Oyun Ön İncelemeleri

Inversion

Yepyeni bir oyun daha biz oyuncularla buluşmak üzere. Neden bilmiyorum ama herhangi bir oyun serisinin ikinci veya üçüncü oyunu duyurulduğunda çok fazla sevinmiyorum. Çünkü, birçok serinin devam oyunlarI ilkinin gölgesinde kalıyor. Bu yüzden yepyeni, taze oyunlar bana daha çok heyecan veriyor. Özellikle de başarılı olma ihtimali olan bir oyunun ön incelemesini yapınca insan bu duyguyu daha güzel anlıyor.

Başarılı referans

Inversion, Saber Interactive’in üzerinde 1 yıldan daha uzun bir süredir çalıştığı bir yapım. Firmanın geçmişine baktığımızda, en son 2007 yılında Timeshift isimli FPS ile karşımıza çıktıklarını görüyoruz. Timeshift ,zamanı ileri veya geri alarak kendimize avantaj sağladığımız, özellikle de yağmur efektleriyle çok etkileyici bir oyundu. Değeri anlaşılamayan güzel yapımlardan biri olduğunu da söyleyebiliriz. Firma, Timeshift örneğinde de olduğu gibi, bir oyun çıkarırken daha önce çok fazla denenmemiş oyun mekaniklerini kullanmayı çok seviyor ve yeni oyunları da tıpkı Time shift gibi kendine has öğeler içerecek.

Inversion, üçüncü şahıs bakış açılı oyunlardan (tıpkı Gears of War gibi). Firmanın FPS’nin ardından farklı bir türdeki ilk deneyimi olacak. Piyasada aynı türde sayısız oyunun bulunması bir dezavantaj sayılabilir, ancak Inversion ile biz oyunculara farklı şeyler sunmayı vadeden firmadan güzel bir iş bekliyoruz. Bakalım Iversion bizlere neler vadediyor?

Yeniliklerle karşımıza çıkacaklar

Bir kere Inversion’un en önemli temelini fizikler oluştururacak.Firma oyunun yapımı için Havok ile çok yakın çalışmalara girmişler. Daha önce Havok fizik motorunda görmediğimiz etkilerle karşımıza çıkmaya hazırlanıyorlar. Oyunun ana temasını yer çekimi ile oynayabildiğimiz bir gravity gun tarzı bir aygıt oluşturuyor. Bu silahla sadece düşmanları alt etmeye çalışmıyor aynı zamanda çevreyle de etkileşime giriyoruz.

Alışılagelmiş genel TPS mekanikleri aynen korunmuş. “Siper al, nişanla ve vur”, yani Gears of War tarzı bir oynanış mevcut. Ancak oyunu farklı kılan, silahımızla yapabileceklerimiz ve çevre ile etkileşimimiz olacak. Diyelim ki yoğun bir saldırı altındayız. Normalde önce siper alırız, silahımızı ayarlar ve ateş etmeye başlarız. Inversion’da sipere saklandıktan sonra, yani bir duvarın arkasında bile gravity silahımızı kullanabiliyoruz. Kafamızı kaldırıp düşmanı karşımıza almamıza gerek yok. Elimizdeki Gravity aygıtlarıyla çevredeki objeleri alıp özel hareketler yapabiliyoruz.

Örneğin bir varil gördüğümüzü varsayalım. Düşman yakındaysa alıp fırlatabiliyoruz. Bu özellik Bioshock’daki plasmidlerden biri olan Telekinesis ile aynı. Bioshock’da da bize atılan bir objeyi havada yakalayıp düşmana geri fırlatıyorduk. Inversion’daki farklılık ise yukarıda da değindiğim gibi siperin arkasında, kafamızı dışarı çıkarmadan bunu yapabilmemiz. Böylelikle düşmanlara zorlu anlar yaşayabiliyoruz.

Silahımız her derde deva

Aygıtın açıklanan başka bir yeteneği ise “Gravity Shock Wave”. Güçlü bir şok dalgası sonucunda düşmanları etkisiz hale getiriyor. Yapımcılar silahın özelliklerini kullanma konusunda ilginç bir sistem geliştirmiş. Eğer silahın sürekli hep aynı özelliğini kullanıyor, silahın başka yeteneklerini kullanmıyorsak, o zaman silahın enerjisi azalıyor ve ileride mecburi olarak şarj edilmesi gerekiyor. Böylelikle oyunculardan silahı her şeyiyle kullanmaları istenmiş. Henüz Gravity ile başka neler yapacağımız açıklanmış değil. Ancak daha bir çok özellik ekleyecekleri kesin.

Inversion, bizlere etkileyici bir çevre tasarımı vadediyor. Çünkü elimizdeki güçler ile çevreyle oldukça ilişkiye gireceğiz. Bu yüzden çevre tasarımı ve fizik motoru hayati önem taşıyor. Firmanın Havok ile ortak çalıştığından bahsetmiştik. Bu yüzden Havok motorunun bir parçası olan “Havok Destruction” isimli  Havok uygulaması daha da geliştirilmiş. Bu uygulama bizlere çevrenin aldığı zararı, obje ile çevre arasındaki fizikleri ve parçalanma sahnelerini çok gerçekçi olarak sunmaya hazırlanıyor.

Zeka unsurları önemli

Yapay zekanın çok yüksek olması aşikar. Çünkü elimizde fizik kurallarına aykırı bir silah var. Eğer yapay zeka kötü olursa oyun çok kolay bir hal alır. Senaryo hakkında ise detaylı bilgiler henüz yok. Bir şehri işgal etmiş, şu an için bilinmeyen bir güç ve bu güce karşı koymaya çalışan askerler var. Tabii ki senaryo bu kadar basit olmayacak. Saber Interactive, şu an dikkatimizi oyunun diğer özelliklerine çekiyor. Umarım güzel bir senaryoya da sahip olur.

Inversion’ın, 2011 yılında  Xbox 360 ve Playstation 3 için piyasaya sürülmesi bekleniyor. Eğer firma dediklerini gerçekleştirebilirse bizleri çok güzel bir deneyim bekliyor olacak gibi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu