38 Studios şu sıralar RPG oyun dünyasının dikkatini çeken oyunu Kindoms of Amalur: Reckoning ile anılıyor. Hoş stüdyonun ilk oyunu olduğunu düşünürseniz bu da gayet doğal. Ancak konumuz bu değil.
38 Studios oyun hakkında basına biraz konuştu ve Kindoms of Amalur: Reckoning’in basit bir “kopyala yapıştır XP” özelliklerine sahip aksiyon oyunu değil de FRP fanatikleri tarafından hazırlanan gerçek anlamda bir RPG deneyimi olduğunu belirtti.
Oyunun dünya tasarımcısı Collin Campbell yaptığı röportajda şunları söyledi:
“Bu oyunda çalışanların hepsi çok büyük RPG hayranları. Bunlardan bir tanesi de benim. O yüzden inanılmaz bir RPG oyunu yapmaya, türünün en iyisini ortaya çıkartmaya gayret ediyoruz. Bundan dolayı asla azıyla yetinmeyeceğiz. Bu sizlere verebileceğim en ciddi mesaj olur.”
“Misal bütün crafting sistemini oyuna entegre edebilmek için çok çalışıyoruz, diğer taraftan aynı şekilde oyundaki hayat yolunuzu belirleyen destiny sistemi için de aynı şey geçerli. Becerileriniz(abilities) olacak, yetenek (talent) ağaçlarınız olacak ve elbette RPG dövüşleri, ama harbi RPG dövüşleri olacak.”
“Oyunu, pek çok dövüş oyununun bir RPG içine empoze edilmesi gibi düşünün ama sakın yanılgı olmasın; bu içinde ufak RPG öğeleri olan bir aksiyon oyunu değil, bu oyun bahsettiğim tüm elementleri birbirine iyice kaynaştırarak hazırlanan bir RPG oyunu.”
Aynı evrende bir de MMO’su hazırlanan Kingdoms of Amalur: Reckoning’in şubat ayında PC, PlayStation 3 ve Xbox 360 için çıkması bekleniyor.