Hitman’in yapımcısı ‘neden episodik?’ sorusunu cevapladı

Gerek başlıkta, gerekse alt başlıkta şu episodik lafını çok kullandım farkındayım. Belki bilmeyeniniz vardır diye önce açıklayayım; episodik oyun dediğimiz şey şu son zamanlarda iyice popülerleşmeye başlayan  ‘bir oyunu tam bitmeden çıkarmak yerine bölüm bölüm, belirli aralıklarla çıkarmak’ mantığına verdiğimiz ad. Telltale Games’in oyunları bunun en iyi örneği olabilir.

Episodik oyun mantığı aslında biz oyuncuları şimdiye kadar öyle çok fazla rahatsız etmemişti. Sonuçta küçük yapımcıların denediği bir şeydi ve öyle büyük paralar da dönmüyordu işin içinde. Ama ne zaman ki bu episodik oyun işine büyük yapımcılar da girmeye başladı, işte o zaman biz oyuncular bir şeylerin yanlış gittiğini anlamaya başladık. Hitman ve Final Fantasy VII Remake’in de bu yoldan gittiğini öğrenince sabırmız iyice taştı. ‘Neden?’ diye sorduğumuzda da hiçbir yapımcı adam akıllı cevap veremiyordu doğrusu.

Geçtiğimiz günlerde Hitman’in yapımcısı IO Interactive’den Hans Seifert, verdiği röportajda neden episodik oyun yolundan gittiklerini açıkladı. Öncelikle: “Seriye ne zaman yeni bir oyun yapsak, önce yaptığımız oyunun şu ana kadaki en iyi Hitman oyunu olduğuna emin oluruz. Bu sefer de bu değişmedi ve en iyi Hitman oyununu yaptığımızı düşünüyoruz. Fakat biliyorsunuz, herkes yanılabilir” dedi.

AAA bir oyunun neden episodik mantıkla çıkış yapacağı sorulduğunda Seifert şöyle bir açıklama yaptı:

“Birçok insan bize ‘neden oyunu piyasaya çıkartmak için beklemiyorsunuz?’ diye sordu. Buna cevabım da; oyunu bu mevsimin sonunda piyasaya çıkarıyoruz. Eğer oyunu eski kafada, kutulu bir şekilde tam haliyle almak isterseniz 2016’nın sonunda alabilirsiniz. Bunun için kimse size herhangi bir engel koymuyor. Ama neden aynı zamanda oyunu bir an önce oynayıp bizimle beraber geliştirmek isteyen oyuncuların da isteklerini kıralım ki? oldu” dedi.

Seifert ayrıca bu AAA oyunların episodik olma işini ileride daha birçok seride göreceğimizi söyledi. “Samimi bir şekilde diğer birçok serinin de böyle bir şeye kalkışması iyi olacaktır diye düşünüyorum. Ama elbette aynı zamanda bunun her oyun için de iyi olmayacağının farkındayım.” Seifert’ın bu açıklamasına güncel olarak Final Fantasy VII Remake örneğini rahatlıkla verebiliriz.

Yani kıssadan hisse, Hitman’in yapımcısı hiç de öyle biz oyuncuların hayıflanmasını umursuyor gibi görünmüyor. Gayet kararlılar ve bu yönde de ilerleyecekleri kesin gibi görünüyor.

Exit mobile version