Hitman: Absolution
Birini sessizce öldürüp, cesedini kimsenin görmeyeceği bir yere taşımadığınızdan beri ne kadar süre geçti? Çoğunuzun “6 sene” dediğini duyar gibiyim. Tabi ki gerçek bir olaydan bahsetmiyoruz. Bahsettiğimiz kel ve barkodlu kahtamanımız Agent 47. 2006’daki son Hitman oyunu olan Hitman: Blood Money’den beri sesi soluğu çıkmıyordu keltoşumuzun. Ancak şimdi Hitman: Absolution’la birlikte kahramanımız geri dönüyor.
Absolution, yağmurla kaplı olan bir Chicago’da geçecek. Son oyun Hitman: Blood Money, Diana’nın 47’ye kurmaca bir ölüm için yardım etmesiyle bitiyordu. 47, “The Franchise”ın patronu olan eski FBI yöneticisi Alexander Leland Cayne’i öldürmüştü. Sonunda 47’nin nerede olduğunu bilmiyoduk. Ancak Absolution’ın izlediğimiz videolarında, Diana’nın Agent 47 tarafından öldürüldüğüne tanık olduk. Bu da akıllara, Hitman: Absolution’ın belli bir zaman diliminde geçmediği izlenimini veriyor.
Doğrulanan bilgiler arasında yeni bir düşman olan Blake Dexter’la karşılaşacağımız söyleniyor. Bu karakter ünlü oyuncu Keith Carradine tarafından seslendirilecek.
Gizlilik mi? O da ne?
IO Interactive, bu sefer Hitman’da gizliliği tam olarak esas almıyor. Oyuncu tiplerine göre Hitman: Absolution’da farklı yollardan oyunu bitirebilmek mümkün. Yani geleneksel olarak odadaki 3 adamdan birini boğazına teli geçirip boğup, cesedini gözükmesin diye bir köşeye koyabileceksiniz. Bunu istemiyorsanız silahınızı çekip bütün kurşunları üç adamın da üzerine yağdırmayı da seçebilirsiniz. Yani farklı oyuncu tiplerini bir araya getirmeyi hedeflemiş IO Interactive.
Görünüşe göre IO, 47’nin animasyon ve hareketlerini de oldukça revize etmiş. Daha akıcı ve güzel gözüken hareketler mevcut. Taktiksel kıyafet değişimi, cesetleri taşıma, etrafta bulunan eşyaları kullanma; bütün bunlardaki animasyonlar ve hareketler göze oldukça güzel görünüyor.
Özellikle ateşli silahların kullanılmadığı ölümlerde, 47’nin kullandığı bazı teknikler rahatsız edici düzeye çıkabiliyor (tabi ki bazıları bunları oldukça eğlendirici bulacaklar). Artık barkodsuz olan keltoş kahramanımız, düşmanlarının suratına itfaiyeci baltası fırlatabiliyor, kol genişliğindeki bir haçla rakibimizi dövebiliyor ve hatta Fallout 3 tarzında oyunu durdurup birden fazla hedefi sinematik bir şekilde öldürebiliyor. Bu da oyunun “aksiyon” kısmına büyük bir katkı sağlıyor. Bu şekilde oyunu aksiyon dolu şekilde bitirip, sessiz şekilde tekrar oynamanıza ya da tam tersine imkan oluşturuyor.
Hepimiz bir bireyiz
IO Interactive yaptığı açıklamalarda Hitman: Absolution’ın ince elenip sık dokunduğunun da mesajını veriyor. Yapımcılar oyundaki herkesin kendine ait bir ismi ve kimliği olacağını, buna göre davranacağını söylüyorlar. Yani Hitman: Absolution’da kimse figüran olmayacak. Örneğin köşede gördüğünüz güvenlik görevlisi, az önce sessizce öldürüp masanın altına gizlediğiniz Michael isimli güvenlik görevlisiyle aynı olmayacak.
Yapay zeka için 2000 sayfalık bir senaryo hazırladıklarını belirten yapımcılar, hikayenin bu yan hatları için de ayrıca ses kayıtları da yaptıklarını belirtiyorlar.
Peki IO, saf bir Hitman mi yapıyor? Cevap hayır. Ancak kesin bir hayır değil. Geliştiriciler, Hitman’in kökenini ve ana oynanış yapısını hiçe saymadıklarını belirtiyorlar. Aksiyonu oyuna tam olarak eklediklerini, bunun yanında Agent 47’nin tam olarak bir suikastçı olduğunu ve ona göre de davranacağını söylüyorlar. Bütün bunların yanında oyunu en üst zorluk seviyesinde oynadığınızda, 47’nin işleri kolaylaştıran bazı özelliklerini (örneğin X-Ray) kullanamayacağımız da söylüyorlar.
En çok merak edilen noktalardan biri olan Co-Op modu da geliştiriciler tarafından sıcak bakılmayan modlardan biri. IO Interactive, 47’nin “yalnız kurt” havasını bozmak istemediklerini belirtiyor. Bu yüzden de Co-Op şekilde oynanacak bir modu oyundan uzak tutmak istediklerini söylüyorlar.
İyi günler, boğma teli alacaktım da
Yeni oyunun müzikleri bazıları için hayalkırıklığı olsa da Jesper Kyd tarafından yapılmıyor. Onun yerine Peter Kyed ve Peter Peter, Hitman:Absolution’ın müzikleriyle haşır neşir olacak.
Hitman: Absolution’ın henüz tam olarak ne zaman piyasada olacağı belli değil. Ancak işaretler 2012 senesi içerisinde kel kahramanımıza kavuşacağımız yönünde. Oyunun piyasaya sürülecek olan “Professional Edition”ıyla birlikte de bir sanat kitabı, oyunun yapım görüntüleri ve özel bir silah indirilebilir içeriğin kullanıcılara özel bir pakette sunulacağını belirtelim.