Oyun Ön İncelemeleri

Infernal

Demo’lar oyunların aynası mıdır? Sayılabilirler, sonuçta eksiklerdir. Ancak
ilgili yapımla alakalı olarak bir fikir veya sonucu tahminen verebilirler de.
Uzun zamandır Metropolis’in takip ettiğim oyunu Infernal vardı. En başlarda pek
fazla dikkat etmediğim projeye biraz göz ucu dokundurduğum zaman, ilgimi çekti.
Er yada geç bir demo yayınlanmasını bekliyordum, sonunda Infernal’in demo’su
yayınlandı ve kafamdaki bazı sorular yanıt buldu diyebilirim. Demo’ya geçmeden
önce ufaktan bir konu hatırlatması yapalım.

Ryan Lennox, iyilik adına çalışan bir ajandır. Ancak içindeki yıkım ve şiddet
duygusu çok fazla. Sonunda içindeki kötü emellere yenik düşer. Bu yüzden güçleri
elinden alınır. Ryan daha sonrasında şeytanla bir anlaşma yapar ve cehennem
adına çalışmaya başlar. Eskiden yanında olduğu iyilik artık baş düşmanıdır.

Günah

480 Mb boyutundaki demo’yu indirip yükledikten sonra, hareketli bir menü
karşılama yapıyor. Aslında menüde Ryan’nın kendisi var. Yapımdaki ayarlar direk
olarak “Very High” seçeneğinde karşıma çıktı. Çözünürlüğü de 1280 X 1024 yapıp
iyice yüklenip oyuna girdim. Uzun sürmeyen bir yükleme ekranından sonra Infernal
açıldı.

İlk olarak dikkat çeken nokta grafikler. Oyunun grafik motorunu Metorpolis
firması yazmış. Bu yeni ve sıfırdan yapılan motor, genel olarak güzel iş
çıkarmış. İlk detay Directx 9’un nimetlerinden yararlanıp, yaptığı gölge ve ışık
oyunları. Çevrenin dokusu da gözüme güzel geldi. Ana karakter Ryan’nın
modellemesi iyi yapılmış. Saçlarının tepelik kısmı bile seçilebiliyor. Fakat
arada biraz yapaylık varmış hissi uyandırdı. Düşman modellemeleri de iyi
sayılır. Rakipler yalnız aynı, arada bir iki tane değişik suratlı olana
rastlanabilir. Kısaca grafikler ortalamanın üstünde seyrediyor.

Demo’da kırılıp dökülen parçalar var. Orası burası saçılabiliyor. Fakat daha
önceden sözü edilen fizik kurgusunu tam olarak göremedim. Belki de bu demo
yüzündendir. Oyunun tam sürümünde, farklı bölümlerinde fiziği iyice görebiliriz.
Sonuçta Aegia destekli, bu konuda boş geçmez. Bu yüzden bu kısmı tam sürüme
bırakıyorum.

Ses konusunda efektler genelde fena sayılmazdı. Farklı yere ateş ettiğinizde
aynı ses çıkmıyor veya silahlar tek düze değil. Ancak seslendirme birazcık
ezbere olmuş gibi. Birde görüntü ve ses aynı anda senkronize olmuyor gibi. Adam
konuşurken durakları sesten biraz daha hızlı hareket edebiliyordu. Oyun içi
grafik motoruyla yapılmış, birkaç sinematikte var onlarda bu görülebilir. Ancak
ana menüde ve dövüşürken çalan gaz müzikler süper. Birde Monk’ların lideriyle
dövüştüğünüz zaman çalan şarkı harika. Infernal’ın demo’daki parçaları oldukça
hoşuma gitti.

Oynanış

Ryan’nın kolundan çıkan (Adı da Infernal Atak olarak geçiyor) güçlü bir ışın
veya ateş (Diyebilirsiniz) çıkıyor. Yapmanız gereken hedef üstüne silahınızı
doğrultup, özel yeteneğinizi konuşturmak. Tek atışta düşmanları haklıyor. Bunun
haricinde teleport özelliğimiz de vardı. Ancak biraz farklı bir biçimde.Gördüğümüz bir yere ışınlanabiliyoruz. Ancak ışınlandığımız yerde kısa bir
süreliğine kalıyoruz. Misal Monk’ların lideriyle dövüşmeye girişmeden önce
lazerlerin olduğu bir yerdeyiz. Lazerleri kapatmamız gerekiyor. Hemen sistemi
kapatmak için lazerlerin hemen oradaki bilgisayarın önüne teleport oluyoruz ve
onu kapatıyoruz. Sonra eski yerimize geri dönüyoruz.

Silah olarak normal bir tabancamız ve yıldızımız var. Birde tam sürümde de
olacağı belli olan bazı gizli yerlerden çıkan silahlar var (Tam sürümde belki
başka objelerde olabilir). Mesela manastırda ikinci kattaydım ve bir sürü oda
vardı. İçlerinde dolaştığım zaman bir tane tabloya rast geldim. Dokundum ve
hemen arkamdaki kütüphanenin altı açıldı. İçinden lazer silahı çıktı. Ayrıca
adamların yakınlarına geldiğiniz zaman yumruk vurabilir. Infernal atak tuşuyla
da döner tekme savurabilirsiniz.

Hangi yön tuşuna basarsanız Ryan çok kısa süreliğine kırmızı bir hal alıp,
hızlıca oraya yuvarlanıyor. Bu kırmızı hali onun bazı alarm sistemlerinden
geçmesini sağlıyor. Büyük ihtimal oyunun tamamlanmış halinde, bu alarmlı
yerlerden bolca geçeceğiz. Kontroller bilindik FPS kontrolleriyle aynı. Bu
konuda demo’da zorluk çıkmadı. Yalnız Ryan hareketli de zıplaması biraz kabız
bir şekilde. Karakterimizle duvarlara, sandıklara vs… dayanıp siper
alabiliyoruz. Ayrıca köşelerinden çıkıp ateş edebiliyoruz.

Karşıdakiler

Yapay zeka oraya buraya atladı. Yeri geldi saklandı etti. Ancak çok fazla
taktikçi bir davranış veya takım oyunu göremedim. Ama kolay zorluk seviyesinde
dahi oynasanız, üç veya dört tane düşman geldiğinde rahatça alaşağı edebilirler.
Ancak seviye arttığında güç değişimi dışında fazlaca bir şey yoktu. Oyun içinde
Boss’larla bolca karşılaşacağız. Demo’daki Monk liderinden belli. Öldürdüğümüz
düşmanları resmen emiyoruz. “E” tuşuna basarak, cesetleri sağlık olarak bize
geri dönüyor. Manamız kendi kendine dolabiliyor. Ayrıca cesetleri emdiğimiz
zaman, üstlerindeki cephane filanda bize geçiyor. Bazı düşman ölülerinin
üstlerinde kapalı olan kilitli yerin kartı vardı. Aslında oynanışta buradan
kendini ele verdi. Adamı öldür üstünden anahtarı al veya anahtarı bul; kapıyı aç
ve ilerle. Önüne çıkanı da temizle.

Infernal’ın demo’sunda istediğimiz yerde save etme imkanımız var. Başka aksiyon
oyunlarındaki gibi “Kayıt noktası” kullanılmıyor. Bu konuda iyi. Kolay, orta ve
zor olmak üzere üç farklı zorluk seviyesi demo’da vardı. Tam sürümde “Extreme”
koyup sürpriz yapabilirler. Ancak böyle bir şey olacağını sanmıyorum.

Karar karar

Infernal’in tam sürümü büyük ihtimal demo’sundaki gibi olacak. Grafiklerde filan
bir değişim beklemiyorum. Belki seslerdeki şu ufak senkronize işini düzeltirler.
Fizik konusunda sonuçta Aegia desteği var, tam sürümde daha iyi olacaktır. Başka
detayları o zaman görürüz. Şu haliyle hit olmasa da, bir kere bitirilecek bir
aksiyon gibi duruyor Infernal. Belki ben yanılırım tam sürüm daha güzel olur,
hit olabilir. Göreceğiz bakalım.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu