Jack Keane

Not: Yazı hazırlanırken www.gameboomers.com sitesinden yararlanılmıştır.



Oyunumuz Dr. T ile Miss Gristle adlı bir kadının konuşması ile başlıyor.
Kraliçenin, Dr. T ‘nin imparatorluğu yıkmak adına hazırladığı gizli bir planı
ortaya çıkarmak için bir ajan göndereceğini öğreniyoruz. Bu demonun sonrasında
oyuna giriş yapıyoruz.

Chapter One: In a Bind

Londra’da bir saat kulesindeyiz. 2 adet iri kıyım tarafından bir sandalyeye
bağlanmış vaziyetteyiz. Sebebi ise Mr.Lee adında birinden 3 yıl önce aldığımız
borç parayı ödememiş olmanız. Buradan kaçmanız gerekiyor. Size vuranlardan
herhangi biriyle konuşun. Her yumruk yediğinizde sandalyeniz biraz daha geriye
gidecek ve bıçağınıza ulaşabileceksiniz. Aşağılayıcı konuşmalar yaptığınızda
size vuracaklar. 3 kez size vurmasını sağlayın ve bıçağı aldığınızda giren ara
demoyla kendimizi saat kulesinin tepesinde buluyoruz. İçeride çıkan tartışmada
bıçağınızı da düşürdünüz. Onu bulmamız gerekiyor ama aceleye gerek yok. Sol
tarafa doğru ilerleyin ve platformun üzerine gelin. Platformun sağındaki ipi
çözün ve aşağıya inin. 2 dostumuz ipten sallanarak ağırlık dengesini kurmaya
çalışıyor. Yerden süpürgeyi alın ve fıçının üzerinde kullanın. Yeniden
yukarıdayız. Platformdaki bezi almayı unutmayın.

Yukarıya çıktığınızda kapıyı açmayı deneyin. Kapı yanlışlıkla kapanacak. Sağ
tarafa doğru ilerleyin ve bezi kovada kullanarak ıslatın. Kuş yuvasının olduğu
yere inin ve kuş pisliklerini elinizdeki ıslak bez ile temizleyin. Tekrar
aşağıya inin. Bıçağı almayı denediğinizde saldırıya uğrama ihtimaliniz
olduğundan şimdilik uğraşmayın. Solunuza doğru ilerleyin ve kum torbasını alıp
aşağıdaki adamlardan birinin kafasına atın. Saat çalmaya başlayacak ve kuş
uçacak. Şimdi gidip bıçağınızı alabilirsiniz. Yeniden yukarı çıkın ve platforma
giderek güvenlik kayışını kesin. Aşağıya inmeyi başardık.

Tayfalarınız Lawrence ve Eric ile konuştuktan sonra Royal Gizli Ajans’tan Joe
Little ile konuşun. Size gizli servis ajanlarından birini Tooth Island’a
götürmeniz karşılığında 10000 pound ödeyeceğini söyleyecek. Ajanı Güney
Afrika’dan alacaksınız. Görevi kabul ediyoruz ve yola çıkıyoruz. Fakat Lawrance
peşinizdeki iki adamın nereye gittiğinizi öğrenmelerine yol açacak bir kağıt
düşürecek. Cape Town’a gidiyoruz.

Chapter Two: The Voyage

Lawrence ve Eric kıyıda size bir şeyler içmek için ısrar edecekler. Bir şişe rom
bulmamız gerekiyor. Sola doğru gidin. Meksikalı adamı ve yardım isteyen bir
adamı geçerek Adventure Shop’a girin. Soyunma kabinini açın ve kadını görün. Bir
adam gelecek. Konuşmaya başlayın. Sırasıyla “Prove you were Successful”, “Visited
the Canaries” ve “Prove that you’re Wealthy” diyaloglarını seçin. Bir şişe rom
alacaksınız. Şimdi geriye dönün ve romu tayfalarınızdan biri üzerinde kullanın.
Gemiye çıkın ve beyaz bölmeye tıklayın. Jack’in gizli para bölmesini kullanın ve
çürümüş tahta ile 30 şilini alın. Sola doğru geriye gidin ve Meksikalı ile
konuşun. Adının Montgomery ve kendisinin imparatorluğun görmüş olduğu en iyi
ajan olduğunu öğreniyoruz. Görev hakkında öğrenebildiğiniz her şeyi öğrenin. Çay
ile ilgili sorunlar hakkında konuşun ve Dr.T’nin ektiği bitkilerin çayları
yediğini öğrenin. Montgomery sizden gizli bir paketi postalamanızı isteyecek.

Sağa doğru ilerleyin ve sızıntı yapan bota bakın. Sola doğru ilerleyin ve Amanda
ile konuşun. Kendisini soyunma kabininden hatırlıyoruz. Amerikalı olduğunu ve
sizin gibi onun da Tooth Island’a gittiğini öğreniyoruz. Size sahip olduğu
davetiyeyi gösterecek. Amanda’nın mektubunda bir pul var. Almamız gerekiyor.
Adventure Shop’a doğru gidin ve bağış isteyen adamla konuşun. Kendisi eski bir
kaptan ve adı Kaptan Cookster. Konuşabildiğiniz her şeyi konuşun.Çürük tahtayı Cookster’in yeni bir gemi yapmaya başlaması için kullanın. Size hediye olarak
bir pipo verecek. Adventure Shop’un önündeki kasalara tırmanıp arka tarafa
dolanın. Camda sineklerin uçuştuğunu göreceksiniz. Pipoyu alıp sinekler üzerinde
kullanın ve mavi kaseyi alın. Aşağıya inin ve yerdeki 3 adet çay tenekesini
alın. Bu tenekeler bonus eşyalar ve bonusları açmanıza yarıyor. Şimdi bu 3
tenekeyi diğer teneke üzerinde kullanın ve piramit yapın. Bonus özellik açıldı
yazısını göreceksiniz. Burada işimiz bitti şimdi tekrar geriye dönün ve su alan
sandala giderek kaseyi kullanın. Su ile dolan kase üzerinde Amanda’nın mektubunu
kullanın ve pulu alın. Pulu ajandan aldığınız zarfa yapıştırın ve götürüp
Adventure Shop içindeki posta kutusuna atın. Dükkan sahibi ile konuşun ve
eşyalarda kampanya olduğunu öğrenin. İstediğiniz 3 tanesini alın zaten 4 tane
var ve sonucu etkilemiyorlar. Dışarı çıkınca tayfanızı göreceksiniz. Yanlarına
gidin ve konuşun. Size para vermezseniz gelmeyeceklerini söyleyecekler. Onlara
eşyalar aldığınızı söyleyin ve ikna edin. Artık yola çıkmaya hazırız.

Chapter Three: Shipwrecked

Tooth Island’da gemimiz batıyor. Amanda ise size parası olmadığını söylemesine
rağmen sizin tayfanızı para karşılığı alarak sandal ile adaya gitmeye devam
edecek. Montgomery, dağın diğer tarafına geçmek için ok attığında, dağın
tepesindeki tapınağı yıkacak ve merdivenler kapanacak. Şimdi dağın diğer
tarafına gitmek sizin işiniz. Etrafa bakın ve suda yüzen tahta parçasını görün.
Şimdilik ona bir şey yapamıyoruz. Ama ileride lazım olacak. Yerde gördüğünüz
bütün deniz yıldızlarını toplayın. 5 tane topladığınızda yine bonus özellikler
açılacak. Montgomery’nin yanından domuz kumbarasını alın. Kendisi fil şeklinde
ama olsun. Montgomery ile konuşun ve size iplikle fitil verecek. Yanınızdaki
mağaraya girin ve kutunun içerisinden tüfeği alın. Aldıktan sonra sağ tuş ile
tekrar inceleyin ve içerisindeki barutu alın. Sola doğru ilerleyince bıçağınızı
bitkilerin üzerinde kullanın ve mağaradan çıkın. Yerde 2 adet daha denizyıldızı
var onları alın. Merdivenlerden tırmanın. Karşıya atlamaya çalıştığınızda çok
uzak olduğunu göreceksiniz. Çantanızdaki barutu kumbaraya doldurun ve fitili
ucuna takın. Daha sonra yanınızda duran kayaya kumbarayı yerleştirin ve fitili
çakmak yardımıyla ateşleyin. Unutmayın eğer çakmak yerine pusulayı aldıysanız,
bıçağı pusula üzerinde kullanın ve lensini çıkarın. Lens sayesinde fitili
ateşleyebilirsiniz. Karşıya atlayın, Montgomery arkanızdan gelecek.

Sancak direğinin üzerinde bıçağı kullanın ve geminizin yana devrilişini izleyin.
Aşağıya inin ve sağ taraftaki kıyıdan geminize yürüyün. Oltayı alın. Jack’in
çantasını alın. Tahta üzerinde kımıldayan dev tahta kurdunu da alın. Tekrar
mağaraya girin ve ilk geldiğiniz ekrana dönün. Olta üzerinde ipliği kullanın ve
oltayı tamir edin. Olta tamir olduktan sonra ucuna tahta kurdunu takıp suda
yüzen tahta üzerinde kullanın. Tahtayı alın ve Montgomery’nin yanına dönün.
Kayanın üzerinde tahtayı kullanın ve yan tarafa çıkıp tahtanın üzerine atlayın.
Montgomery ile konuşup zıplama işini onun yapmasını söyleyin ve yukarı çıkın.
Montgomery’i yukarı çıkarmalıyız. Heykelin kafasını aşağıya itmek için altında
sıkışan taşı çekin ve yine başarısız olun. Yıkılmış tapınağın içindeki eski
sandığa bakın. Bunu kullanabiliriz. Sola doğru ilerleyip merdivenlerden çıkın.
BollyGlo Hair Wax’ı alın. Yerden heykelin kafasının parçalarını alın. Vincin
yanına gidin ve paslı olduğundan çalışmadığını görün. Yağı vinç üzerinde
kullanın ve ipi aşağıya sarkıtıp aşağıya inin. Eğer yağ yoksa, makası Wax
üzerinde kullanıp kapağını açın ve onu dökün. Vinç yine çalışacaktır. Aşağıya
indiğinizde son kafa parçasını da alın ve midyelere bakın. Geriye dönerek eski
sandığın yanına gidin ve kafa parçalarının 2 tanesini yerleştirdikten sonra 3.
koymadan Montgomery ile konuşup kıyafetlerini çıkarmasını isteyin. Daha sonra 3.
parçayı da sandığın içerisine koyarak Montgomery’nin yanınıza gelmesini
sağlayın.Bu sırada bir gelin gelecek ve bir damat gönderilmesi için dua ediyor olacak.
Adı Shari. Eğer siz ona yardım ederseniz onun da size yardım edeceğini
söyleyecek. Broşunu kaybetmiş ve bizim bunu ona geri götürmemiz gerekiyor.
Sıkışan tapınak kapısını kanca yardımıyla açın. İçeri girin ve yerden acı sosu
alın. Sola doğru ilerleyin ve üzerinde mücevher olmayan broşu alın. Biraz daha
solda bayrak direğini göreceksiniz. Tekrar geminize iple inin ve istiridyeler
üzerinde acı sosu kullanın. İnciyi alın ve broş üzerinde kullanın. Broşu götürüp
Shari’ye verdiğinizde sarmaşığı size atmak yerine önce kesecek ardından
fırlatacak. Yerden sarmaşığı alın ve geriye giderek bayrak direğinde kullanın.
Montgomery bir kaplan tarafından kapılacak ve 3. bölümü bitirmiş olacağız.

Chapter Four: Payment and the Voyage Home?

İleriye doğru gidin ve ormana girin. Köye geleceksiniz. 2 yol var, yukarıdan ve
aşağıdan. Aşağıya gidin ve yola girin. Türbenin üzerine tırmanın. Yanmış tütsüyü
alın. Aşağıya ve sola doğru ilerleyin. 2 adet İngiliz askerinin yanına
geleceksiniz. Burayı kontrol noktası olarak alıyoruz. Daha sonra hatırlamanız
gerekecek. Onlarla konuşun. Bir havalimanı hakkında bilgi alın. Havalimanı
Dr.T’ye aitmiş. Sizi içeri bırakmak için İngiliz kimliğine ihtiyacınız olduğunu
söyleyecekler. Soldaki asfalt yola gidin. Soldaki otele girin.

Etrafınıza bakının. Resepsiyondaki parlayan yıldıza bakın. Yapışık duruyor.
Yanınızda yanan bir şömine göreceksiniz. Resepsiyondaki zili çalın ve otel
menajeriyle konuşabildiğiniz her şeyi konuşun. Montgomery’nin burada bir oda
tuttuğunu göreceksiniz. Bir bardak su isteyin ve aldığınızda gidin şömine
üzerinde kullanın. Pushcart’a doğru ilerleyin ve üst raftaki temizlik aracı ile
alt raftaki yağı alın. Yağı üst rafa temizlik aracını da alt rafa yerleştirin.
Parlak yıldız üzerinde tütsüyü kullanın ve yeniden parladığını göreceksiniz.
Parlak yıldızı alın ve menajer ile tekrar konuşun. Size 7 numaralı odanın
anahtarını verecek. Merdivenlerden çıkın ve 7 numaralı odanın kapısını anahtar
ile açın. Jack odaya girdiğinde çantasındaki eşyalarla odayı yeniden dekore
edecek. Sağa doğru gidin ve gizli paketi alın. Sizin gönderdiğiniz paket
olduğunu göreceksiniz. Ödülümüzün bir mülk olarak verileceğini öğreniyoruz.
Montgomery’nin ajan kimliği ve tapu çantanızda olacak. Yatağın yanından kırmızı
çorabı alın. Otelden çıkın ve İngiliz askerlerin yanına dönün. Kimliği herhangi
birinin üzerinde kullanın. Şimdi askerler size soru soracak ve siz de gerçekten
İngiliz ve Londra’dan geldiğinizi kanıtlamak zorundasınız. İlk sorunun cevabı “Crows”.
İkinci soru için şaşılacak şey olarak treni seçin. Aslında hangi cevabı
verirseniz verin sizi içeri alacaklar ama olsun, biraz heyecandan kimseye zarar
gelmez.

Bariyerin etrafından dolanın ve ileriye gidin. Fili geçtikten sonra kafesin
içindeki bitkiye bakın. Markete doğru ilerleyin ve sağdaki yoldan girin. Mr.
Gopesh ile karşılaşacaksınız. Kendisi Shari’nin babası oluyor. Konuşun. Size
süpermarkete giremeyeceğinizi ama evlilik kemeriniz olduğu sürece
girebileceğinizi söylüyor. Geriye dönün ve ilk gördüğümüz markete girin. Standın
üzerinden broşürü alın. Rupiah ile konuşun ve tapuyu onun üzerinde kullanın.
Size bir anahtar verecek. 3 numaralı yeşil evin anahtarı. Tekrar Rupiah ile
konuşun ve evin bataklıkta olduğunu öğrenin. Sola gidin ve merdivenlerden inin.
Kapının önündeki mezardan mumu alın. Geriye dönün ve yeniden köye girin.
Tahtanın üzerinde yürüyün ve ilk evin kapısına gelin. Kapıda anahtarı deneyin.
Kapı devrilecek. Geriye dönüp Rupiah ile konuşun ve evin yıkılmak üzere olduğunu
söyleyin. Sizden evi 10 pound ve 1 şilin karşılığında geri alacak.

Gorili ve Dr.T yi izleyin. Dr.T’nin planlarını dinleyeceksiniz. Kontrol noktası
olarak adlandırdığım yere geri dönün ve Pandu ile konuşun. O bir taksi şöförü ve
bazı problemleri var. Problemini dinleyin. Eğer sorununu çözebilirseniz sizi
havalimanına geri götüreceğini söylüyor. Fil hakkında korumalarla konuşun. 10
pound’u korumaya verin. Markete geri dönün ve meyve standının önündeki Louise
ile konuşun.Fil tımarcısı, torunu ve iptal edilen düğün hakkında konuşun.
Torunu hakkında konuştuğunuzda en sevdiği reçel hakkında bir şeyler söyleyecek.
Reçeli sorun ve Grann’y Best Jam’i alın. Shari ve küçük yaşlı adam ile konuşun.
Reçeli Shari’ye verin size boş kavanozu geri verecek. Çantanızdaki mumu boş
kavanozda kullanın. Kırmızı çorabı da kavanoz üzerinde kullanarak kırmızı
etkileyici bir ışık kaynağı elde edeceksiniz. File geri dönün ve ışık kaynağını
kırık arka ışığın yerine kullanın. Louise ile film sahibi ve korumalar hakkında
konuşun. Louise gidip korumalara kulübelerini yıkanın Pandu olmadığını
anlatacak. Korumalarla Pandu hakkında konuşun ve ardından Pandu ile konuşarak
bütün sorunlarının çözüldüğünü söyleyin.

Cape Town’a geri döneceksiniz. Döndüğünüzde Kaptan Cookster’in sizi döven iki
kişiyle konuştuğunu göreceksiniz. Goril yüzünden kapanan yola bakın ve üst yola
çıkarak yolu kapatan şeye bakın. Bir ip ve ağaç gövdesi. File gidin ve yanında
eşya çantası olduğunu görün. Aletleri alın. Yukarıdaki yola geri dönün ve suya
doğru giden bir yol olduğunu görün. Suya inin ve kütüğü suya ortalamaya çalışın.
Bir Anacon’da çıkacak ve sizi engelleyecek. Yukarıya tekrar çıkın ve ağaç
kökünden oluşan yola tırmanın. İki kez tırmandıktan sonra heykelin ayağına
gelmiş olmalısınız. Tırmanmaya devam edin ve dev fındığı alın. Aşağıdaki geçite
bakın ve Anacon’danın buradan geldiğini görün. Yukarıya tırmanmaya devam edin ve
taştan kola girerek heykelin kafasının oradan çıkışa gidin. Sağa doğru ilerleyin
ve taştan kolun üzerinden geçerek ana yola geri dönün. Yoldan aşağıya gidin ve
tahta parçasını yolu tıkamadan önce alın. Geri tırmanın ve elektrikli tellerin
oraya kadar ilerleyin.



Bütün uyarı tabelalarına bakın. Yerdeki ölü farenin
yanından tornavidayı alın. Yola geri dönün ve yine heykelin kolu üzerinden
kafasına doğru ilerleyin. Kafanın ön tarafına gelin ve açık ağzın yanına gelin.
Ağzın içine fındığı yerleştirin. Kafanın diğer tarafına geçin ve tahta parçasını
küçük boşluğa yerleştirin. İki kez tırmanın ve sola doğru yürüyün. Kulübeye
kadar ilerleyin. Pedal çeviren bir maymun göreceksiniz. Tellere elektrik veren
bu maymunmuş. İleriye gidin ve tornavidayı verandanın parmaklıklarında kullanın.
Parmaklıkları alın. Çantanızdaki Prod’u zil üzerinde kullanın. Maymunun pedal
çevirmeyi bıraktığını göreceksiniz. Heykelin kafasından aşağıya inin ve diğer
tarafına girin. Taş merdivenlerden aşağıya inin ve dev fındığı aldığınız yere
gelin. Parmaklıkları geçit üzerinde kullanın. Anacon’dayı kıstırdınız. En alta
inin ve suyun oraya gelin. Şimdi kütüğü ortalayabilirsiniz. Kütükten karşıya
geçin ve yerdeki kiremitleri görün. Sola doğru ilerleyin ve bıçağı
sarmaşıklardan birini almak için kullanın. Sola doğru ilerleyin ve fil
türbesinin yanına gelin. Türbenin içine girin ve fil kafasını inceleyin.
Diğerlerinden farklı olan kolu çekin. Fındık kırılacak. Sola gidin ve yolu
kapatan bitkileri bıçağınızla kesin.

Yola girdiğinizde insan yiyen bitkiyi görene kadar ilerleyin. Etrafındaki maymun
kemiklerini inceleyin. Sarmaşığı bitki üzerinde kullanın. Çantanızdaki “Spade
Shift” ve “Spade Blade”i birleştirin ve bitki üzerinde kullanın. Ekilmemiş
bitkiyi çantanıza aldınız. Pedal çeviren maymuna geri dönün. Geri dönerken,
heykelin ağzında kırılan fındığı almayı unutmayın. Çantanızda bitki ile fındığı
birleştirin. Veranda üzerinde bitkiyi kullanın. Bıçağı sarmaşık üzerinde
kullanın ve bitkiyi serbest bırakın. Zil üzerinde Prod’u kullanın ve maymun
gelecek. Havalimanının yanındaki elektrikli tellere geri dönün ve tırmanarak
içeri girin. Jack Miss Gristle ile konuşacak. Demo giriyor ve Dr.T, Amanda’dan
sizin neyin peşinde olduğunuzu öğrenmesini istiyor. Böylece 4. bölüm de bitiyor.

Chapter Five: Put to the Test

Bu bölüme Amanda olarak başlıyoruz. Jack, Miss Gristle tarafından oyalanırken,
bir kaç şeyi inceleme fırsatınız olacak. Platformun sonuna kadar sağa doğru
ilerleyin. Haritaya ve teleskopa bakın. Dürbünü kullanın ve otelin verandasına
bakın. Sola doğru ilerleyin ve yoldaki barikata ulaşın. Tüfek ile ipi vurun ve
barikatı temizleyin. Kavşağa kadar ilerleyin ve aşağıya gidip Pandu ile konuşun.
Diğer tarafta bir müşterinin onu beklediğini söyleyin. Kayıp alet çantasından
bahsedecek. Gidemeyeceğini çünkü aletlerinden birinin eksik olduğunu söyleyecek.
Köye girin. Punjab Inn adlı dükkanın önündeki elbiseleri karıştırın.Çamaşır ipini tüfekle vurun. Şemsiyeyi ve jartiyeri alın. Punjab Inn’e girin ve arabanın
içindeki yağa bakın. Otel sahibiyle konuşun ve Jack’in burada kaldığını öğrenin.
Üzerinde kraliçenin imzası olan mektubu almaya çalışın. Merdivenlerden yukarı
çıkmaya çalışın. İki eyleminiz de otel sahibi tarafından engellenecek. Punjab
Inn’i terk edin ve korumalarla konuşun. Sizi geçirmek istemeyecekler. Dağın
yanındaki türbeye doğru ilerleyin. Yanmamış tütsüyü alın.

Ormana geri dönün ve Pandu ile konuşun. Ona şemsiyeyi verin. Pandu size bir
açacak verecek. Şimdi tüfeği modifiye etmemiz gerekiyor. Platforma yeniden çıkın
ve teleskopun üzerinde şişe açacağını kullanın. Tüfek ile jartiyeri birleştirin
ve modifiye edilmiş tüfeği elde edin. Tüfeği tekrar dürbün üzerinde kullanın ve
bir avcı tüfeğine sahip olun. Teleskoptan bakın ve Punjab Inn’in verandasına
bakın. Mektubu almayı tekrar denedikten sonra neftyağını alın ve Punjab Inn’in
merdivenlerinden yukarı çıkın. Şimdi otel sahibini yolunuzdan çekilmeye ikna
edebilir ve verandaya çıkmasını sağlayabilirsiniz. Burada tercih sizin.
İsterseniz tüfeğinizle Inn’in önündeki vazolardan ya da fıçılardan birini
vurabilir, isterseniz de otel sahibinin dışarı çıkıp kapıya bir takoz
yerleştirmesini bekleyebilirsiniz. İki türlü de kapı açıldığında kapının
önündeki asılı vazoyu hızlıca vurmanız gerekiyor. Bu otel sahibini kapıdan uzak
tutmaya yetecek. Hemen ardından kapıya taktığı takozu vurun ve otel sahibini
otelin dışında verandada kilitli bırakın. Tüfeği alın ve otele girin. Eğer
neftyağını (Turpentine) almadıysanız şimdi alabilirsiniz. Ayrıca kraliçenin
mührü bulunan mektubu da alın ve tütsüyü şöminede kullanarak yakın.

Merdivenlerden yukarı çıkın ve 7 numaralı odanı kapısına gidin. Kraliçenin
mührünü mektup üzerinde kullanın ve kraliyet mektubunu alın. Mektubu inceleyin.
Limon gibi koktuğunu göreceksiniz. Yağı ve yanan tütsüyü pencerenin yanındaki
lambada kullanın. Limon kokulu mektubu da lamba üzerinde kullanın ve gizli
yazıları ortaya çıkarın. Jack için yemi masanın üzerinde kullanın. 6 Kasım 1871
de neler olmuştu? Odadan çıkın ve yanan lambanın Jack’in odasını yakışını
izleyin. 5. Bölümü bitirdiniz.

Chapter Six: Jack’s Past

Yeniden Jack’iz. Platformun sağına doğru gidin ve kavşaktan aşağı doğru
ilerleyin. Bir yardım çığlığı duyacaksınız. Ağaç kökünden yola gidin ve heykelin
üzerine çıkın. Çıkıntıya doğru ilerleyin ve bir adamın asılı olduğunu görün.
Murphy ile konuşun ve bıçağınızı Murphy üzerinde kullanarak onu kurtarın.
Anacon’danın olduğu yerden ilerleyin ve Murphy ile konuşun. Köye geri dönün ve
yoldan asfalt parçası alın. Otele geri girin ve odanızın yandığını görmek üzere
7 numaralı odanın kapısına ilerleyin. Kısmen yanmış kağıt parçasını masanın
üzerinden alın ve çantanızda inceleyin. Sağa doğru gidin ve duvardaki 3 çiviyi
alın. Oteli terk edin. Burayı yine kontrol noktası olarak alıyoruz. İngiliz
askerleriyle Kasım 1871’de ne olduğu üzerine konuşun. Size bir köyün başına
gelenleri anlatacaklar. 3 kişiden bahsedecekler. Dokümanların bu 3 kişide
olduğunu ve almamız gerektiğini öğreniyoruz. Süpermarkete doğru ilerleyin ve
marketten içeri girmeden sağdaki yola girin. Pop’un süpermarketine gireceksiniz.
Sola doğru gidin ve Mr. Gopesh ile konuşun. Dokümanların bir kısmının pek iyi
durumda olmadığını söyleyecek. Market alanındaki Rupiah’ı bulun ve onunla
konuşun. O da size dokümanların iyi durumda olduğunu söyleyecek. Hemen oradaki
eski tayfalarınızla konuşun.Sola doğru ilerleyin ve Louise ile konuşun. “Are the
Pages Already Torn” diyalogunu seçin ve inanmayın. Kayıp parçaların kendisinde
olduğunu itiraf edecek ve size verecek. Çantanızda eksik parçaları okuyun ve
Botany Station 1 adlı yerin bir yangında yandığını öğrenin. Keane ailesinin de
dokümanlarda yer edindiğini öğrenin. Keane mi?Murphy ile konuşun ve Botany Station 1’e kadar size eşlik etmesini sağlayın.
Eğer ona bir bot bulursak bize eşlik edeceğine söz veriyor. Bu sırada Dr. T ‘nin
şempanze çalışanlarıyla sohbet ettiğini göreceksiniz. Shari’nin arka tarafındaki
bataklığa doğru ilerleyin. Pop’un süpermarketine ilerleyin ve kasap ile düğün
hediyeleri kısımlarını geçin. İlerideki kapıdan girin. Kapıdaki raflara bakın ve
ya çekici ya da fırçayı alın fark etmez. Mr. Gopesh ile konuşun. Sizden aile
için bir iyilik yapmanızı isteyecek. Demin aldığınız çekiç Luigi, fırça ise
Loretta’nın kaçırılmasını gerektiriyor. Yani oyunun işleyişi böyle. Hangisini
aldıysanız ona göre bir durumla karşılaşacaksınız. Yalnız diğer eşyayı almanıza
da oyun bir süre sonra izin veriyor o yüzden fark eden hiç bir şey olmuyor.
Fakat burada iki şekilde anlatacağım o yüzden telaşa gerek yok. Öncelikle çekiç
ile başlayalım;

Eğer çekici alırsanız: Mr Gopesh, Luigi için yemek isteyecek. Luigi çürük
bir yemekle karşılaşırsa sinirleniyor. Kasaba gidin ve Luigi için yemeğe
ihtiyacınız olduğunu söyleyin. Luigi bir bitki bu arada. Size bir kaç parça
sosis verecek. Kontrol noktası olarak adlandırdığım yere geri dönün ve taş
merdivenlerden aşağı inerek balıkların iskelenin etrafını sardığını görün.
Sosisleri balıkların olduğu bir noktada kullanın ve balığı alın. Murphy’e geri
dönün ve soldaki tahta parçasını alın. Mr Gopesh ile konuşun ve ona balığı
verin. Karşılığında çekicinizi geri verecek. Yeşil eve geri dönün. Eskiden sizin
olan bataklıktaki yeşil ev. Sızdıran botu görün ve çekici üzerinde kullanın.
Tahta parçası ve 3 adet çivi otomatik olarak bot üzerinde kullanılacak ve tamir
etmiş olacaksınız.

Eğer fırçayı alırsanız: Mr Gopesh’in sizden istediği, tefeciler
tarafından kaçırılan Loretta’yı geri getirmeniz. Rupiah’a gidin ve Loretta
hakkında konuşun. Size Jack’in bataklıktaki evinin anahtarını verecek. 3
numaralı eve gidin ve anahtarı kapıda kullanın. Loretta’nın bir altın heykelcik
olduğunu öğrenmiş olduk. Alın ve Mr Gopesh’e götürün. Yoldan aldığınız asfalt
parçasını birazdan kullanacağız. Luigi’nin kafesinin yanındaki uca kadar gidin
ve tırmanın. Korumaların kulübesinin tepesine çıkmış olmanız gerekiyor. Bacaya
tırmanın ve içine asfaltı dökün. Evin içinin dumanla doluşunu izleyin. Korumalar
bir kabın içinde asfaltı dışarı çıkaracak. Asfalt dolu kabı alın ve sızdıran
botun yanına gidin. Fırçayı bot üzerinde kullanın ve tamir edin. Botu ne şekilde
tamir etmiş olursanız olun bonus özellikler açılacak.

Bota binin ve Murphy yanınıza gelecek. Peşinizdeki 2 adamın Tooth Island’a
varışını izleyeceksiniz. Botany Station 1’e geldik. Murphy ile konuşun ve salata
yağını alın. Eğreltiotlarının üzerinde bıçağınızı kullanın ve çantanıza alın.
Yola tırmanın ve yolun sağ tarafında balkabağından araziyi görün. Tarlaya girin
ve tellerin yanından toprağı alın. Tekerleği ve krikoyu da alın. Buradaki 7
balkabağını da keserseniz yine bonus özellikler açılacak. Bıçak yardımıyla
hepsini kesin. Yoldan yukarı doğru devam edin ve döküntü evin avlusuna gelin.
Kapıdaki tabelaya bakın. Önündeki huniyi alın. Dev sarmaşığı yoldan çekmemiz
gerek. Yukarıya yoldan devam edin ve kapıya ulaşana kadar ilerleyin.
Sarmaşıkları göreceksiniz. Salata yağını kriko üzerinde kullanın ve daha sonrada
sıkışmış kapı üzerinde kullanın. Limonluğa girin. İleriye doğru gidin ve
yığınların üzerinden gübreyi alın. Sağa doğru gittiğinizde bir sandığın dev
sarmaşıklar tarafından kaplandığını göreceksiniz. Bu defa bıçağınız işe
yaramıyor. Geriye sola doğru dönün ve gübrelerin oradan ileri gidin. Yolu
kapatan sarmaşıkların üzerinde bıçağınızı kullanın. Laboratuara girin ve Ultra
viyola lambanın düğmesini açın. Elektrik yok. Sağdaki musluğu kullanmayı deneyin
ve suyun da akmadığını öğrenin.Binadan çıkın ve binanın soluna doğru ilerleyin. Bahçıvanlık kitabını alın ve
limonluğun duvarının yanından çiçek kutusunu alın. Rüzgargülünün kırık olduğunu
görün. Çantanızdaki tekerlek ile “Fronds”u birleştirin. Daha sonra bu eşyayı da
direk üzerinde kullanın ve elektrik elde edin. Kitabı okuyun. Limonluğun sağına
doğru ilerleyin ve dağın ucuna kadar gelin. Paslanmış boruları göreceksiniz.
Sağa doğru gidin ve köprüyü geçerek asansöre binin. Etrafınıza bakın ve sağa
doğru ilerleyin. Valfı çevirin ve suyun akmasını sağlayın. Paslanmış borular
kırılacak. Tekerleğin yanından aletleri alın. En alta inin bilgi tahtasını
görün. Bir kol göreceksiniz. Ellemeyin ve kapının yanındaki şafta gidin. Tekrar
kırık boruların yanına dönün. Kayanın üzerine tırmanın ve aletleri kırık
boruların üzerinde kullanın. Artık suyumuz da var. Çatlak boruyu da çevirin ve
suyun daha hızlı akmasını sağlayın. Huniyi soldaki borunun üzerinde kullanın.
Geriye dönün ve laboratuara girin. Et yiyen Tooth Island bitkilerinin çuvalını
kullanın ve tohumlarını alın. Ardından aynı şekilde mor bitki çuvalını kullanın
ve tohumları alın. Masaya çiçek kutusunu yerleştirin. Almış olduğunuz toprağı
kutuya yerleştirin. 2 tohumu da toprağa ekin. Gübreyi de kutunun arkasındaki
karıştırma makinesinin içine koyun. Musluğu kullanarak suyun gelmesini sağlayın.
Bitkinin büyüyüşünü izleyin. Bitkiyi çantanıza alın. Laboratuarın dışına çıkın
ve dev sarmaşıklarla kaplı sandığın başına gelin.

Çantanızdaki bitkiyi sarmaşıkları üzerinde kullanın. Bıçağınızı anahtar olarak
sandık üzerinde kullanın. Keane’in günlüğünü okuyun. Emerald 13 ve ailenize ne
olduğu hakkında bilgi alacaksınız. Emerald 13’ü Dr. Umbati’ye Calcutta’da geri
götürmemiz gerekiyor. Keane aile yüzüğü de çantanızda olacak. Laboratuardan
çıkın ve Murphy ile konuşun. Onun sizin bakıcınız olduğunu öğreneceksiniz. Sağa
doğru asansöre gidin ve yük uçaklarının limanına gelin. Bu sırada bir uçağın
indiğini göreceksiniz. Calcutta’ya giden bir konteynır göreceksiniz. Kargo
konteynırının içine girin ve 6. bölümü de bitirin.

Chapter Seven: Hunting for Jack

Dr. T, Amanda’dan Jack’i yakalamasını istiyor. Bu bölümde de Amanda olarak
oynuyoruz. Kargo konteynırından kaçan Jack’i yakalamamız gerekiyor. Sıkışmış
asansörün oradan kaçmaya çalışıyor. Hangardan çıkın fakat asansörü kullanmayın.
Konteynırın altına giden şaftı inceleyin ve bloke olduğunu görün. Konteynırı
kaldırmamız gerekiyor. Konteynırın içine bakın ve bir kasa nitrogliserin
olduğunu görün. Sola doğru açık alana doğru ilerleyin. Baygın şempanzeleri
görün. 2 adet “Pompom”u alın. Zımba kartlarını alın. Biri maymunun elinde diğeri
ise kutuların tepesinde duruyor. Hazır kutuların üzerine çıkmışken, maymundan
bandı da alın. Bir kutu balonu da alın.

Sağa doğru ilerleyin ve bilgi levhasını iyice ezberleyin. Boşaltma, kapatma
ışığı ve gönderme sinyali. Bilgi levhasının altındaki kolu çekin. Yükselen yerin
altına balon kutusunu koyun. Kolu tekrar çektiğinizde kutu kırılacak. Balonu
alın. Uzaktaki köşedeki duvara kadar ilerleyin. Paslı valfı göreceksiniz. Tüfeği
valf üzerinde kullanın ve helyumu serbest bırakın. Balonu helyum üzerinde
kullanın ve şişirin. Kargo konteynırının kapısını açın ve nitrogliserinlerin
önünüze yuvarlanışını izleyin. Zincirdeki sıkışık deliklerin üzerinde 2 adet
zımba kartını kullanın. Zincirler düşecek ve nitrogliserini alacaksınız. Şimdi
ışığı kapatmamız gerekiyor. Tüfeğinizi alın ve yükleme alanındaki 5 ışığı da
vurun. Çantanızdaki Pompom’ları birleştirin. Yükleme alanının sonundaki karenin
içinde bulunan X in ortasına geçin. Pompom’u kullanın. Amanda uçağın kalkışı
için sinyal verecek ve uçak havalanacak. Şaftın oraya geri dönün. Jack’in
kaçmaya çalışmasını izleyin. Fakat yükseklik korkusu devreye girecek ve Jack
kaçamayacak.Chapter Eight: Jack’s Decision

Jack ölümcül bir tuzağın içerisinde olarak karşımıza çıkıyor. Bağlı durumda ve
eğer güneş doğarsa, gazyağı ile dolu bu yer yanacak. Amanda ile biraz zaman
kazandırmaya çalışıyoruz. Mor bitki tohumlarını Jack üzerinde kullanın. Jack
iplerden kurtulmayı başaracak. Fitili alın. Cam pencerenin oradan dışarıya bakın
ve kirli olduklarını görün. Fitili camın sağ üst köşesinde kullanın ve
merdivenleri görün. Cama tıklayın. Jack camı kıracak ve balkondan çıkacak. Sağa
doğru çok az gittikten sonra köyde gördüğünüz küçük adamı göreceksiniz. Yardım
isteyin. Size kemer atacak. Balkonun soluna doğru gidin ve bayrak direğinde
kemeri kullanın. Daha sonra kemere tıklayarak aşağıya kayın. Sağa doğru gidin ve
mor ödülü alın. Yine bonus obje. Devam ediyoruz. Sola doğru ilerleyin ve
pelikanı görün. Gümüş ödülü de alın. Fener kulesine girin. İçerisi balıkçılık
ödülleriyle dolu. Katın tam ortasında kilitli bir kapı var. Merdivenlere doğru
gidin ve yanan merdivenlerin oradan mavi ödülü de alın. Bonus özellik açılmış
olacak.

Büyük kibrit çöpünü alın. Sağa doğru gidin ve en üst raftaki konteynıra bakın.
Vitrine bakın ve Keane’nin aile yüzüğünü kullanın. Ağı alın. Pelikanın olduğu
yere geri dönün ve ağı pelikan üzerinde kullanın. Paslı kutuyu alın. İçeriye
girin ve Gordion Knot üzerinde kutuyu kullanın. Merdivene tırmanın. Konteynır
düşecek onu da alın. Çantanızda konteynırı karıştırın ve içinden balık
ekipmanlarıyla dinamiti alın. Bu iki eşyayı da kilitli kapının üzerinde
kullanın. Dev kibriti merdivenlerdeki alevler üzerinde kullanın. Yanan kibriti
kapıdaki dinamit üzerinde kullanın. Patlayan kapıdan aşağıya inin. Fener
kulesinin en altında sola doğru duvarın köşesine gidin. Küçük adamla konuşun.
Size bir görev verecek ve kabul etmeniz gerekiyor. Bilinmeyene giden yola girin.

Chapter Nine: Jack’s Training

Küçük adamla konuşmaya devam edin. Size kutsanmış bir tapınaktan bahsedecek. Mr
Daniel diye birinin eğitim aldığından da. Sağa doğru gidin ve köprüyü geçerek
tapınağa girin. Köprünün altında tahtadan bir gölgelik olduğunu göreceksiniz.
Masadaki rahip ile konuşun. Sizden kaidenin üzerine tırmanmanızı, zaman ve
boşluk bulmanızı isteyecek. Sola doğru gidin ve kaideye tırmanın. Şimdi burada
yapmanız gereken şey biraz hileli biraz da kelime oyunu olduğundan şöyle
anlatabilirim. Size rahip “You’ll have to Find Space” dediğinde aslında
boşluktan bahsediyor, ama yapmanız gereken kaidenin üzerine çıktığınızda
klavyenizin “Spacebar” yani boşluk tuşuna bir kez basmak. Zaman bulmanızı
istediğinde ise kaidenin üzerinde hiçbir şey yapmadan bir kaç saniye beklemeniz
gerekiyor. İkisini de yaptıktan sonra aşağıya inin ve rahiple konuşun.

Resepsiyon masasının solundaki heykelin oraya gidin. Üzerine tırmanın, güneş
şemsiyesi, flüt ve kriket sopasını alın. Tekrar aşağı inin. Heykelin solundaki
yoldan ilerleyin. Diğer rahip ile konuşun. Size yeni bir görev verecek. Size
buharın makineye düzgün gidemediğini söyleyecek. Bunun nedeni de bozuk borunun
olması. Bunu tamir etmeniz gerekiyor. Sola doğru gidin ve kirli boruyu alın. Sağ
taraftan da ezilmiş boruyu alın. Damıtma makinesinin en sağ ucundan da paslı
boruyu alın. Kirli boruyu sağ tarafa giderek makinenin yeşil kısmında kullanın.
Sağa gitmeye devam edin ve güneş şemsiyesini tertibatın sağındaki kemer
boşluğunda kullanın. Sola doğru gidin ve flütü tekerlek Valf’lerinin ortasında
kullanın. Paslı boruyu alın ve bozuk borunun solunda kullanın. En son olarak
ezilmiş boruyu da platformun sağındaki valf üzerinde kullanın. Bu dakikadan
sonra aleti çalıştırmak için kriket sopasını alın ve kaidenin Valf’nin üzerinde
kullanın. Alet çalışacak. Uçurumun diğer tarafına köprüden geçin. Sağa doğru
gidin ve kutsal kaplanın mağarasına girin.Duvardan meşaleyi alın ve mağaranın içindeki ekoyu duyun. Sağa doğru ilerleyin
ve 2 tane örümceği görün. Jack örümcekler yüzünden ilerleyemeyecek. Boş likör
şişelerinden birini alın ve örümcek ağının sol tarafına yerleştirin. Örümcek de
oraya gidecek. Sağa doğru gidin ve kenara tırmanıp alışveriş sepetine bakın.
Şimdi sağa doğru uçuruma gelene kadar ilerleyin. Yukarıdaki sarkıtın sizin
yarattığınız eko yüzünden titrediğini fark edeceksiniz. Sarkıt düşene kadar
sarkıta tıklayıp konuşun. Sarkıt düşecek. Diğer tarafa atlayın. İleriye gidin ve
anti vampir seti ile likör fıçısını alın. Sağa doğru devam edin ve kazığa
geçirilmiş kaplanı görün. Montgom

Exit mobile version