IaA: Sosyal Kaos



       E3 2008’de yayımlanan render trailerinden beridir “I Am Alive” etrafındaki haberler suskunluğunu korurken, İngiliz dergisi GamesTM, son sayısıyla beraber bazı yeni detayları paylaştı bizlerle.



       Bu bağlamda, “ezelden beridir” yaşanan felaketlerin sürekli işlenen bir konu olduğunu belirten Alexis Goddard (üretici), tekerleği yeniden icad etme gibi bir niyetleri olmadığını; fakat muhtelif bilindik unsurları kullanarak, bunları “yeni bir pakette” toplayacaklarını bildirdi. Bunlar arasında “I am Legend’deki” Robert Neville’de gözlemlediğimiz türden insaniyetin ve aklın kaybı veya Dünyalar Savaşı’ndaki veya “Day After Tomorrow’daki” büyük şehirlerin tahribatı konularının yanısıra “Armageddon”, “Cloverfield”, “Titanic” ve “Lost’un” da ilham kaynağı olacağı gelen bilgiler arasında.



       Oyunun merkezindeyse bu tür bir felaket sonrası patlak veren sosyal kaosta, başkarakter Adam’ın sağ kalma mücadelesi, kız arkadaşını arayışı ve esrarengiz bir hükûmet teşkilatıyla verdiği kavga yer alacak. Goddard’ın ifadesiyle, günlük hayatta veya diğer video oyunlarında geçerli olan sosyal kuralların iptali planlanıyor.



       Oyunun başlıca yapı taşlarından biri de hayatta kalmak için ihtiyaç duyulan nesneleri bulmak olacak. Böylelikle meselâ bir şişe su iyileştirme sürecine fayda sağlarken, diğer taraftan da düşmanların dikkatini dağıtmaya yarıyabilecek. Dikkatli bir ilerleyiş tavsiye edilirken sebep olarak doğrudan kavganın mümkün bir tercih olduğu fakat nadiren işe yaradığına vurgu yapılıyor. Öte yandan silahlar çok seyrek olacak, ama bilmeyenleri korkutabileceğinden boş bir silah bile yarar gösterebilecek.



       “I Am Alive” birinci şahıs perspektifinden oynanacak; zira ancak böylelikle bu tür bir çevrede hâkim olan hissiyat oyuncuya en iyi şekilde yansıtılabilir diyor Goddard.



KAYNAK 4players.de



Exit mobile version