iLL son dönemin en çok konuşulan yapımlarından birisi. Yayınlanan kısa oynanış videoları ile dikkatleri üzerine çeken oyunun kendine has bir tarzı olduğunu söyleyebiliriz. Şimdi gelin bu oyuna ve yapım sürecine daha yakından göz atalım.
iLL nasıl bir oyun olacak?
iLL dört kişilik bir ekipten oluşan Clout Games tarafından geliştiriliyor. Daha önce grafiksel anlamda farklı denemeler yapan Oleg Vdovenko’nun liderliğinde geliştirilen bir proje olduğunu söyleyebiliriz. Zaten oynanış videoları da Oleg’in kendi sosyal medya hesabı üzerinden yayınlanmaya devam ediyor.
[reklam=496]
Patreon üzerinden destek alınarak yapım süreci devam eden bu proje saf bir korku oyunu olarak tasvir edilmiş. Yapım ekibi bu oyunu dört ana başlık üzerinden sunuyor. Klostrofobik gerilim, vücut deformasyonları, silah aksiyonu ve tuhaf canavar tasarımları.. Aslında yayınlanan videolara baktığımızda tüm bu unsurları içerisinde barındırdığını da görüyoruz. Tabi bu noktada aklımıza gerçek olmama ihtimali de geliyor. Daha önce The Day Before videosunda bahsettiğimiz gibi bu oyunun da görsel anlamda çok iyi durduğunu ama kafada soru işaretleri oluşturan bir görselliğe sahip olduğunu söyleyebiliriz. Yani oyun şu haliyle bile o kadar güzel ve farklı duruyor ki, insanın gerçek olduğuna inanası gelmiyor.
Bu oyunda dikkatimi çeken bir diğer olgudan da bahsetmek istiyorum. Yani bu olgu oynanışta nasıl olur, akıcılığını korur mu bilmiyorum ama iLL oyununda farklı bir animasyon yapısı kullanılmış gibi duruyor. Hani karakter animasyonları sanki oyun hamuru akıcılığına sahip gibi duruyor. Eğer daha önce Neverhood tarzı oyunları oynadıysanız Clay Motion adı verilen bu tekniği de duymuşsunuzdur. Bu oyundaki animasyon yapısının nedense bana bu oyunları hatırlattığını da söylemek istiyorum.
Deformasyon olayı oyunun da bel kemiğini oluşturuyor. İnsan suretinde gözüken düşmanların gerçek zamanlı olarak deformasyon geçireceği belirtilmiş. Yine aynı şekilde parçalanma efektleri de çok güzel duruyor. Bir pompalı ile düşmana ateş ettiğinizde kopan ve parçalanan uzuvlar görebiliyorsunuz. Aynı şekilde klasik düşmanların geri savrulma animasyonundan ziyade, aldığı darbe ile yalpalayan düşmanlar da çatışma dinamiklerine güzel bir dinamik katmayı sağlamış.
Diğer taraftan parçalanan düşmandan kaçan şu küçük organizmaya da bayıldım. Muhtemelen insanların deformasyon geçirmesine sebep olan şey de şu kaçan yaratık olacak gibi geliyor. Tüm bu unsurlara baktığımızda Gore unsurlarının ağır bastığını da görüyoruz. Bu da oyunun bir yaş sınırı ile geleceğinin sinyallerini veriyor.
Sonuç olarak başta da belirttiğimiz gibi iLL şu haliyle çok güzel ve farklı gözüküyor. Ama bu güzelliğinin altında birçok soru işaretini de beraber getirmiş. Gerçek mi yoksa sadece kurgulanmış bir video mu? Bu sorunun cevabını bize zaman gösterecek.