Kaynak: PlayStation.com.tr
Sony Computer Entertainment Başkanı ve CEO’su Ken Kutaragi, yepyeni bir eğlence platformu olan PSP’yi SCEA(Sony Computer Entertainment America)’nın yıllık basın toplantısında, tanıttı. 2004 yılı sonlarında piyasaya çıkması planlanan PSP (PlayStation Portable – Taşınabilir PlayStation) Mini-Disc’e benzer bir kartuş içine yerleştirilmiş tamamen yeni, 60 mm.lik bir optik disk olan Universal Media Disc (UMD) teknolojisine dayanmakta.Sony Grubu tarafından en son disk teknolojisi kullanılarak geliştirilmiş olan UMD, PSP’nin yanı sıra bir dizi Sony ürününde de kullanılabilecek.
SCE’nin elde taşınabilir ürünler piyasasına girmeyi planladığı fısıltıları uzun süreden beri ortalıkta dolaşırken (birkaç yıl önce `PocketStation` ile ilgili olarak ortaya çıkan söylentileri hatırlayacaksınız), bu ürün gerçekleşti. Sony dışındaki yazılım firmalarının da platform için oyun geliştirmelerine olanak tanıyacak yeni bir lisans bu yazın başlarında duyurulacak ve PC-tabanlı geliştirme araçlarının ilk örnekleri sonbaharda piyasada dolaşmaya başlayacak. Önde gelen Japon oyunculardan bazılarının projenin ortağı olarak şimdiden kolları sıvadığı söyleniyor. PSP, taşınabilir bir aygıt olarak (yani, TV’ye bağımlı olmadan), bölge kodundan da kurtulacak, yani Japonya’dan ve ABD’den gelen PSP oyunları oynanabilecek. Bu ithal oyun fanatikleri için sevindirici bir haber.
Yukarıda belirtilen Universal Media Disc’in (PS one diskinin neredeyse üç katı) yanı sıra, PSP en son 90 mm yarı iletken teknolojisinden yararlanan bir süper yongadan güç almakta. Geleneksel poligonların yanı sıra, PSP ayrıca PlayStation’ın çok ötesine geçen bir grafik kalitesi sağlamak için NURBS’dan (teknolojiye yatkınlar için söyleyelim: Non-Uniform Rational B-Spline) yararlanmakta. PSP`nin 4.5″ ekranı, 16:9 geniş ekran özelliği olan, 480 x 272 piksellik bir TFT LCD monitör. MPEG4 olan Video CODEC ile PSP, DVD kalitesine yaklaşık iki saatlik yüksek çözünürlüklü full motion video playback kapasitesine sahip.
Hepsi bu kadar değil. PSP’de, PS2’lere veya diğer aygıtlara bağlantı için bir USB 2.0 port, ve bir PSone veya PS2 stili Memory Card slotu yerine bir Memory Stick slotu bulunmakta. Oyun verilerinin saklanması gibi belirli işlevlerinin yanı sıra, Memory Stick ‘kablosuz ortamda ağ oluşturma uygulamaları ve veri taşıma’ amacıyla da kullanılabilir. Bu konu şu an için bize biraz karışık gibi gelse de, açık ve net olan bir konu var. O da, PSP`nin potansiyel uygulamalarının, klasik el oyunlarının çok çok ötesine uzanmakta olduğu. Bu, dünyanın hayal edebileceği en yaygın eğlence aracı olan PSone veya PS2’den farklı, yepyeni bir sistem. Oyunları, müziği ve videoyu düşünün. Uzun dönemde, potansiyel kullanımları biraz kafa karıştırıcı olan radyoyu, kablosuz haberleşme araçlarını, dijital kamerayı, Global Pozisyonlama sistemini hatırlayın.
Tüm bunların akılları yerinden oynatacak derecede heyecan verici olduğu düşünülürse, halen PSP’nin ne olabileceği hakkında en ufak bir fikrimiz yok. İlk prototipin halkla tanışması yaklaşık bir yıl alabilirse de, SCE daha küçük ve taşınabilir platform için biraz değişiklik yapılmış olmakla birlikte, DualShock ile aynı düğme dizaynına sahip olacağını açıkladı. Fiyatla ilgili bazı konuların teyid edilmesi gerekmekle birlikte, SCE PSP’yi, bir öncü niteliğinde olmak üzere, gerek donanım, gerekse yazılım açısından herkesçe satın alınabilir bir kitle pazarlama aracı yapmak niyetinde. PSP’nin yalnız oyunlarda değil, aynı zamanda taşınabilir eğlence araçları konusunda etkisinin ne boyutlarda olacağı konusunda kuşkunuz varsa, size Kutagari-san’ın bir sözünü aktaralım: “Bu ürün 21. yüzyılın `Walkman`i olacak”. Bu kadar söz yeter. PSP ve dünyanın en büyük oyun gösterisi ile ilgili en taze haberler çok yakında.