Röportaj

King of Fighters Allstar yapımcısı ile konuştuk

Dövüş oyunu denince akla gelen ilk serilerden biri olan ve özellikle Arcade salonlarının vazgeçilmez oyunlarının başında gelen King of Fighters serisi mobil platform için geliştirilen yeni oyunu ile karşımıza çıktı. Biz de King of Fighters Allstar’ın yapım süreci ve detaylarını Netmarble EMEA Bölüm Müdürü Taeseung Chang ile konuştuk.

King of Fighters Allstar yapımcsı ile konuştuk

Oyunun hikayesi ve genel yapısı hakkında bilgi verebilir misiniz?

The King of Fighters Allstar’ı bugüne kadar çıkan tüm The King of Fighters oyunlarının en popüler karakterlerini içeren bir RYO oyunu. Oyuncu, The King of Fighters’a hafızasını kaybetmiş bir kişi olarak başlıyor, üstelik bir grup insan da etrafını sarmış ve onunla dövüşmeye hazır bekliyor. İşte bu gergin ortamda Noah isimli bir kız çıkageliyor ancak bir şekilde Noah’nın oyuncuyu kurtarması beklenirken, oyuncu Noah’yı kurtarmak durumunda kalıyor. Böylece tanıştığı bu kız, hafızasını kazanmak için oyuncunun çıktığı yolculukta onun rehberi oluyor. Turnuvalara katılıyor, ilerliyor ve güçleniyor. Ve hatta bir gün KOF tarihini yeniden yazabileceğini keşfediyor. Buradan sonrasını anlatmayalım ama tüm oyuncularımızın KOF dünyasının zirvesine doğru yapacakları yolculuğun heyecanını doyasıya yaşayacaklarına eminim. 

– Oyunda kaç karakter var? Üçlü grup tarzı bir işleyiş görecek miyiz?

Oyunda 50 popüler orijinal KOF dövüşçüsü var ve tabii ilerleyen zamanlarda yeni dövüşçüleri de oyunda görebilecek oyuncularımız. Orijinal KOF’dan aşina olduğumuz bu üçlü takım tarzı da, The King of Fighters Allstar’da mevcut- hem nostaljik hissettirecek hem de mobile özel tasarlanmış kontrollerle zevkli bir mücadele imkanı sunacak. 

 – Klasik bir dövüş oyununu rol yapma türüne çevirirken karşılaştığınız zorluklar nelerdir?

Netmarble olarak hepimiz hem aksiyon RYO hem de dövüş oyunları hayranıyız; bu yüzden amacımız tüm oyuncularımıza zevkle oynayacakları bir oyun deneyimi sunmaktı. Tabii KOF severlere de farklı bir şeyler sunmak istedik. Böylelikle orijinal IP’yi temel alarak dövüş, toplama, karakter güçlendirme ve daha pek çok özelliği dengeli bir şekilde harmanladık.

– Klasik dövüş unsuru ve karakter farklılıklarını oyuna nasıl aktardınız?

The King of Fighters Allstar kolay bir oynanışa sahip side scrolling beat-em up oyunu olarak açıklanabilir. Saldırılar için ekrana dokunuyorsunuz ve tıpkı orijinal KOF’taki gibi aynı özel hareketleri kullanabiliyorsunuz. Düşmanlara saldırarak, darbe alarak ya da belirli hareketleri darbe almadan kullanarak kombo yapabiliyorsunuz. Sanal bir kumanda yerine sadece ekrana dokunarak bunların tadını çıkartabilirsiniz.

– Görsel anlamda oyun oldukça iddialı duruyor. Teknik konuda neler söyleyebilirsiniz?

The King of Fighters Allstar, Lineage 2 Revolution’un geliştiricisi Netmarble Neo tarafından Unity motoru kullanılarak geliştirildi. Hedefimiz en yeni grafik teknolojisi ile aksiyon oyunlarının eğlencesini en yüksek seviyeye çıkartmaktı, bunu başardığımızı düşünüyorum.

– Oyundaki gelir sisteminden bahseder misiniz? P2W dengesini nasıl korudunuz?

The King of Fighters Allstar bir karakter toplama oyunu. Dövüşçüleri toplayıp güçlendirerek ilerleyecek oyuncularımız ancak ücretsiz oynayan oyuncularımız belirli bir hızda bunu yapabilecek. Oyuncularımız için karakterlerini güçlendirmelerini sağlayacak mağazadan alabilecekleri paketler hazırladık ancak bunu yapmadan da tüm oyuncularımız aksiyon ve eğlenceyi azami seviyede yaşayacak.  

– Son olarak farklı serilerden sürpriz karakterler görme ihtimalimiz var mı?

Tabii, oyuncularımıza sürprizlerimiz de olacak, KOF dışındaki IP’lerle işbirliği planlarımız var. Daha farklı dövüşçülerle de mücadele etmek ve onları koleksiyonunuza katmak mümkün olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu