Röportaj

Homefront Röportajı

Kaos Studios’tan yeni bir kaos senaryosu geliyor. Daha önce Frontlines: Fuel of War’u geliştirerek ortalığı paramparça eden yapımcılar, şimdi gözünü Amerika’ya dikti. Bu yıl düzenlenen E3 fuarında THQ’nun en ön sırada gösterdiği oyun olan Homefront, vurucu bir etki yaratabilir. Zira Amerika’nın kaderi, artık az sayıdaki özgürlük savaşçısının ellerinde.

Stüdyonun topluluk müdürü Jeremy Greiner ile Homefront hakkında konuştuk. Grenier şu sıralar o kadar yoğun ki, bize vakit ayırdığı için kendisine çok teşekkür ediyoruz.

Merlin’in Kazanı (MK): Merhaba. Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?

Jeremy Greiner (JG): Adım Jeremy Greiner. Kaos Studios ve Homefront’un topluluk müdürüyüm. 90’lı yılların başından beri, özellikle “shooter” oyunları konusunda tutkulu bir oyuncuyum. Favori oyunlarım arasında Return to Castle Wolfenstein, N64 için geliştirilen 007 Goldeneye ve Mario Kart bulunuyor.

MK: Homefront’u geliştirme fikri nasıl doğdu? Daha önce Fuel of War’u geliştirmiştiniz sanırım.

JG: Homefront, Frontlines için -öyle olmasa da- bir devam oyunu gibi düşünülebilir. Hikâye ana olarak Kaos Studios’taki yaratıcı bir kaç isim tarafından yaratıldı ve bu isimler ardından John Milius’la iletişimde bulundular. Milius, Apocalypse Now, Red Dawn, Conan vb. filmlerin yazarı. Bu noktadan itibaren kontrolü aldı ve hikâyeyi geliştirdi. Grup ve Milius birlikte Homefront’un geleceğini yazdılar.

MK: John Millus, ekibe nasıl dahil oldu? Hikâye dışında farklı bir görevde daha çalışıyor mu?

JG: Yaratıcı yönetmenimiz David Votypka, Milius’la THQ’daki bir kontak yoluyla görüştü. Homefront evrenini ve arkasındaki hikayeyi yaratmamıza çok yardımcı oldu. Hikaye dışında çalışıyor mu? Bunu bilemeyiz.

MK: Oyunda Kuzey ve Güney Kore birleşip Amerika’yı işgal ediyor. Senaryo akışından biraz söz eder misiniz?

JG: Kuzey ve Güney Kore, barışçıl bir şekilde birleşip Büyük Kore Cumhuriyeti’ni oluşturuyor. Bunun etkisi diğer komşu ülkelere ve Japonya’ya da ulaşıyor. Bu büyümeyle birlikte Büyük Kore Cumhuriyeti, bu ülkelerin finansal, askeri ve teknolojik kaynaklarını ele geçirerek, ABD’nin işgalini sağlamaya çalışıyor. Hawaii, bir atlama noktası olarak kullanılıyor ve Amerikan askeri yapısını yok eden bir EMP (Elektromanyetik atış) ile birlikte Büyük Kore Cumhuriyeti, Amerika’yı işgal ediyor.

MK: Bu bir kurtuluş mücadelesi mi, yoksa direniş mücadelesi mi?

JG: “Özgürlük Savaşçıları”nın ortaya koyduğu bir direniş.

MK: Birleşik Kore’ye karşı Amerika’nın yanında müttefik güçler de olacak mı ve birden fazla karakter kontrol edebilecek miyiz?

JG: Bekleyip göreceksiniz…

MK: Tank, cip, helikopter gibi araçlar kullanabilecek miyiz? Oynanıştan biraz bahseder misiniz?

JG: Kaos, araçlarla savaş yapma konusunda bilinen bir stüdyo. Hem tek, hem de çoklu oyuncu modunda araçlar görürseniz şaşırmayın 😉 Tekli oyuncu modu, gerilla tipi taktikleri içerecek ve oyundaki olayları direk oyuncuya hissettirecek.

MK: Bizi nasıl savaş arenaları bekliyor. Sivil halk savaş alanlarında mahsur kalıp zarar görecek mi? Bu tip sahneler tepki çekebiliyor genellikle (Modern Warfare 2’deki Rus hava alanı katliamı örneğin).

JG: Homefront evrenini keşfetmeye başladığınız anda, insanların savaşlarda ödediği bedeli de göreceksiniz.

MK: Fuel of War’da bazı yenilikçi hamleler vardı. Özellikle silah ve ekipmanlarda. Homefront’da da benzer hamleleriniz olacak mı?

JG: Silahlar ve ekipman, ABD’deki şu anda olan sosyoekonomik krizi yansıtacak. Bu yüzden fütüristik silahlar olacağını düşünmüyorum. Ancak “Goliath” gibi yeni şeyler de göreceksiniz.

MK: Savaş, sadece Amerika topraklarında mı geçecek? Karşı saldırı için Kore’ye adım atacak mıyız veya farklı bir ülkede bulunacak mıyız?

JG: Homefront, tamamen Büyük Kore Cumhuriyeti tarafından işgal edilmiş bir ABD’de geçiyor.

MK: Kaos Studios, alternatif gerçeklikte hikâyeler üzerinden oyunlar hazırlamaya devam edecek mi?

JG: Kaos, yüksek derecede yaratıcı ve ilginç hikâyeler barındıran oyunlar geliştiren kişilerden oluşuyor. Bunun da önümüzdeki yıllarda devam edeceğini düşünüyoruz.

MK: Peki ya multiplayer oynanış?

JG: Büyük boyutta, epik, araçların da dahil olduğu savaşlar. Çoklu oyuncu moduyla ilgili detaylar… çok yakında!

MK: Homefront, yeni bir serinin başlangıcı olabilir mi?

JG: Homefront’un hikâyesi kendi kendini devam ettirebilecek kadar güçlü. Gelecekte ne olacağını bilemiyoruz.

MK: Bu oyunda en çok güvendiğiniz nokta nedir?

JG: Uzun süredir FPS türünde, oyuncuya duygusal olarak tepki verdirecek bir hikâye yapılmamıştı. Bu hikâyeye güveniyorum.

MK: Kinect ve Move hakkında ne düşünüyorsunuz?

JG: Bu tür hareket algılayıcılarını Gamescom’da kullanma şansı buldum. Her erken teknoloji gibi, benim için bekleyip görmem lazım. Özellikle konu FPS’lere gelince, oyun mekanikleri hızlı tepkiler ve isabet olunca, bu hareket teknolojisi yetersiz kalıyor. Tabii ki bu benim kişisel görüşüm.

There’s a new game coming from Fuel of War’s developers. Homefront, THQ’s favourite game on this year’s E3, will show US invaded. We talked with Kaos Studios Community Manager Jeremy Grainer about Homefront.

Merlin’in Kazanı (MK): Can you tell us about yourself?

Jeremy Greiner (JG): My name is Jeremy Greiner, Community Manager for Kaos Studios & Homefront. I’ve been an avid gamer since the early 1990’s, most specifically shooters. My favorite games of all time are 007 Goldeneye for the N64, Return to Castle Wolfenstein, & Mario Kart N64.

MK: How did you come up with the idea to develop Homefront? You developed Fuel of War before.

JG: So, Homefront in essence could be considered a spiritual sequel to Frontlines, even though not in actuality. The story was initially created by the ideas of a few creative individuals here at Kaos, who were then put in touch with John Milius. He’s the writer of Apocalypse Now, Red Dawn, Conan, etc. So, Milius took that ball and ran with the story in conjunction with a CIA Operative & specialist on North Korean affairs. Together, they crafted the Homefront future history through a sequence of events, that if happened in actuality would make the Homefront backstory possible. In would not be the first time in history that a ravaged nation rose from the ashes, or an Empire suddenly fell from grace.

MK: I guess North and South Korea unites and invades USA. So then what should players do? Can you tell us about the story?

JG: North & South Korea peacefully unite forming the Greater Korean Republic & their influence spreads throughout the region, eventually to the acquisition of Japan & neighboring lands. Through this expansion, the Greater Korean Republic acquires the financial, military, & technological resources of these nations to enable the subsequent occupation of the USA. Through the use of Hawaii as a staging point & an EMP blast that cripples the US Military infrastructure, the GKR occupies the US under the guise of occupation for a greater American quality of life.

MK: Is it a resistance or liberty struggle?

JG: It is a resistance struggle by cells of Freedom Fighters.

MK: Will there be alliance forces with US and will we be able to control more than one character?

JG: You will just have to wait and see…

MK: Will we able to use tanks, jeeps or helicopters? Can you tell us about gameplay?

JG: Kaos is known for epic vehicular warfare, I wouldn’t be surprised to see vehicles employed in both Single Player & Multiplayer 😉 Single Player Gameplay will employ guerilla type tactics, the feeling of having your back against the wall, and events in game due to our drama engine that bring the action right to the player.

MK: What will be the battle arenas like? Will there be civil causalities (like the Russian airport scene in Modern Warfare 2)?

JG: You will definitely see & feel the human cost of war as you explore the Homefront Universe.

MK: There were innovative steps in Fuel of War. Especially on weapons and equipment. Will there be similar steps in Homefront?

JG: The weapons and equipment in Homefront reflect the current socio-economic crises that plagues the US. As such, I would not expect futuristic tech type weapons, given military R&D took a back seat to more pressing financial issues. That said, you will see some cool new things, like Goliath.

MK: How did an epic name like John Millus joined the crew? What is his position in development? Is he only working on story?

JG: Our Creative Director, David Votypka was put in contact with Milius through a colleague at THQ. He really helped to craft the Homefront Universe and backstory. Is he working on anything else? Well, you never know.

MK: Will the war only take place on US land? Will we be on Korea for counter-attack or in a different country?

JG: Homefront takes place in an occupied USA by a GKR force.

MK: Will Kaos Studios keep developing games with alternative reality stories?

JG: Kaos is littered with highly creative individuals with a passion for creating games with gripping stories. I’d expect that to continue in the years to come.

MK: Can you tell us about multiplayer gameplay?

JG: Large-scale epic vehicular warfare. More details on Multiplayer… coming soon!

MK: Can Homefront be a start for a new series of games?

JG: The Homefront story lends itself well to become a strong AAA IP, as such, you never know what the future holds.

MK: What do you trust most on this game as a developer?

JG: I really trust on the delivery of a unique story that will invoke emotional response like we haven’t seen in the FPS genre for quite some time. It’s just too compelling & strikes emotional chords that I have yet to experience in a video game, especially in a shooter.

MK: What do you think about Microsoft Kinect and PlayStation Move? Do you think they are needed? Do you think about using them on Homefront?

JG: I got a chance to take a look at them at GamesCom in Germany. Like any early tech, for me it’s more of a wait and see, especially when it comes to shooters. The nature of an FPS game lends itself to not play well in those environments, since core gameplay mechanics (twitch response, accuracy, etc.) exacerbate the issues inherent with motion technology gaming. That’s just my personal opinion of course.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu