Killing Floor
En başta mod olarak başlayan, oldukça tutulan ve daha sonra kendi başına oyun
olan projeler karşımıza çoğu kez çıktı. Bunlardan ilk akla gelen Counter-Strike’tır.
Bu modlar hem tek başına isim olurken, diğer yandan yapımcılarına da iyi gelir
sağladılar. Daha başka örnekler de verilebilir. Son olarak bu zincire Killing
Floor (KF) katıldı. Yapım, Tripwire Interactive tarafından geliştirildi.
Tripwire Interactive, aslında yabancı değil. Firma daha önce Unreal Tournament
2003 için Red Orchestra modunu yapmıştı. Daha sonra Red Orchestra’yı Unreal
Tournament 2004 için de hazırladılar. KF’nin de aslında çıkış noktası Unreal
Tournament 2004. Yapım ilk olarak 2005’te mod olarak geliştirildi ve
kullanıcılara sunuldu. 2008’de ise son güncellemesi yapıldı. Bir sene sonra yani
2009’da da mod olmaktan çıktı ve kendi başına satılmaya başlanan bir oyun oldu.
Nereden nereye
KF, Left 4 Dead (L4D) oynayanlara yabancı gelmeyecektir. Gene üstümüze gelen
zombi ordusunu durdurmaya çalışıyoruz. Yapım kısa ve klişe bir hikayeye de
sahip. Londra’daki Horzine Biotech adında biyoteknoloji şirketinin yaptığı
araştırmalar kötü gidiyor, zombiler oluşuyor. Konu bilinmese de olur deyip, bu
ufak ayrıntıyı geçebiliriz. KF, multiplayer ve singleplayer seçeneklerini
sunuyor, tabii ki işin aslı multiplayer’da yatıyor. Altı kişiye kadar co-op
desteği sunan oyun içinde, Londra’nın sokaklarını, Biotech laboratuarlarını
içine alan altı farklı harita var. Oyunla birlikte gelen bu haritalar güzel
tasarlanmış, ancak sayısı az. Fakat KF için yeni haritalar yapılıyordu.
“Berserker perk’i son seviyedeyken, elektrikli testere ile ölümcül oluyor.”
Yapımda perk sistemi kullanılıyor. Field Medic, Support Specialist, Sharpshooter,
Commando, Berserker ve Firebug olmak üzere altı farklı perk var. Bunlar en fazla
5. seviyeye kadar çıkıyor. Tabii ki her seviyenin belli bir avantajı ve şartları
var. Mesela Firebug’ta 1. seviye olmak için Flamethrower ile 25.000 hasar puanı
vermeniz gerekiyor. Ancak seviye atladığınızda bu size; seçtiğiniz perk’in
silahını daha ucuza satın almak, daha fazla hasar vermek vs… gibi ekstra
özellikler sağlıyor. İsterseniz oyundayken, aşama sonlarında perk’nizi
değiştirebilirsiniz.
Haritaların belli yerlerinde para karşılığı silah, cephane, zırh alabileceğimiz
satış noktaları bulunuyor. Parayı da öldürdüğümüz zombilerden kazanıyoruz. Her
aşamayı geçtiğimizde, ekstra olarak da biraz daha para geliyor. Satıcılar
haritadaki her aşama sonunda, farklı noktalarda, kısa bir süreliğine açık
oluyor. Mesela Manor haritasında birinci aşama sonunda bina dışında satış
noktasından bir şeyler alırken, ikinci aşamayı geçtiğinizde bu sefer satıcının
yeri bina içinde üst katta oluyor (Zaten yeri kırmızı oklarla da gösteriliyor).
KF’de; Flamethrower, bıçak, balta, elektrikli testere, Crossbow, pompalı,
otomatik tüfek, el bombasının yer aldığı 12 farklı silah var. Genel olarak
silahlar yeterli. Ayrıca silahları sadece satış noktalarından almıyoruz.
Cephane, silah ve zırhlar haritaların belli yerlerinde karşımıza çıkabiliyor.
Yalnız her aşamada bunların yerleri rastgele şekilde değişiyor.
“Siren attığı çığlıkla, zırhımız yüzde yüz olsa bile sağlığımızı azaltabiliyor.”
Aç düşmanlar
Sürekli olarak belli bir aşama olduğunu belirttim, bunu biraz daha açalım.
Haritalarda zombiler kalabalık gruplar halinde, en son çıkan boss’a kadar,
sayıları ve çeşitleri her seferinde artarak kademe kademe geliyor. Tabii ki
seçtiğimiz zorluk seviyesi ve oyunun süresine göre bunu arttırabilir veya
azaltabiliriz. Yalnız KF’nin tadı en zorda çıkıyor. Toplamda boss’un dahil
olduğu 9 farklı düşman tipi var. Bunlar Clot, Bloat, Stalker, Gorefast, Crawler,
Siren, Scrake, Fleshpound ve Patriarch (Boss düşman).Clot her seferinde karşımıza çıkan en zayıf rakibimiz ve bir özelliği yok. Patriarch dışındakiler
ise Clot’a göre daha güçlü ve farklı özellikleri var. Yalnız düşmanların
bazıları Left 4 Dead’teki zombilere benziyor. Mesela Bloat şişman ve görüşümüzü
etkileyen bir kusmuk atıyor. Görünüşü ve aynı özelliği bakımından Left 4
Dead’ten bildiğimiz Boomer’a benzetebiliriz.
En son çıkan boss Patriarch, aslında zombileri yaratan bilim adamının kendisi ve
ortaya “Çocuklarımı öldürdünüz” diyerek çıkıyor. Özellikle son seviyede
zorlayıcı. Makineli tüfeğe ve roket atara sahip, böylece uzaktan da etkili
saldırılar yapabiliyor. Yeniden canını doldurma yeteneğine sahip, canı
azaldığında görünmez oluyor. Canını tekrar yükseltip, herhangi bir oyuncunun
yanına gelip vuruncaya kadar da görünmezliği devam ediyor. Normal zombilere ve
boss’a karşı da her daim takım olarak ilerleyip, oynamamız gerekli. Eğer bu
yapılmazsa, özellikle en zor seviyede acı durumlar yaşanıyor. KF’de sesli chat
özelliği var. Mesaj yazmadan, konuşarak takım oyunu uygulamak ve anlaşmak için
oldukça yararlı.
“Her bölüm sonunda çıkan boss Patriarch, roket atar ve makineli tüfeğe sahip.”
Ölürsek bir sonraki aşama başlayana kadar oyuna dahil olamıyoruz. Ayrıca
öldüğümüz taktirde satın aldığımız silahlar da gidiyor. Yalnız, kazandığımız
paraya bir şey olmuyor. Tüm takım ölürse, aynı harita tekrar baştan oynanmıyor,
otomatik olarak bir sonraki haritaya geçiliyor.
Zamanı durdurmak!
KF’de sağlık paketleri yok, bunun yerine enjektör var. Sağlığımızı kendimiz
doldurabiliriz veya takımda Field Medic varsa sağlığımızı yükseltebiliyor.
Etrafta sağlık için enjektör de bulunmuyor. Oynadığımız bölümlerde odaların
kapılarına kaynak yapabiliyoruz. Böylece zombilerin bir yerden gelmesini veya
bulunduğumuz mekana girmesini bir süreliğine engelleyebiliriz. Rakiplerimiz
kapılara yüklenip, onları kırabiliyorlar. KF’de “ZEDtime” denilen bir özellik
var. ZEDtime devreye girdiğinde zaman yavaşlıyor. Böylece zombileri daha estetik
ve yavaş çekim modda öldürebiliyoruz.
“Arkanızı kontrol edin! Her yerden düşman çıkabilir…”
Yapım Unreal Tournament 2004’ün moduydu ve haliyle de Unreal Engine 2.5 grafik
motorunu kullanıyor. Motor biraz daha modifiye edilmiş ve elden geçirilmiş.
Genel olarak görsellik KF için yeterli. Tasarımlar ve modellemeler korkutucu,
grafikler karanlık atmosferi verebiliyor. Yalnız seslendirmeler başarısız. Buna
karşın zombilerin bağrışları korkutucu ve arkada çalan metal müzikler insanı
cidden gaza getiriyor.
Yazının başında yeni haritaların yapıldığından bahsetmiştim. KF’nin SDK’sı var.
Bu şekilde oyuncular kendi bölümlerini ve haritalarını yapabiliyor. Zamanla oyun
için yapılacak bölümler de artacaktır. Yapımın singleplayer’ında gene üstümüze
gelen zombilere karşı çarpışıyoruz. Yalnız L4D’teki gibi diğer takım arkadaşları
yapay zeka kontrolünde değil. Tek başımıza mücadele ediyoruz. Singleplayer bu
yüzden yavan sayılır, ancak perk’lerde seviye atlamak için tekli oyuncu
oynanabilir. Killing Floor 15$ fiyatla Steam üstünden satılıyor, ayrıca 40 tane
Steam Achievement’ına sahip. Her ne kadar harika bir oyun olmasa da, bazı
hatalarına karşın genel olarak eğlendirici ve zaman geçirtici. Ucuz fiyatı ve
düşük sistem gereksinimleriyle, Left 4 Dead’ten sonra aynı temaya sahip
farklı bir seçenek olabilir.