Ubisoft’un merakla beklenen ancak bir türlü sonunu göremediğimiz doğal afet oyunu I Am Alive’ın neden bu kadar uzun sürdüğünü yavaş yavaş öğrenmeye başlıyoruz.
Bildiğiniz gibi oyun 2008’de ilk hayata geçtiğinde geliştirici firma Darkworks’ün elindeydi ancak daha sonra, 2010 yılında oyun bu firmadan alınıp Ubisoft Shanghai stüdyosuna verildiğinde oyuna sıfırdan ancak aynı düzlem üzerinden yeniden başlanmış.
Ubisoft Shanghai’dan Aurelian Palasse, verdiği bir röpotajda konu hakkında şöyle söylüyor:
“İlk gelen, oyunun CG videosu oldu. Şangay’a 2010 yılında geldi ve biz de oyunu daha gerçekçi yapmaya karar verdik. Oyuna en baştan ancak aynı düzlem üzerinde başladık. Bizim oyunumuz Darkworks’ünkinden çok daha iyiydi gibi birşey söylemiyorum ama bize ulaştığında oyun sadece bir CG’den ibaretti, dolayısı ile herşey mümkündü. O sırada gerçek bir oynanış yoktu. Fakat oyunun düzeneğini çok sevdik ve yaşattığı hissi bozmak istemedik.”
Geçtiğimiz günlerde I Am Alive’ın sadece dijital olarak yayımlanacağını belirten Ubisoft oyunu ilk kez 2008’deki E3’te duyurmuştu. Oyun için birçok kez Assassin’s Creed’in başındaki kişi ve aynı zamanda Ubisoft Toronto patronu, güzeller güzeli Jade Raymond’ın da projeye dahil olduğu iddia edilmiş ve aynı şekilde birçok kez bu iddia yalanlanmıştı.