John Carmack, olası Wii yapımları, iPhone, “Doom 4” ve fazlası hakkında konuştu. “2”



MTV Multiplayer: Ve eğer bir Wii oyunu olursa, kendinizi tamamen bunun içersinde görebiliyor musunuz?



Carmack: Çok ilginç bir teknoloji var. Fikir şu; oyunu öyle bir şekilde kuracağız ki sadece “Rage” oyunundan bir boru! çekerek Wii’ye aktaracağız. Oyunu Rage’e benzer şekilde serbest halli yapamazken, sınırlı bir bakış açısına sahip bir oyun yapabiliriz, yani ufak da olsa teknolojisini biraz geliştirmek gerekecek ve bunun sonucunda ise görsel açıdan hayranlık uyandıran ama sınırlı bir iskelete sahip olan bir oyun elde edeceğiz. Ve bu da, en başından beri içerisinde bulunmam gerekecek bir proje olur; ama bu sadece dağıtımcılarla konuştuğumuz bir şey. Şu noktada, her hangi bir şeyi boyamadan önce çekirdek oynanışın çalıştığından emin olmalıyız.



MTV Multiplayer: iPhone için olan “Quake” port’larını gördünüz mü? Onlar hakkındaki düşünceleriniz nedir?



Carmack: Evet. iPhone için çalıştığım bir başka projede de (bir seferde bir çok şey yapmaya çalışıyorum bu platformda) iPhone için çalışan “Qukae III” bulunmakta. Yeniden dizayn edilmeye ve iPhone’da gerçekten güzel şekilde oynanacak şekilde hızlı olmasına ihtiyacı var ki burada da ilginç bir fikir buldum… Eğer hepsini en başa alırsak, “Quake Live” takımının orijinal kodlara yaptıkları değişiklikleri alıp bunları “Quake III Arena”ya koyarsak, eskisinin yerine çok daha modern “Quake Live” temelli bir “Quake III Arena” oyunu elde ederiz… Bu da çok süper olur.



MTV Multiplayer: “Rage” yada “Doom 4” için hala dijital dağıtım söz konusu değil mi?



Carmack: Dijital dağıtım belki yapılabilir bu oyunlar için; ama ilk odaklandığımız bu değil ve gerçekten de bu olay tamamen dağıtımcıya bağlı bir şey. Dağıtımcılar dağıtımdaki tüm haklara sahipler ve bildiğimiz kadarıyla “Rage” ve “Doom 4’ün dağıtımcıları da dijital dağıtımın önemli olduğunu ya da toplam satışa önemli bir etkisi olacağını düşünmüyorlar.



MTV Multiplayer: Dijital Dağıtım hakkındaki genel görüşleriniz nedir?



Carmack: Bence bazı durumlarda yani “Quake Live” ve online oyunlarda, açıkçası “World of Warcraft”ta, gereksiz yere kutuları vermektense para kazanmak daha önemli. iPhone ise bize geleceği gösteren en iyi örnek ki bence bu en güzeli, hatta kaçınılmaz. Bunu yapmanın önceliğinin dijital dağıtım olduğunu da herkes kabullenecek er yada geç; ama kimse ne zaman olacağından emin değil. Sanırım insanlar da bunun bu nesilde olacağını düşünmüyorlar, özellikle konsollardaki beklenen devler için.



MTV Multiplayer: Wolfenstein ve Doom 4 hakkında bu sene bir şeyler duyacak mıyız?

Carmack: “Wolfenstein” büyük bir patlama yapacak gibi gözüküyor ve Activision ile Raven bu proje için hummalı bir çalışma içersindeler. Öte yandan “Doom 4” için belirlenen plan üzerinde yol alıyoruz ve tıpkı “Rage’de yaptığımız gibi bu konuda da sessiz kalmayı düşünüyoruz; en azından kendimize bir dağıtıcı firma bulana kadar. Çünkü bu konuda çok yol katettik, dağıtımcılar ise henüz “Doom 4” projesi için erken diyorlar ve bu yüzden de pek yaklaşmıyorlar. Zaten iş ahlakıyla da ilgili bu durum ve bizim sektörde işler bu şekilde yürüyor. Fakat “Doom 4” için bu sene içersinde bir dağıtıcı firma ile anlaşacağız ve o zaman da içerik görüntüleri vs. yayımlamaya başlayacağız elbette.



KAYNAK multiplayerblog.mtv.com


Exit mobile version