Son zamanlarda oyun haberleri kadar oyun motoru haberleri de etrafta dolaşır oldu. Özellikle bu sene haberi duyulan, çıkmış veya çıkacak neredeyse her oyun için ya yeni bir motor geliştirildi ya da önceki motor büyük çapta bir değişime uğradı. Epic’in Unreal 3.5’i, DICE’ın Frostbite 2’si, Bethesda’nın Creation Engine’i, vs. derken etraf oyun motoru sergisine döndü. Bu akım son hızıyla devam ederken id Software kendisinden beklenen (farklılık manasında) bir adım atıp diğer firmalar ile tam tersi bir politika izlemeye gitti.
Buna göre artık firma bir oyun yaparken geliştirme sürecini kısa tutacak ve bunu da her oyun için yeni bir motor yapmaktan vazgeçerek başaracak.
“Artık döngülerimiz daha kısa olmalı” diyor Todd Hollenshed konu hakkında.
“Ve bence bunun da en kolay çözümü her oyun için devrimsel motorlar yapmayı bırakmak olacaktır.”
Buradan anladığımız kadarı ile firmanın yeni gelecek oyunu Doom 4, idTEch 5’i kullanacak.
id Tech 1: Doom(1993), Doom 2 (1994)
id Tech 2: Quake (1996), Quake 2 (1997)
id Tech 3: Quake 3 Arena (1999)
id Tech 4: Doom 3 (2004)
id Tech 5: Rage (2011)