Oyun Haberleri

Killzone 3 bile PS3’ü tam kapasite kullanmıyormuş

Teknoloji dünyasının ne kadar hızlı değiştiğine dair sizlere bir şeyler anlatmaya gerek yok sanırsak. Nitekim hepimiz bu dünyanın saniyesinin saniyesine uymadığını biliyoruz. En basit örneği PC alanında yaşanıyor, ki yüksek paralar verip aldığınız en üst model PC yarın kalktığınızda eskimiş oluyor.

Bu açıdan bakarsak PlayStation 3’ün dinozor konumunda olması lazım. Sonuçta konsol beş seneye yakındır aramızda. Oysaki Killzone serisinin yapımcısı Guerrilla’ya göre PS3 normal bir makine değil.

Firmanın kurucularından Hermen Hulst “Yaptığımız her projenin sonunda kendi kendimize bu sefer makinenin maksimumunu kullandık diyoruz. Bu hatayı Killzone 2’de yapmıştım mesela. Onu gerçektende maksimum noktasına taşıdığımızı hissediyorduk, ancak şimdi tecrübelerimizden biliyoruz ki her zaman önümüzde biraz daha yol kalıyor. Hep yeni teknikler buluyorsunuz.”

“Örneğin Killzone 2’de kenarları düzeltmek için anti-aliasing’i kullanmıştık. Bunu yine kullanıyoruz ama bu sefere daha da gelişmiş bir halde. Dolayısı ile daha fazla detay, daha büyük ortam ve daha fazla poligon için alan bıraktık. Killzone 2’yi 3 ile kıyaslarsanız poligon sayısının üç kat daha fazla olduğunu görürsünüz. Bu da yeni alan bulmamızı sağladı ve ortalama yüzde 40’lık bir artış yaşattı” diyor.

Kısacası yapımcının demek istediği artık ham güç değil yaratıcılık günü kurtaran öğe konumuna geçmiş durumda. En azında bu açıklama onu gösteriyor. Ancak en büyük soru PS3’ten sonrakiler gelene kadar bu taktik yeterli olacak mı? Nitekim konsol daha bir süre bizimle birlikte olacak belli ki.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu