Oyun Haberleri

Kojima, Death Stranding hakkında yeni detaylar verdi

Hideo Kojima’nın yeni stüdyosu Kojima Productions altında PlayStation 4’e özel olarak geliştrmekte olduğu yeni oyunu Death Stranding için şimdiye kadar iki fragmanla karşılaştık ve gördüklerimizden pek bir şey anlayamasak da sosyal medyada ortaya çıkan teori gönderileri bizi yine nasıl karmakarışık ve iyi düşünülmüş bir senaryonun beklemekte olduğunu kanıtlıyor.

Geçtiğimiz gün Sidney’de düzenlenen bir etkinliğe katılan Kojima, oyun basınından yansıtılan soruları cevapladı ve Death Stranding hakkında yeni bilgilere erişmemizi sağladı. Ben de DualShockers aracılığı ile ulaştığım bu bilgileri Türkçe’ye çevirip sizlerle paylaşacağım.

Öncelikle Kojima, oyuncuların yayınlanan fragmanları çok dikkatli incelemelerini, birçok ipucunun aralara gizli şekillerde serpiştirildiğini söyledi.

Kojima’nın bu fragmanları yayınlamakta amacı aslında fanlara oyun hakkında bir sürü ipucu vermek. Bildiğiniz üzere Death Stranding’in ana temalarından birisi “bağ.” Elbette bu bağı mecazi anlamı ile, insanlar veya genelleştirirsek, varlıklar arası bağ ve ilişki olarak düşünmemiz gerekiyor.

Kojima gelişen teknolojiye rağmen aynı kalan ‘silahlı savaş’ mantığını ve internet bağlantısı sayesinde oyuncuların birleşip başka oyunculara ya da ortak bir düşmana karşı savaşması fikrini seviyor. Ancak kendisi yeni bir ‘bağlantı’ sistemi yaratıp orijinal bir işe imza atmak istiyor, her zamanki gibi.

Kojima ayrıca oyunun çok büyük bir özgürlük hissine sahip, açık dünyalı bir yapıya sahip olacağını söyledi. Bu oyuna girişen oyuncuların sıradan, sağlam bir AAA oyunu oynuyor hissine kapılıp yabancılık çekmeyeceğini söyleyen Kojima, oyunda geçen üç-dört saatin sonunda oyuncuların Death Stranding’de bazı şeylerin oldukça farklı olduğunu görmeye başlayacaklarını söyledi.

Kojima için oyuncularla iletişim kurmak oldukça önemli. Bu yüzden kendisi bu fragmanlarda çeşitli ilginçlikler sunarak oyuncuların tepkisini ölçmeye ve bu bağlamda da yolunu çizmeye çalışıyor. Fragmanları izleyenlerin çeşitli teoriler üretmesi ve pozitif tepki vermesi Kojima’nın çok hoşuna gitmiş. Elbette insanların araya serpiştirilen parçaları birleştirip bulmacayı çok çabuk çözebilecek olmasından da korkuyor.

Kendisi ayrıca yapılan fragmanların direkt olarak oyunu geliştiren ekip tarafından yapıldığını ve oyunun motoru Decima Engine ile hazırlandığını söyledi. Yani o gördüğümüz sahneler direkt olarak oyunun içinden. Bildiğiniz üzere Decima Engine şu anda Horizon: Zero Dawn’da da kullanılıyor ve gerçekten başarılı bir oyun motoru.

Son olarak, insanların oyunun sürekli ertelenip çıkışının sarkacağından korktuğunu bilen Kojima, Death Stranding’in bir PlayStation 4 oyunu olduğunu ve ertelenmelere maruz kalmadan, tam da belirlenen tarihte çıkacağını söyledi. Kafasında çıkış tarihini çoktan belirlemiş. Biz de beklemesi düşer, ne diyelim.

inb4 “Kojima haberleri çok sıktı” 🙂

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu