Killzone 3
Killzone 2, görülmüş en iyi grafikli oyunlardan bir tanesi. Onu yıllardır takip ettik; ilk duyuru metninden, ilk resimlerine, ilk videosuna, hatta ilk meydan okuyucu açıklamalarına kadar… İlk oyunda ortalamaların kaldırımlarında gezen Guerilla Games, yeni bir güç olan PS3 için hiç olmadığı kadar fazla çalıştı. Aslında bu çabalar, ilk başlarda oyuncuları -bir nevi- kandırmaya yönelik animasyon videolarla sekteye uğrasa da, geçen yılların ardından ulaşılmak istenen noktaya varılmıştı. Peki oyuncular Killzone 2 ile mutlu oldu mu? Kimileri evet, kimileri hayır, ama serinin devam etmesi gerektiği gün gibi ortadaydı, öyle de oldu…
Killzone 2, gerçekten karanlık bir oyundu, ama bu karanlıktaki sebep, belki de diktatör yönetimin gücünden kaynaklanıyordu. Sonuçta Helghast’ların lideri Visari öldürülmüş, yeni bir dönemin, Helghast’lere göre de yeni bir krizin kapıları aralanmıştı. İnsanlık için umudun olduğu açıktı, belki de bu yüzden Killzone 3 daha renkli ve daha açık tonda tasarımlara sahip…
Bitmeyen Helghast’ten korkmak lazım…
Yeni macera, Killzone 2’nin hemen ardından başlıyor. Helghast’ların lideri Visari’nin öldürülmesi, büyük bir krize yol açıyor. Onca düşmanın arasında hayatta kalmak zorunda olan Sev ve Rico ikilisi, ISA güçlerine karşı mücadele verirken, aynı zamanda oldukça fazla yer görecek, Helghast’ların kültürlerinden yaşayış biçimlerine, hatta bu varlıkların içlerinde ufak da olsa insan kırıntılarının kalıp – kalmadığına tanıklık edecekler.
Oyuncular, iki numaralı yapımın ardından Guerilla Games’i mail bombardımanına tutmuş. Çok iyi grafiklere sahip bir oyun var, tamam, ama bu kadarı yeterli değil. Diyaloglarda çok fazla ve gereksiz küfür kullanılması, hikâyenin detaydan uzak olması ve benzeri başlıklar, Guerilla’yı harekete geçirmiş. Dolayısıyla yeni oyundaki en önemli amaçlardan biri, hikâyeyi çok derin noktalara çekebilmek.
Guerilla Games’den oyun müdürü Hermen Hulst, hikâyelerin oyunlar için giderek önem kazandığını söylüyor ve Uncharted 2’deki senaryo ve diyaloglardan örnek veriyor. Stüdyo olarak Killzone 3 için önemli yatırımlar yapılıyormuş. Örneğin Killzone 3’te küfürlü diyalogların azaltılmasına karar verilmiş. Şiddet ve bunun sonucunda oluşan sinir bozuklukları neticesinde küfürler, sert sözler yine olacak, ama bunlar kesinlikle sebepsiz olmayacak. Yapımcılardan Steven Ter Heide da şimdiden Killzone 3’ün +18 derecesine sahip olacağını belirtiyor.
Burun buruna mücadele
Killzone 3’te Helghast’larla iç içe olacak, savaşacak ve hayatta kalmaya çalışacağız. İlerleyişimizi ve taktiklerimizi belirlemek için seçebileceğimiz birden fazla yol olacak. Yine belirtilenlere göre KZ3’teki savaş alanlarının boyutları, KZ2’den tam 10 kat daha büyük olacak. Macera boyunca tüm olaylara Sev’in gözünden şahit olacak ve onun silahlarıyla yanıt vereceğiz. Amaç biraz da Helghast’ların dünyasında kalan iki adamın çaresizlik duygusunu verebilmek. Killzone 3’ün senaryo modunun KZ2’den daha uzun olacağını söyleniyor.
Bakalım ne gibi yeniliklere sahibiz… Öncelikle Jet Pack kullanılabilecek. Hem biz, hem de düşmanlarımız. Bu araç, zeminden 20-30 metre yukarıya kadar ulaşabilmemizi sağlıyor. Uçarken otomatik silahlar kullanıp karşımızdakileri ortadan kaldırabileceğiz. Bazı yabancı kaynaklarda, oyuna Jet Pack eklenmesinin Halo’dan bir esinlenme olabileceğinden söz edilmiş, ancak yapımcılar, 2006’daki Killzone: Liberation’da bu aracın olduğunu ve dolayısıyla seri içinde bir esinlenmenin olduğunu söylüyor.
Üşümek yok
Videolardan görebildiğimiz kadarıyla iklim şartları olarak bir hayli zorlanacağız. Dalgalı denizlerin üzerine kurulan petrol istasyonları, kar fırtınalarıyla çevrili tesisler, gideceğimiz mekânlardan sadece bazıları. Yakın dövüş teknikleri de mücadelelerimize ayrı bir tat katacak. Yeri gelecek, silahı biraz geri plana alıp, önümüzdekini tekme tokat dövecek, bitirici vuruşu da silahımızla yapacağız. İlla ateşli silah olması da gerekmiyor, bir Helghast askerinin kafasına bıçak saplayabileceksiniz.
Biraz da Warp’dan söz edelim, yani Killzone 3’teki yeni ölüm oyuncağından. Warp, 1 saniyeden az sürede yaklaşık 10 tane füze fırlatma kapasitesine sahip. Savaşlarda Helghast tanklarıyla da karşılaşacağımızı düşünürsek, onları kolaylıkla yok etmek için bundan iyi çözüm olamaz herhalde.
Ve görseller…
PS3 deyince herkesin aklına öncelikle, kalitesi yüksek görseller gelir. Killzone 3 de bu tanıma uygun yapımlardan biri. Guerilla Games, yeni oyunda savaş alanlarını büyütmekle kalmamış, ayrıca hem renk paletinde, hem de tasarım yelpazesinde çeşitliliği olabildiğince artırmış. Karlı zeminler üzerindeki patlamalar ve dalgalı su görselleri gayet iyiydi. Pencerelerden karanlık ortamlara sızan gün ışığı etkisi de muazzam düzeyde. Yapımcılar, grafik motorunu geliştirirken Uncharted 2 ve God of War 3 gibi oyunlardan ilham almış, ancak iş burada bitmemiş.
Guerilla Games, görsellik olarak Uncharted 2 ve God of War 3’ü geçmek zorunda olduğunun bilincinde. Bir süre önce etrafta gezinen söylentilere yanıt olarak Guerilla, motorun geliştirilmesi için hiç bir stüdyodan yardım almadığını söylüyor. PS3’ün çok güçlü olduğu ve hâlâ gerçek gücüne ulaşamadığı söylemlerini göz önüne alırsak Killzone 3, belki de görsellikte zirve yapacak. Zira oyun, PS3’ün neredeyse % 100’ünü kullanıyor. Aynı Killzone 2’de olduğu gibi 720p değeri hedeflenirken, 30 FPS düzeyinden ve ek olarak 3 boyut özelliğinden de söz ediliyor.
İşte Killzone 3’ün görsellikte çekici yönlerinden biri daha; 3 boyutlu oyun deneyimi. Hermen Hulst, bu teknoloji hakkında ilk kez bahsederken “3 boyut teknolojisinin Killzone 3 için harika bir eklenti olacağını düşündüğünü” dile getirmişti. Şu an Killzone 3 için 130 kişilik ekip çalışıyor. Önceki oyunlarda ekibin tecrübesi ne düzeyde olursa olsun, yeni yapım için daha fazla tecrübeli oldukları gerçek.
Hareketler, FPS’lerin geleceği mi?
Killzone 3 için şimdilik son söyleyebileceklerimizden biri de Sony’nin Move teknolojisi. Oyuncuların hareketleri doğrultusunda işleyen bu teknoloji, Killzone 3’te nasıl bir işleyiş gösterecek, merak konusu.
2011 şubat ayında çıkacak olan Killzone 3’te rekabet konusunda bir korku yok. Bilindiği gibi Crysis 2 de çok iyi grafiklere sahip ve PS3 için de çıkacak. Hermen Hulst, Crysis 2 vs Killzone 3 konusu hakkında: “Dostça rekabeti seviyorum, ancak endişe duymuyorum” diyor. Sonuçta ikisi de güçlü oyunlar ve böyle yapımların hazırlanması, her zaman daha iyilerinin geliştirilmesi için teşvik edici rol üstlenecektir.