Bu yıl GDC oldukça enteresan bir hikayeye sahne oldu. “Passage” oyununun tasarımcısı Jason Rohrer, her yıl olduğu gibi GDC’nin Oyun Tasarım Meydan Okuması’na katılarak, enteresan bir oyun geliştirdi. “İnsanoğlunun son oyunu” temasına uygun bir şekilde muhteşem bir iş çıkartan Rohrer, video oyunu yerine bir masa üstü oyunu yarattı fakat durun, işin şaşırtıcı kısmı bu değil.
Rohrer titanyumdan parçalarla ürettiği oyununun yanına nasıl oynanacağını anlatan bir yönerge yerleştirip, Pyrex camdan yapılma bir tüpe koyup titanyum kaba kilitleyerek Nevada Çölüne gömdü.
Oyunu kendisi bile oynamadığını söyleyen Rohrer, oyunu gömdüğü yer ile ilgili bir milyondan fazla koordinat sundu. Rohrer’a göre eğer 2.7000 yıl boyunca her gün Nevada Çölü’nün bir kısmı kazılırsa, eninde sonunda birisi oyununa ulaşabilir.
Rohrer tabii ki Oyun Tasarım Meydan Okuması’nı kazanan isim oldu.