Metal Gear Solid serisinin neden “Snake” isimli karakterlerle, yani yılanlarla dolu olduğunu düşündünüz mü? Kojima-San, Twitter’da bunun cevabını verdi.
“Metal Gear’da Snake’i bir kod adı olarak kullanmamın sebebi, yılanların doğada kendilerini en iyi saklayabilen hayvanlardan olması. Kobra veya Anakonda gibi spesifik bir yılan türü kullanmamamın sebebi ise ana karakterin oyuncu olması. SOLID yani KATI ise yumuşağın zıttı olduğu için kullanıldı. Güçlü düşmanların varlığı, MGS serisinde olması gereken bir şey. Bir yılanı ancak başka bir yılan öldürebilir. Bu sebeple “Klon” konseptini getirdim. SOLID ve LIQUID karakterleri buradan çıktı. Metal Gear Solid buydu. Devam oyunu yaparken, üçüncü bir yılana ihtiyaç duydum, KATI ve SIVI’nın bir sonraki aşaması gaz olmalıydı fakat bu kulağa hoş gelmiyordu bu sebeple fizikte kullanılan Solidus, Liquidus terimlerinden yararlandım. SOLIDUS bir durum adı değil fakat bence Liquid ve Solid arasında güzel bir birleşim gibi duruyor.”