id’den Yeni Açıklama: Ne EA, ne de Activision!
İki gün önce Zenimax, id’yi devralacağını duyurmuş ve küçük bir şaşkınlığa sebep olmuştu; zira kimse Texaslıların, sektörde “mantar gibi bitmiş” bir firma tarafından satın alınacağını kestirememişti. Bunu kendisi de bilen John Carmack, VentureBeat’te stüdyosunun neden Bethesda’nın kardeş şirketine bağlandığını açıklamak üzere aşağıdaki ifadelerde bulundu:
“Bariz adaylar Activision ve Electronic Arts’tı. Bunlar sektörün devleri. Fakat biz, onlarla çalışmamız halinde, şirketi oldukça değiştirmemiz gerekeceğini biliyorduk. […] Bu firmalardan birine gitseydik, orada sadece yeni gelen bir stüdyodan başkası olmazdık.
“Yenilenmiş bir stüdyo olurduk. Ama tek shooter stüdyoları olmazdık. Kardeş stüdyolarla kaynaklar için rekabete tutuşurduk. Hele bunlardan birinin Call of Duty projesi olursa, kesinlikle ayrışmalar yaşardık.”
Carmack, ZeniMax’ın Fallout 3 vs. ile gurur duyabileceği projeleri olduğunu, fakat id Software’nin yaptığı şeylerle bunların kesişmeyeceğini söyledi. Gamasutra’ya verdiği bir mülakatta, postapokaliptik rol yapma oyununun id Software’nin kararını etkilediğini söyleyen Carmack şöyle devam etti:
“Bizi en çok ikna eden şeylerden biri de Fallout 3’ün başarısıydı. Bunu gördük ve dedik ki: Böyle özel bir markayı alıp bundan devasa ve başarılı bir fenomen yapabiliyorlarsa, Doom 4’ü alıp dünyayı değiştirmek için de kesinlikle uygundurlar.”
Geriye bakıldığında tüm bunların yine de çok şaşırtıcı olduğunu söyleyen Carmack şöyle devam etti:
“Evet, ben de, biri bir yıl önce gelip ZeniMax’ın id Software’i alacağını söylese, şaşırır kalırdım. Galiba önce ‘kim?’ diye sorardım. Todd [Hollenshead] bana bunu anlattığında, daha ZeniMax’ın adını bile duymamıştım. Bethesda’nın adını andığında, alakayı kurabildim.”
Dün de haberini verdiğimiz üçüncü bir ekip kurulmasının yanı sıra Carmack, id’nin teknik direktörünün Joystiq’e verdiği bilgilere göre, iPhone gibi platformlarla da uğraşmaya devam edecek:
“Bir dizi iPhone yapımı hazırlanıyor; klasiklerimizi gözden geçirdiğimizde gelecek sene her iki-üç ayda bir yeni bir iPhone oyunu süreceğimizi tahmin ediyorum.”
Doom RPG ve Wolfenstein RPG’nin portlamalarının yanı sıra Rage’e dayalı bir oyun yapmalarının da mümkün olduğunu söyleyen yapımcı, burada meselenin, firmanın tamamını ilgilendiren muazzam stratejik kararlar olmayacağını söyledi.
Kaynak: www.4players.de