Indiana Jones 2007
Indiana Jones’u bilirsiniz. Kayıp hazineler peşinde koşar, efsanelerin üstüne
gider, gizemleri ortaya çıkarırdı. Sadece iyi bir dövüşçü değil, aynı zamanda
oldukça akıllı ve bilgili biriydi Kırbacıyla yaptığı hareketlere hayran
kalırdım, hele şapkası benim için bir efsaneydi. Harrison Ford’un canlandırdığı
Indiana Jones karakteri, ufaklığımda benim idollerimden biriydi. Ancak Indiana
gibi olmak için bir fırın değil, bir ton fırın ekmek yemem lazımdı. Fakat yıllar
geçtikçe bu hayalin boş olduğunu anladım. Yinede bilgisayarım bu konuda bir
nebzede olsa bana yardım etti. Lucas Art’ın çıkardığı oyunlarla, Indiana Jones
olamasam da onu kontrol etme imkanım olmuştu.
Karizmanın geri dönüşü
Indiana Jones’un şu ana kadar sanal ortama birçok oyunu çıktı. 1989’dan 2003’e
kadar ciddi olarak birçok proje geldi geçti. Ancak 3D olanları 1999 ve 2003’te
çıkan son Indiana Jones oyunları olmuştu. O yapımlarda ne yazık ki bazı hatalar
vardı. Ancak zevkliydiler. Lucas Art, Indiana Jones’a muhteşem bir dönüş
hazırlığı yaptıracak gibi.
Tam adı belli olmayan “Working Title” olarak şimdilik lanse edilen Indiana Jones
2007, yeni nesil konsollar için geliştiriliyor. Yeni bir grafik motoru
kullanılarak yapılmakta olan oyunda aksiyon öğesi bolca bulunacak. Hareket
halindeki bir tramvay veya otobüsün üstünde rakiplerle karşı karşıya geleceğiz.
İşin diğer ilginç yönü ise dövüştüğümüz zaman gerçekçi bir fizik modellemesinin
kullanılacak olması. Vurduğumuz yere göre rakiplerimiz sarsılacak, düşecek veya
tepki verecekler. Diğer nokta bunun sadece modelleme ile ortada kalmaması.
Çevremizde bundan etkilenecek. Mesela balkondan bir düşmanı aşağı attığımız
zaman, yerde bulunan tahta kasalar rakibimizin üstlerine düşmesiyle,
kırılacaklar. Parçaları çevreye dağılacak. Oyunda en ufak objelerin bundan
nasibini alacağı dedikodusu yapılıyor. Camlar kırılacak, metal bir yer yamulacak
gibi ince detaylar olacakmış.
Alternatifler
Fiziğin atmosfere sağladığı yararlar yanında, alternatif teknikleri de bize
sunacak. Misal bir tabelayı veya tahta parçasını alıp rakibimize atabileceğiz.
Yanımızda klasik olarak Indiana Jones’un kampçısı ve silahı hazır bulunacak.
Kullanabileceğimiz başka çeşitli silahlar da oyunda olacak. Bunlar dışında asıl
olarak yumruklarımızı konuşturacağız. Dövüşlerde en zevkli kısmın yumruk yumruğa
yapılanı olacağı fısıldanıyor.
Indiana Jones’a bu sefer akıllı düşmanlar gelecek. Boş olmayacaklar ve akılcı
davranacaklar. Bu yüzden dikkat etmemiz gerekebilecek. Oyunun senaryosu hakkında
şuan için kesin bilgiler yok. Ancak Çin Mahallesi’den, birçok farklı mekâna
kadar çeşitli yerlerde bulunacağız. Yine kutsal bir olayın peşine düşeceğiz.
Belirtilen diğer bir nokta oyuncuyu terletecek olan, heyecanlı sahneler.
Yaşasın yeni nesil
Indiana Jones 2007, Euphoria adında bir teknoloji ile X360 ve PS3’e yapılıyor.
Grafikler konusunda kaliteli bir görüntüyü sunacak. Uzun zamandır el altından
geliştirilen oyun oldukça umut vaadediyor. Bir erteleme olmazsa, yeni Indiana
Jones macerasını bu yaz tadabileceğiz.