Eat Sleep Play’in patronu ve Twisted Metal’in yaratıcısı David Jaffe, Online Pass’in gelecek seri için yarardan çok zarar getireceğini düşünüyor.
Jaffe, Eurogamer’a verdiği röportajda ” Muhtemelen iyi bir iş ancak ben yapmamayı tercih ederdim.” dedi. “Çünkü özellikle de Avrupa’da insanların iyi niyetlerini kazanmak ve bunun insanları heyecanlandırmaya değecek bir görev olacağını anlatmak açısından uzun bir yolumuz var” derken, “Bu benim kararım değil ancak Sony tutup bize ‘Bakın, bu bizim bütün oyunlarımız için geçerli bir durum. Burada seçenek sunmuyoruz’ derse o zaman başka” diye ekledi.
Jaffe, seri yeniden devam ederken Online Pass sisteminden vazgeçmeye ve eğer daha fazla insan oyunu oynayacaksa ikinci el ticaretinden bir satış vurgunu yapmaya gönüllü olduğunu söyledi.
“İlk oyunda belki bundan dolayı satışlarımız düşebilir fakat oyunumuzun daha fazla fanı olacak. Online kısmı bu oyunun esas yönü olacak, dolayısı ile bu duruma çok da itirazım olmaz çünkü bir şekilde bu seçenek ürünün bize maddi geri dönüşü yapılmış olur” dedi.
Eat Sleep Play’e göre, eğer bu PlayStation3 exclusive oyunu Sony’nin yatırımını geri kazandırırsa, perakende satışlarda görevini tamamlamış olacak.
Bunların dışında herşeyin şans olduğunu söyleyen Jaffe, Call of Duty veya Uncharted 3 kadar satış yapmayı zaten düşünmediklerini de itiraf etti.
Ama yine de Jaffe, bu büyük oyunların yanında oyunun ses getireceğinden emin duruyor.
“Oyunun değeri ve eğlence faktörü açısından, bence Call of Duty, Battlefield, Uncharted 3 ile multiplayer anlmında rekabet edebilir. Yaptığımız iş verilen her kuruşa değecek.” diyen Jaffe belki de gelecek sene en iyi çoklu oyuncu veya en iyi shooter gibi ödüllere aday gösterilebileceklerini söyledi.