Bildiğiniz gibi, King Arthur 2 duyuruldu ve bu sene içinde de bilgisayarlarımıza konuk olacak. Biz de oyun hakkında sizler için henüz bir ön inceleme hazırlamıştık. Tabii, bu süreçte ben de Merlin’in Kazanı adına Neocore Games ile sürekli iletişim halindeydim. Aslında bu röportaj daha önce gerçekleşecekti, ama yeni çıkan King Arthur: Druids ek paketi ve The Kings’ Crusade’ye yakında gelecek olan Arabian Nights DLC’si sebebiyle Neocore epey meşguldü ve haliyle biraz gecikme yaşadık. Sonuç olarak bu röportajda; King Arthur 2’den Macaristan’daki oyun endüstrisine kadar farklı konularda bilgi alma fırsatımız oldu. Röportaj için oyunun tasarımcısı Viktor Juhasz ve iletişimi yürüttüğümüz Orsolya Toth’a çok teşekkür ediyorum.
Merlin’in Kazanı: Bize kendinizi tanıtıp, Neocore Games hakkında biraz bilgi verir misiniz?
Viktor Juhász: Merhaba, adım Viktor Juhász, Neocore Games’deki görevim ise içerik tasarımı ve yazarlık. Macaristan’da bulunan bir oyun prodüksiyon ve geliştirme şirketiyiz. 2005’den beri PC için oyunlar yapıyoruz. Önceki işlerimiz; “Crusaders: Thy Kingdome Come”, “The Kings’ Crusade” ve tabii ki “King Arthur – The Role-playing Wargame” idi. Şu anda ise King Arthur 2 üzerinde çalışıyoruz.
MK: King Arthur: The Role-playing Wargame’yi ben de zevkle oynamıştım. Ne zaman yeni oyun çıkacak; King Arthur 2’den bahsediyorum.
VJ: Çıkış tarihi olarak 2011’in 4. Çeyreği belirlendi.
MK: King Arthur 2 hakkında ben de henüz bir ön inceleme yazdım ve bu oyundan epey umutluyum. Peki, yeni oyunda ne gibi değişiklikler olacak?
VJ: King Arthur 2, ilk oyunun devamı niteliğinde olduğu için doğal olarak temelinde aynı oyun mekaniklerini kullanacak. Oyundaki kendine has RPG ve strateji karışımı hala devam ediyor (sıra tabanlı bir Campaign haritası, gerçek zamanlı savaşlar ve bolca RPG öğeleriyle). Fakat bu sefer oyun stillerindeki dengeyi, insanlardan ve medyadan gelen eleştirilere göre değiştirdik. Campaign haritasındaki RPG yönetim kısmı bu sefer daha ağırlıklı ve savaşlarda, oyuncular daha taktiksel hamlelere başvurabilecek.
Genel olarak diyebilirim ki; ilk oyunun sevilen taraflarını korumaya çalıştık ve arkaplan hikayesini birazcık geliştirdik, birazcık da değişikliklere adapte ettik. Oyunun zayıf taraflarını ya geliştirdik ya da değiştirdik ve bir çok yeni özellik ekledik.
En başta, King Arthur 2 yeni usul bir grafik motoruna sahip; her şeyin daha iyi ve daha detaylı gözükeceği. Örneğin, savaş alanında 3000-4000 kadar askeri aynı anda görebileceksiniz. Ayrıca üniteler ve animasyon sistemleri de baştan sona yenilendi.
Yenilikler bu kadarla sınırlı değil tabii: daha detaylı hero ve ordu yönetimi, oyunun ana karakterleri olarak mighty hero’lar (normal hero’ların da üstünde), uçan yaratıklar, daha çeşitli fantastik yaratıklar, geliştirilmiş yapay zeka, savaşlarda 2 farklı bölüm (hava ve yer) gibi. Ayrıca Campaign haritası da ilk oyunun 2 katı büyüklüğünde (Britanya’nın büyük bir kısmı ekleniyor). Ayrıca yeni bir büyü ve büyü dayanıklılık sistemi de yer alıyor oyunda. Boss dövüşleri de en önemli noktalardan biri. Kral Arthur 2’de, kendi kararlarınızı vererek hikayeyi şekillendirebileceksiniz. Ahlakınız ve inancınız hala ünitelerinizi, büyülerinizi, kahramanlarınızı güçlendirecek. Kaderinize hükmetmenizi istiyoruz!
MK: Birçok oyuncu Lionheart Kings’ Crusade’nin, Total War serilerine dişli bir rakip olduğunu düşünüyor. Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz, sizin ellerinizden yeni bir RTS oyunu görebilecek miyiz?
VJ: Bizim amacımız, doğal olarak farklı bir oyun yaratmaktı ve başardığımızı düşünüyorum. Creative Assembly ile yapılan kıyaslamaları ise umursamıyoruz. Gelecekteki RTS oyunlarıyla ilgili ise, şu anda King Arthur 2 var ve gelecekte de ne olacağı bilinmez, hiçbir şey imkansız değildir.
MK: The Kings’ Crusade’nin ve diğer ek paketlerin satışlarından memnun musunuz? Arabian Nights ya da King Arthur: The Druids gibi…
VJ: Bu aslında oyunun dağıtımcısı olan Paradox Interactive’ye sormanız gereken bir şey. The Kings’ Crusade: Arabian Nights henüz çıkmadı ama inanıyoruz ki birçok oyuncu, oyunun yeni halini beğenecek.
MK: Dağıtımcınız Paradox Interactive ile çalışmaya nasıl başladınız?
VJ: The Kings’ Crusade, Paradox Interactive tarafından dağıtımı yapılan ilk oyunumuzdu. Paradox Interactive, PC strateji oyunları marketinde lider bir firma ve bizim yapımlarımız da gerçekten onların oyun portföyüne uygundu. Paradox Interactive’nin CEO’su Fredrik Wester de bizim firmamızla yaptıkları uzun süreli dağıtım anlaşmasını duyururken: “Bir yapımcı olarak Neocore, şirketimizde bulundurmak istediğimiz tüm niteliklere ve fikirlere sahip.” demişti. Biz de bu adamlarla çalışmaktan gerçekten mutluyuz!
MK: Macaristan’da oyun endüstrisi ne durumda?
VJ: Macaristan’da konumlanmış birkaç çift yapım stüdyosu var. Bunlardan bazıları daha büyük, diğerleri daha küçük ve biz de burada uluslararası olarak tanınan oyunları üreten firmalardan biriyiz. Crysis Warhead, Codename: Panzers, Warhammer: Mark of Chaos ve tabii ki King Arthur – The Role-playing Wargame burada yapılan ünlü oyunlardan bazıları. Yapımı devam eden başka Macar oyunları da var şu anda; Ubisoft için Might&Magic Heroes 6, Paradox Interactive tarafından yapılan Tower Defense oyunu Defenders of Ardania ve bizim yaptığımız King Arthur 2 gibi. Kısacası, Macar oyun geliştiricileri şu anda dünyaya açılmak ve mükemmel oyunlar yapmaya uğraşmakla epey meşgul gözüküyor.
MK: Bize gelecek projelerinizden bahseder misiniz? Neocore Games’in geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?
VJ: Şu an geçici olarak King Arthur 2 ve diğer The Kings’ Crusade DLC’si üzerinde çalışıyoruz. Gelecek için kesinlikle bolca planımız var fakat şimdilik kapalı kapaklar altında saklamak zorundayız. Bu fikirler iyice şekillendiği ve resmen bir oyun haline geldiği zaman da duyurularını yapacağız.
MK: İleride RPG ve RTS türleri dışında başka bir oyun da yapmayı düşünür müsünüz?
VJ: RPG ve strateji oyunlarını çok seviyoruz, yakın gelecekte farklı bir şey yapacağımızı söyleyemem ama kim bilir? Her şey olabilir.
MK: En sevdiğiniz oyunlar neler?
VJ: RPG oyunlarına hayranım, her zaman da öyleydim. Orijinal Bard’s Tale serilerinin ve onu takip eden Dragon Age: Origins’in de bağımlısıyım diyebilirim. Ayrıca Heroes of Might and Magic serilerini de ilk bölümünden beri doyumsuzca oynarım. Ekip içinde Total War oyunları da epey popüler ve tabii ki herkesin de kendine göre favorileri var, Sims gibi ve aramızdan bazıları hala öğleden sonra ofiste Counter-Strike: Source oynuyor!
MK: Son olarak, bize ne söylemek istersiniz?
VJ: Yakında “Geliştirici Günlüğünü” de açıyoruz ve oradan King Arthur 2’nin gelişim süreci ve şirketimiz hakkında bilgi alabileceksiniz. Çok çaba sarfediyoruz ve bunun sonunda oyuncuları mutlu edeceğimizi umuyoruz. Ayrıca, oyunu daha da geliştirmek adına insanlardan gelen her türlü görüşe de açığız.