John Carmack’la DX10, Vista ve Next Gen üzerine

PC oyunculuğunun duayenlerinden, Doom ve Quake serilerinin babası John Carmack PC oyuncularını yakından ilgilendiren DX10 ve Vista hakkında çarpıcı açıklamalar yaparken yeni nesil konsollar hakkında fikirlerini belirtti.



Çoklu çekirdekleri oyunlarda ve konsollarda programlamanın zor olduğunu ifade eden Carmack, yeni bir oyun motoru üzerinde çalıştıklarını, bunun Quake Wars’ta kullanılacak motorla karıştırılmaması gerektiğini belirtti. Gelişmiş çoklu oyuncu (multiplayer) özellikleriyle “Quake Wars: Enemy Territory” Quake 3’ün gerçek varisi olarak gösteriliyor ve modifiye edilmiş bir Doom 3 grafik motorunu kullanıyor.



DirectX 9’un şimdilik yeterli bir API olduğunu fakat DX10’un kendini heyecanlandırmadığını ve özellikle Vista’nın gerekliliği konusunda kafasında soru işaretleri bulunduğunu niteleyen Carmack oyuncuların DX10’a şimdi değil, gerçekten ihtiyacı olduklarında donanımsal ve yazılımsal açıdan terfi etmelerinin daha iyi olacağını ifade etti.



ID Software’in PS3 ve X360’un geliştirici kitlerine sahip olduğunu belirten Carmack Microsoft tarafından sağlanan kitlerin daha iyi olduğunu vurguladı. PS3’ün asimetrik CPU işleyişinden hoşlanmadığını niteleyen Carmack yine de geliştirecekleri oyun ve oyun motorlarında bu konsolu desteklemeyi planladığını söyledi.



Son olarak Carmack, Nintendo’nun yeni konsolunun kontrolörünü takdir ettiği fakat Wii’ye yönelik bir projelerinin olmadığını belirtti.



Kaynağa ulaşmak için tıklayınız.




Exit mobile version