John Carmack yeni grafik motoru için çalışıyor

id Software’in teknoloji sihirbazı ve roket mühendisi John Carmack video oyunları için yeni nesil bir grafik motoruna başladığını söyledi.

Carmack’a göre grafik alanında her yeni nesle geçişte belirgin adımlar atılıyor ancak son zamanlarda bu kadar büyük zıplamalar yapmak artık çok zor. Kendisine neler yapıldığı sorulan Carmack;

“Günümüz oyunları mükemmel olsa da elimizdeki teknoloji ile çok iyi bir renderlama yapmak halen mümkün değil, o yüzden olay daha çok denge ve ürünün iyiliği açısından neyi kullanıp neyden vazgeçeceğin ile ilgili.

Donanım alanındaki değişikliklere karşı duyarlı olmamız gerekli. Halen oflline renderlama konusunda yapılacak çok büyük işler olsa de ben günümüz mimarisinin bir an önce değişmesi gerektiğini hissetmiyor veya bu konuda üzerimde bir baskı olduğunu düşünmüyorum. Ama yine de yeni nesil bir grafik motoru geliştirme konusunda epeyce bir uğraş verdim ancak şu ana kadar ki sonuçlarım hep negatif çıktı. Misal yeni nesil grafiklerde üçgen kesişim ışın takibini kullanamayacağımızı biliyorum.

Önümüzdeki yıl için üzerinde çalıştığım bir kaç projem var, ancak üzerinde çalışmaktan en çok haz aldığım teknik çalışmam grafikle alakalı bir konu değil, tam tersine veri yönetimi ve oyun geliştirme sürecindeki iş akışı ile ilgili” dedi.

Exit mobile version