeceksiniz”

Hepimiz merakla onu bekliyoruz ancak bazılarımız çıkan videolardan Absolution’ın eski oyunlara göre daha aksiyon tabanlı olmasından ve ana konseptin yok olmasından korkuyor. Bu da oyunun eski Hitman’lere göre kolay mı olacağı tedirginliğini yaratıyor doğal olarak.

Lakin IO Interactive’den Tore Blystad’ın söyledikleri bu düşüncenin yakınından bile geçmiyor.

Yapılan bir röportajda Blystad, oyuncuların sadece %20’sinin oyunun son bölümünü görebileceğini belirtti ve durumu “çok üzücü” olarak değerlendirdi.

“İyisiyle kötüsüyle bu yeni oyun için daha öncekilere kullandığımızdan çok daha fazla metrik kullandık. Genel oyuncular oyunu muhtemelen hiç bitiremeyecekler, ki bu çok üzücü. Ya da en fazla bir kere oynayabilecekler, ama zaten bu oyun bütün bölümleri tekrar tekrar deneyip orada yapılabilecek herşeyi yapmak isteyen oyuncular için hazırlandı.”

“Sanrıım insanlar bir oyunu bitirmek için o kadar zaman harcamayacaklardır, sıkılacaklardır. Bu sadece bu oyun için geçerli değil her oyun için geçerli. Oyuncuların sadece %20’sinin oyunun sonunu göreceğini bilmek çok korkunç birşey. Oyun üzerinde çalışan insanları çok ama çok üzüyor.”

Blystad hikaye konusunda da oyunun sonunda gerçekleşen olayları daha başlara taşımanın mümkün olmadığını, Absolution’daki anlatımın buna müsade etmediğini belirtti.

“Çok geniş bir hikayenin içine uyacak şekilde inşa edilmiş şeylerin yerlerini değiştirmek çok zor bir iştir. Sanırım bazı eski Hitman oyunlarında bu tarz bir olay vardı, bazı bölümler daha ilginç ve akılda kalıcı olduğundan erkene alınmıştı. Bizim için iş o kadar kolay değil çünkü hikaye ciddi anlamda bütün bölümleri sonuna kadar yaşıyor o yüzden en başından ayarladığımız sırada gitmek zorundalar.”

“Kullanıcı testinde oyuncular bizlere oyunun tekrardan oynanabilme faktörünün kendi içinde barındığını belirtti. İnsanların bölüm başlarına geri dönüp tekrar denemesinin sebebi aldıkları neşe veya durumun getirdiği zorunluluktan kaynaklanıyor. Daha fazlasını görmek istiyorlar, sakladığımız şeyleri bulmak istiyorlar ki bu da bizi memnun ediyor çünkü o şeyleri oyuna katmak için çok fazla zaman ve efor harcadık.” 

Exit mobile version