King Of Fighters: Maximum Impact
Beat-em up oyunları arcade salonlarının vazgeçilmezleridir. Tekken, Street
Fighter, Samurai Shadown, Mortal Kombat ve King of Fighters gibi türünün en iyi
dövüş oyunları için arcade salonlarında eminim sıra bekleyenleriniz olmuştur.
Konsol sistemlerinin inanılmaz gelişimi bu oyunları arcade salonlarından
evlerimize taşıdı. Gelişen teknolojinin getirdiği grafiksel imkanlar Mortal
Kombat ve Street Fighter gibi oyunların 3. boyuta geçişini sağlarken, King of
Fighters ikinci boyutta kalmaya inat etti. Sonunda King of Fighters’da
teknolojiye ayak uydurmak zorunda kaldı ve karşınızda PS2 için özel olarak
hazırlanan Maximum Impact.
mecburi değişiklikler dışında ne tür yenilikler beklenebilir ki? Aslında fazla
yenilik beklenemez; tabi o dövüş oyunu 2. boyuttan 3. boyuta geçmemişse. King of
Fighters kendi gibi 3. boyuta geçen, fakat 3. boyutta beklenenin çok altında
kalan Street Fighter ve Mortal Kombat gibi hayal kırıklığı yaratmıyor. Tabi 3.
boyutun bazı cilvelerine de karşı koyamadığı bir gerçek. 2. boyuttan 3. boyuta
geçen hemen hemen her dövüş oyununun oynanabilirliğinde büyük düşüşler yaşanır.
Maximum Impact’te ise bu olay biraz olsun önlenebilmiş. Her ne kadar King of
Fighters’ın 2. boyuttaki o muhteşem oynanabilirliği yakalanamamış olsa da 3.
boyutta daha iyisini beklemekte herhalde bencillik olurdu.
Dövüşçülerin kralı geri döndü!
Bogard, Leona, Seth, Clark ve Ryo Sazaki gibi dövüşçüler yine başrolde. Bu dövüşçülere
Alba Meria ve Soiree Meria adındaki iki kardeş ile Lien Neville, Mingnon Beart gibi yeni üyeler de katılmış. Yeni karakterleri görmek güzel, ama Maximum
Impact’in daha dikkat çekici tarafı ise görsel yönü. SNK şimdiye kadar hep
oynanabilirlik üzerinde duran ve grafiksel gelişimi devamlı 2. planda tutan bir
firma olmuştur. King of Fighters’ın yanında Metal Slug ve Samurai Shadown gibi
oyunlar da buna örnek olarak gösterilebilir.
Bu bir bakıma SNK’nın başarısı gibi gözükse de Renderware gibi özel efekt ustası
bir firmanın yardımı ile SNK’nın bu başarıyı yakaladığını söyleyebiliriz.
Mekanlar 3D ve tamamen etkileşimli. Dövüş sırasında duvar kenarındaki rakibimize
vuracağımız bir tekme ile onu duvara çarptırabilir ve duvara çarpıp size gelen
rakibe yeniden vuruş yapabilirsiniz. Bunun dışında mekanların herhangi bir
özelliği bulunmuyor. Anlayacağınız grafikler insanı bir yere kadar idare ediyor.
Zaten bir dövüş oyunda önemli olan oynanabilirliğin iyi olması ve oyunun zevk
vermesidir. Grafikler sadece süstür, fakat olmazsa olmaz bir süs. SNK grafiksel
gelişme ile ilgili üstüne düşen görevi yapmış. Bunun yanında oyunun
oynanabilirliğinde de bazı değişikliklere gidilmiş. Artık yön + tekme ve yumruk
tuşlarına basarak kombo yapmanın yanında; Tekken’deki gibi tekme ve yumruk
tuşlarına sıra ile basarak kombo yapmakta mümkün, fakat bu bir ölçüde sınırlı
bırakılmış. Sanırım SNK köklü değişiklikler yapıp efsane dövüş oyununun
fanatiklerini üzmek istememiş. Eğer fanatikleri 3. boyuttan soğutan bir şey
olursa o da hiç kuşkusuz karakterlerin yere düşünce geç kalkması ve yerdeki
karaktere vuruş yapılabilmesi olur. Bu kadar gerçekçilik King of Fighters gibi
gerçek dışı öğelerle bezenmiş bir oyuna zarar veriyor. Neyse ki yere düşen
karakterlere özel hareketler işlemiyor, aksi takdirde SNK oyunu gerçekçi yapayım
derken hüsranla sonuçlanan bir 3. boyut macerası yaşatacaktı.
Seçim sizin…
edebilecek kaliteli bir dövüş oyunu, Versus modu ise oyunun tadının asıl çıktığı
mod. Üçüncü boyuta geçişte bazı sorunların yaşanması gayet doğal. Bu ilk 3
boyutlu King of Fighters denemesinde SNK başarısız olmamış. Her ne kadar 2.
boyuttaki kardeşleri ile eğlence yönünden yarışamayacak olsa da Maximum
Impact’in seriye farklı bir hava kattığı da su götürmez bir gerçek.