Kadimlerin Sırları – Storm Spirit Rehberi
Merhabalar sevgili MK okuyucusu, haftalık DOTA 2 köşemizde bu haftanın herosu Raijin Thunderkeg, the Storm Spirit.
Storm Spirit genellikle orta koridorda gördüğümüz çok güçlü bir semi-carry idir. Gelin detaylı bir şekilde inceleyelim kendisini.
Static Remnant: Storm Spirit bulunduğu yere elektrikten oluşmuş bir kopyasını koyar. Kopya 1 saniye sonra tamamiyle oluşur ve bu kopya flying ünite sightı verir. Ball Lightning içerisindeyken Static Remnant yerleştirebilirsiniz, unutmayın. 235 range’i içerisine düşman bir ünite girerse 260 range boyunca patlar ve 140/180/220/260 büyü hasarı vurur. 3.5 saniye cooldown ile ve ilk seviyesindeki 140 gibi yüksek bir hasar ile Static Remnant’a oyunun başında sadece bir seviye vermek mantıklıdır.
Electric Vortex: ÇEK! diye bağırmamızı sağlayacak ikinci büyümüz karşı üniteyi hem disable eder hem de Storm Spirit’in bulunduğu yere doğru 1/1.5/2/2.5 saniye boyunca, 100/150/200/250 çeker. Lakin unutmayın Electric Vortex Storm Spirit’i 3 saniye boyunda %50 yavaşlatır. Eğer maksimum menzilinden yani 300’den atarsanız Electric Vortex’i, hiç hareket etmeden yerleştireceğiniz bir Static Remnant’ı patlatması için Electric Vortex’in üçüncü seviye olması lazım.
Overload: Pasif olan üçüncü skillimiz, ne zaman bir büyü yaparsak bir sonraki normal attack’ımızı güçlendirir. Bir sonraki saldırımızı ekstra 30/50/70/90 büyü hasarı vurmakla beraber saldırıyı gerçekleştirdiğimiz üniteyi ve onun 275 etrafını 0.6 saniye boyunca %80 hareket hızı, %50 saldırı hızı yavaşlatır. Bu da demek oluyor ki her büyümüz arasında auto-attacklarımızı unutmuyoruz.
Ball Lightning: Storm Spirit’i Storm yapan büyüsü, ultisidir. Ball Lightning Storm’u bir elektrik hüzmesine dönüştürür ve yüksek hızda hareket etmesini sağlar. Tıkladığınız yere elektriğe dönüşüp uçarsınız. Uçarken hiçbir hasar yiyemez ve hiçbir şeyden etkilenemezsiniz, ayrıca hedef göstermeli hiçbir büyüyü de kullanamazsınız ama hedefsiz büyüleri veya itemları(Static Remnant, Shiva’s Guard…) uçarken kullanabilirsiniz, hatta uçarken bottle’a rune bile alabilirsiniz. 125/200/275 etrafınıza, uçtuğunuz her 100 mesafe için 8/12/16 büyü hasarı vurursunuz. Ball Lightning’i aktive ederken 15+%7 mananız gider ve uçtuğunuz her 100 mesafe için 10+%1 mananız daha gider.
Diyelim ki, 2000 mananız var ve 25 levelsınız. Orta koridordan aşağı rune bölgesinde regen gördünüz ve Crystal Maiden’a kaptırmak istemiyorsunuz. Oraya atacağınız bir Ball Lightning ilk 15+%7’den 155 mananızı götürecek. Tahmini olarak 4000 mesafeden bahsediyoruz, bu da demek oluyor ki 1200 gibi bir mana harcaması olacak. Toplamda aşağı yukarı 1350 mana harcayarak rune’ın orada bekleyen Crystal Maiden’a 640 büyü hasarı vuracaksınız.
Buradan gördüğünüz gibi ideal mana-to-damage ratiosuna sahip değil, yani harcadığınız mana başına vuracağınız hasar çok yüksek değil. Hasar vurmak için dizayn edilmiş bir büyü tabii ki de değil. Asıl olayı cooldown’ı olmaması ve de Overload’ı aktive etmesi…
Skill Sırası:
1. Static Remnant
2. Overload
3. Electric Vortex
4. Electric Vortex
5. Electric Vortex
6. Ball Lightning
7. Overload
8. Overload
9. Overload
10. Static Remnant
11. Ball Lightning
12. Static Remnant
13. Static Remnant
14. Electric Vortex
15. Stats
16. Ball Lightning
17. Stats
Overload’ın bize verebileceği damage potansiyeli diğer büyülerimizden elde edemeyeceğimiz boyutta. 3 seviye Electric Vortex yerleştirdiğimiz Static Remnant’ları patlaması için şart. Overload ile her büyüden sonra attack yerleştirmeyi unutmayın ve de 1 mesafelik Ball Lightningler ile çok sayıda Overload yerleştirebilirsiniz.
Artıları
• Oyunun her aşamasında iş yapabilmek,
• İyi sayılabilecek bir disable,
• Çok yüksek burst potansiyeli,
• Teamfight başlatabilme,
• Erken bir Bloodstone ile snowball olabilme,
• Çok hareketli, iyi bir kaçış imkanı.
Eksileri
• Disable’a karşı çok hassas, özellikle silence,
• Oyun başlarında kolay ölebilir,
• İyi mana controlu gerekiyor,
• Laning phase bilgisi şart,
• Ganking beceresi olmadan bir hiç,
Başlangıç ve Laning:
+
Başlangıç olarak benim tercihim üç branch ve bir tango. Eğer lasthit almakta zorlanırsanız bu listeye bir tane de Mantle of Intelligence ekleyebilirsiniz. Erken ulaşacağımız bir bottle, erken mana regen ve erken lane dominance demektir. Olabildiğince kısa sürede bottle ve arcane boots ikilisini elde etmeye çalışın. Rune çıkışlarına gelirken yani her çift dakikalara 20 saniye kala lane’i Static Remnant ile pushlayıp Overload ile rakibinizin kafasını kırın ve de gidip rune’ı alın. Dakika 8-10 civarı şöyle bir item kombinasyonunuz olabilir. (Mantle of Intelligence’ı Null Talisman yapın işler o kadar da tıkırında değilse)
Büyük Item Tercihleri:
Eğer oyun iyi gidiyorsa ve karşı takımda size karşı aktif bir direniş yok ise Bloodstone ilk tercihimiz ve de en önemli itemımız. Arcane Boots’unuzu parçalayın ve onun Energy Booster’ını kullanın. Karşı takımda kolay ganklenebilecek herolar var ise Bloodstone’u öneririm. Erkenden bulacağınız ekstra chargelar ile snowball olabilirsiniz. Ölmek üzereyken kendinizi Bloodstone ile öldürmeyi unutmayın.
Diğer bir olası tercih ise Linken’s Sphere. Karşı takımda sizin sinirinizi boza disable bol ise Bloodstone yerine Linken’s Sphere’i öneririm. Özellikle ganklerde tek başına kalmış bir heronun çırpınış ile stunını Linken’e harcaması çok muhtemel.
Ve son tercih olarak Orchid Malevolance. Özellikle karşı takımda çok güçlü teamfight büyülerine sahip (Tidehunter, Sand King, Enigma, Chen, Queen of Pain…) gibi herolar için, bazenleri de durmadan gank yapacak Storm Spiritler için güzel bir item. Erkenden ulaşıldığı zaman mükemmel bir item olabilir. Verdiği yüksek statlar ve de damage amplify da cabası.
ya da
En son olarak Boots of Travel’ı öneririm oyun ilerledikçe ama Arcane’den sonra Power Threads de tercih edilebilir.
Benden bu kadar. Storm Spirit ile nasıl gankler yerleştirmeli, nasıl combolar yapmalı onların içine çok giremiyorum malesef. Oynaya öğrenebilirsiniz, veya izleye izleye de olabilir neden olmasın 😉