Oyun İncelemeleri

Kohan II: Kings of War

Kohan II: Kings of War, Khaldun adlı bir dünyada geçiyor. Bu dünya çeşitli
ölümlü ırkların yanında Kohan gibi ölümsüz varlıkların da yaşadığı bir yer.
Kohan ve asi Ceyah arasında ölümsüzlüklerinin laneti bir savaş tarihin başından
beri sürmektedir. Bir Kohan kahramanı asla ölemez. Bedeni öldüğünde ruhu bir
madalyonun içine hapsolur ve birisi madalyonu bulduğunda ruh tekrar bedene
bürünür. Ancak bu döngüde ruh bedenden her ayrıldığında tüm hafızasını ve
haliyle deneyimlerini kaybeder.

Büyük savaştan sonra Kohanlar, yıkılan kültürlerini ve memleketlerini tekrar
kurmak için çalışmalara başlamışlardır. Ancak sınır boylarından çeşitli
yağmalama ve çatışma haberleri gelmektedir. Yeni bir Ceyah saldırısından
şüphelenen Kohan, Naava Daishan adlı Seeker’ı olayları incelemesi için gönderir
ve Ceyah’ın asiliğini aratacak olaylar başlar…

3. boyuta geçiş sancıları…

Kohan II: The Kings of War, öncelikli olarak ilk oyunda kullanılan 2D oyun
motoru 3D olarak yenilenmiş bir oyun. Tüm haritalar, binalar, doğa ve üniteler
3D olarak yeniden tasarlanmış. İki boyutun verdiği ayrıntı hissinden biraz da
olsa uzaklaşılmış olsa dahi, oyun ışık efektleri sayesinde üçüncü boyutta
kaybolan ayrıntıların eksikliğini gidermiş. Bu haliyle her ne kadar War Craft
3’ü andırsa da Kohan II, ilk oyundan bu yana gelen kendine has oynanış tarzıyla
taklit bir oyun olma zannından kendisini sıyırmayı başarıyor.

Oyundaki üniteler yine ilk oyunda da olduğu gibi tek tek birimler olarak değil
çeşitli sınıflardan oluşan bölükler halinde yetiştiriliyorlar. Her bölük, bir
kaptan (ölümlü bir kaptan veya bir Kohan kahramanı seçilebiliyor), 4 kişilik ön
grup, 2 kişilik yan grup ve yine 2 kişilik destek ünitelerinden oluşabiliyor.
Örneğin ön grubu süvarilerden oluşturduktan sonra okçu yan üniteler ve büyü,
tedavi yapan destek ünitelerini bölüğe ekleyebilirsiniz. Bölüğünüz oluştuktan
sonra dikkatinizi çekecek şey bu üniteleri tek tek değil de tüm bir bölük
halinde kontrol edecek olmanızdır. Bölüklere sadece nereye gideceklerini veya
nereye saldıracaklarını söyleyebiliyorsunuz. Geri kalanı her ünite kendi başına
hallediyor. Moral durumlarına göre geri çekilebiliyorlar veya savaşmaya devam
edebiliyorlar. Büyücüler gerektiğinde arkadaşlarını tedavi ederken gerek
görüdüklerinde düşmana saldırı büyüleri yapabiliyorlar. Böylece siz her ünite
ile tek tek meşgul olmadığınız için diğer işlerle uğraşabiliyorsunuz.

Her bölüğe 3 farklı diziliş verebiliyoruz. Bu dizilişler savaş optimizasyonu
ve hızlı hareket optimizasyonu arasında tercih yapmamızı sağlıyor. Örneğin
savaştan geri çekilirken %25 daha hızlı kaçmak karşılığında ofansif gücünüz %50
azalıyor. Veya %25 hızlı hareket ederek geri çekilen rakibi yakaladığınızda veya
saldırıya uğrayan şehirlerinize vardığınızda tekrar agresif pozisyona
geçebiliyorsunuz. Kohan’da geri çekilmek bir bölüğü tamamen kaybetmekle bütün
bölüğü tekrar savaşa hazır hale getirmek arasında ince bir çizgi. Bir bölükten
tek bir askeri bile kurtarsanız, dost topraklara girdiğinizde bölüğünüz
tekrardan oluşturulabiliyor. Ayrıca Kohan kahramanlarınızın da ölmeden önce geri
çekilmelerini sağlamanız gerekli. Çünü onlar öldüklerinde bütün deneyimlerini
kaybediyorlar ve tekrar dirildiklerinde haliyle ordunuza kattıkları artıları
sıfırdan başlıyor. Her üniteye tek tek emir verememek bazen de sıkıntı
yaratabiliyor, mesela öncelikle düşman destek ünitelerini ortadan kaldırmak
istediğinizde bölüğünüz öncelikle ön saflardaki askerleri yarmak zorunda
kalıyorlar. Etraftan dolanıp saldırın gibi bir emir veremiyorsunuz. Oyunda en
azından bir tercih olanağımız olmalıydı.

“Benim kaynak toplamakla işim olmaz!” diyenlere…

Kohan kaynak topla, ünite yap saldır mantığından da bir nebze de olsa uzak bir
oyun. Oyunda ordularınızın çeşidine göre kaynak optimizasyonu yapmak
zorundasınız. Birikebilen tek kaynak türü altın, geriye kalan demir, taş, odun,
mana gibi kaynaklarınızınsa fazlası satılıp altına dönüştürülüyor, eksiğiniz
varsa altın miktarınız giderek azalıyor. Yani ordunuzdaki ünite türlerine göre
kaynak bulup altın miktarınızı maksimumda tutmanız gerekiyor.

Oyunun ünite seslendirmeleri de kesinlikle her üniteye bir karakter katıyor.
Olayların vehametini güzel şekilde yansıtan dramatik seslendirmeler yapılmış.
Müzikler de savaşa giden ordunuzu ve sizi cesaretlendirecek türden parçalardan
seçilmiş.

İlk oyunu ve genişleme setini oynamış ve beğenmiş olan oyuncular, yer yer eski
oyundaki karakterlere ve olaylara da gönderme yapan, tüm savaşın içinde bazen
sadece küçük bir bölük ile kilit görevler yapacakları bu ikinci oyunu da
kesinlikle beğeneceklerdir. Kohan ile yeni tanışacak oyuncularsa, günümüz
teknolojisini yakalamayı başarmış bu güzel strateji oyununu kesinlikle
denemelidirler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu