Karakter ifadelerine yeni çözüm: Metahuman Creator
Epic Games tarafından Unreal Engine için duyurulan Metahuman Creator, karakter ifadeleri ve animasyonları konusunda yeni kapılar aralayacak gibi duruyor. Oyun dünyasında bildiğiniz gibi zaman zaman ifadeler konusunda üst düzey işlerle karşılaşsak da genelde karakterlerin yüzümüze bön bön baktığı yapımlar ile karşılaşıyoruz. Üstelik bu ifadelere oyun dünyasının en büyük firmaları imza atıyorlar. Bethesda yıllardır surat ifadeleri ve karakter tasarımları konusunda eleştiri yağmuruna tutulan firmalar arasında. Ya da Mass Effect Andromeda’nın yaşadığı krizi eminim hepiniz hatırlıyorsunuzdur.
Unreal Engine’de büyük gelişme: Metahuman Creator
Tabi bu konuda işini ehliyle yapan birçok firma da bulunuyor. Naughty Dog, Cystal Dynamics ya da Santa Monica gibi stüdyoların bu konuda başı çektiğini söylemek mümkün. Benim favorim ise 2011 yılında çıkan L.A Noire. MotianScan isimli bir teknoloji kullanan bu oyunda mükemmel ifadelere yer verilmişti. Sonrasında birçok oyunda görmeyi beklediğimiz bu teknoloji maalesef bir daha karşımıza çıkmadı.
[reklam=496]
Şimdi ise Epic Games bu duruma el atmaya hazırlanıyor. Piyasadaki çoğu oyunun Unreal motoru ile geliştirildiğini düşünürsek bu konuda büyük bir açığı da kapatma ihtimalleri bulunuyor. Metahuman adını verdikleri bu teknoloji sadece surat ifadeleri değil, karakter oluşturma kısmında yapımcılara büyük bir kolaylık sağlayacak. Oyunlarda genelde hareket yakalama ve yüz ifadeleri konusunda farklı teknolojilerden destek alındığını görüyoruz. Epic Games ise bu olayı grafik motoruna dahil ederek özellikle bağımsız ve orta ölçekli firmaların ekmeğine yağ sürüyor da diyebiliriz. Epic Games bu teknolojiyi grafik motoruna eklemek için 3Lateral ve Cubic Motion gibi firmaları bünyesine katmış.
Peki ne işe yarıyor bu Metahuman Creator?
Bulut tabanlı bir işleyişe sahip olan bu sistem, çok uzun süren karakter oluşturma ve ifade evresinin çok daha kısa sürelerde yapılmasına olanak sağlayacak. Epic Games bu konuda iddialı bir açıklamaya da imza atmış. Haftalar, aylar süren bu işleyişin yeni sistem ile birlikte saatler içerisinde yapılabileceğini iddia ediyorlar.
Bulut tabanlı olmasından dolayı sürekli büyüyen bir kütüphaneye dönüşecek olan sistemde dilerseniz sıfırdan kendi tasarlamak istediğiniz karakterinizi de oluşturabileceksiniz. Yine aynu şekilde kütüphaneden alacağınız karakterler üzerinde de oynamanıza ve özelleştirmeler yapmanıza olanak sağlanacak. Tabi bu işi ana karakter oluşturma kısmında oyuncuya bırakan firmalarla da sık sık karşılaşacağız.
Sistem açıldığında 30 farklı saç stili ve 18 farklı vücut tipi kütüphanede yer alacak. Kullanıcıların yapacağı yeni karakterler ve özelleştirmeler ile bu sayının kısa sürede çok daha yukarı tırmanması bekleniyor. Zaten videoda gördüğünüz gibi en ufak oynamaların bile ne kadar farklı karakter tasarımlarını meydana getirdiğini görüyoruz. Sistemin en güzel yönlerinden birisi de animasyon yapısında yatıyor. Bir Metahuman oluşturduğunuzda onun animasyonlarını diğer karakterlere de otomatik olarak aktarabileceksiniz.
Açıkçası Unreal tarafında son dönemde karşılaştığımız en heyecan verici gelişmelerden biri olduğunu söyleyebiliriz. Sistemin bu yıl içerisinde erken erişim ile açılması planlanıyor. Hali hazırda iki karakterin yer aldığı bir deneme sürümü internet sitesi üzerinden indirilebiliyor. Başta da belirttiğim gibi motorun ne kadar çok farklı firma tarafından kullanıldığını göz önüne alırsak, bu teknoloji ilerleyen dönemlerde çok daha ileri götürülebilir.