İnsilah – Türk yapımı online strateji oyunu
İnsilah , Türk online oyun geliştirme ekibi DIKEROAD tarafından üretilen tarayıcı tabanlı, çok oyunculu taktik ve strateji oyunudur. Ekip kendisini “şimdiye dek başta dünya
devi Blizzard yapımı ürünler olmak üzere birçok oyunu senelerce oynayan ve edindikleri tecrübeleri teknik bilgiler ile geliştirerek oyun yapımına başlayan gençler” olarak tanımlıyor. Hedefleri ise her çalışmalarını öncelikle Türkiye’de geliştirip sonrasında başta Avrupa online oyuncuları olmak üzere tüm Dünya’ya Türk yapımı, keyifli oyun deneyimleri kazandırmak. Bu vizyonları sebebiyle oyunlarında “çoklu lisan” özelliğini kendilerine zorunlu tutuyorlar.
İnsilah içerisinde, senaryosunda belirtildiği gibi III. Dünya Savaşı sırasında biyolojik silah olarak kullanılan Luella Virüsü tüm Dünya’yı etkisi altına almış, insan nüfusunun %83’ünün yok olmasına sebep olmuş, enfeksiyon kapmamış insanlar kendilerini virüsten koruyabilmek için karantina bölgeleri kurmuş ve koloniler inşa etmiştir. Savaşa yine de son vermeyen insanlık savaşmaya devam edecek ve sonradan İnsilah bu sebeple “koloniler savaşı” olarak anılacaktır.
Oyuncular oyuna bu kolonilerden birinde başlar ve kendilerine verilmiş kolonilere liderlik yaparak oyunu sürdürürler. İnsilah , %100 Türk yapımı bir oyundur. Bünyesinde oyun keyfini arttırmak için daha önce hiç bir online oyunda görülmeyen özellikler barındırır. Özgün oyun içi matematiğiyle tamamen dengeli ünitelerle bir oyun boyunca oyuncu zekasını öne çıkaracak ve oyun dengesini sürekli koruyacak şekilde tasarlanmıştır.
Geliştirme sürecini yöneten İbrahim YILDIRIM ilk oyunları İnsilah hakkında; “DIKEROAD olarak hedefimiz kaliteli,farklı,dengeli,görsel olarak etkileyici, oynanabilirlik olarak eğlenceli, oyuncuların zevklerine ve isteklerine hitap eden oyunlar geliştirmek ve
hizmete sunmaktır. Ekibimiz içerisindeki arkadaşlarımızın oyun yapımı ile ilgili donanım ve bilgilerinin yanısıra birer oyuncu olmaları bize bu konuda büyük avantaj sağlıyor. İlk
oyunumuz olan İnsilah’ı tasarlarken oyun içi heyecan ve kurgu’nun üst seviyelerde olmasına önem verdik ve bunları oyun içi denge, kullanılacak birimlerin zenginliği ve
görseller ile süsledik.İnsilah içerisinde daha önce hiçbir oyunda kullanılmamış bir çok özellik
bulunuyor.
Bunun yanısıra oyuncularımız ve Türkiye’de oyun yapımı ile ilgili kendini geliştirmek isteyen arkadaşlarımız için bir blog hizmetimiz bulunuyor. Herkes bu keyifli tecrübeye ortak olabilsin ve bizimle birlikte öğrenebilsin diye blogumuzda oyunumuzun yapımını adım adım sergiliyoruz. Şunu belirtmeliyim ki İnsilah bizim tek projemiz olmayacak. Proje bittikten sonra yenilerine başlayacak ve aynı zamanda İnsilah’ı daha iyi yapmak için geliştirmeye ve
yenilikler eklemeye devam edeceğiz. Bunun için Türkiye’de oyun yapımında kendini geliştirmiş ve geliştirme hevesi içerisinde olan insanlara ihtiyacımız var. Ve ne yazık ki bu
alanda nitelikli insan kaynağında büyük sorun yaşıyoruz.”
dedi ve ekledi;
“İnsilah senaryosu yakın geleceği konu alıyor ve oyun ismi Osmanlıca’da “Silahlanma,silah ile techiz olma” anlamına geliyor. Oyun dinamiği birçok oyuna nazaran oldukça dengeli.
Üniteler arası uçurumlar bulunmuyor ve özel yenetekler sistemimiz ile üretilecek her ünitenin kendine ait özellikleri bulunuyor. Başka bir özellik olan Strateji Planı sayesinde oyuncu bu üniteleri kendi taktik ve stratejisine göre kullanabiliyor. Ayrıca oyun içerisinde diplomasi ve birlikler çok önemli. Oyuncuların birlikte eğlenmeleri ve galibiyetlerini paylaşmaları için birçok özellik ekledik. Merak edenler blogumuzu takip edecek olursa bu özellikleri detaylıca tanıtacağız.”
Tamamı özgün görsellerle geliştirilen İnsilah Eylül ortasında kapalı beta(test) yayınına başlayacak. İlk deneyenlerden olmak istemez misin?
Oyun için;
https://insilah.com
Oyunun gelişim sürecini takip etmek için;
https://insilah.com/blog