Röportaj

Komando olmanın sırları

Oyuncuların gönlünde önemli bir yeri bulunan Bionic Commando, bu kez biraz
daha farklı bir yapım olarak karşımıza çıktı. PS3 ve Xbox 360 için piyasaya
sürülen yapım, bir süre sonra da resmi olarak PC oyuncuları için raflarda
olacak.

Oyunun yapımcısı olan Ben Judd’a, oyun hakkında birkaç soru yönelttik.
Kendisi de teklifimizi kabul etti ve içtenlikle cevapladı.


Merlin’in Kazanı (MK): Bize oyun hakkında biraz bilgi verir misiniz?

Ben Judd (BJ): Oyun için, 1987 senesinde çıkan orijinal (NES için)
yapımdan biraz daha farklılık gösteren bir hikâye yarattık. Birkaç ufak
değişiklik, farklı bir ana karakter ve birazcık da RPG unsurlarıyla donattık.
Aksiyona dalma unsurları oyunlarda bir kült haline gelmişti. Bionic Commando
ise, bir platform oyunuydu. Biz, oyunun türünde de biraz değişikliğe gittik.
Eski platform oyunu tarzıyla değil de oyuna biraz daha aksiyon unsurları
ekledik.


MK: Uzun bir aradan sonra yeni Bionic Commando yapma fikri kafanızda
nasıl oluştu?

BJ: Ekiple birlikte ufak bir döküman hazırladık. Yeni Bionic Commando ile
ilgili bu sunumu stüdyo başkanına sunduk. O da bu çalışmamızı oldukça başarılı
buldu ve projeyi başlattı.





MK: Oyundaki radyasyon elementi, oyuncuların özgürlüğü sınırlıyor. Bu
sınırlamanın nedeni nedir?

BJ: Her oyunda görünmez duvarlar ya da haritayı sınırlayıcı unsurlar
bulunur. İster Mario’daki gibi boş görünmez duvarlar olsun ister harita dışına
çıkmamak için amaçsız bina modellemeleri olsun. Biz bu konsepte farklılık
getirmek için radyasyon unsurunu kullandık. Zira boş binalar, görünmez duvarlar
her oyunda mevcut. Bionic Commando’da ise, bunların dışında radyasyon olayı
görülüyor.
MK: Hiç kendinize “Yapıma bu özelliği ekleseydik daha
iyi olur muydu?” diye sordunuz mu?

BJ: Evet. Bu özellik ise, oyuna para sistemini katmak olurdu. Çünkü iyi
oyuncular, iyi skorlar alırlar. Ancak parası yoksa hiç bir şey yapamazlar. Para
her şeyi mükemmel hale getirebilir.


MK: Oyunun konsol satışlarından memnun musunuz?

BJ: Tabi ki bir yapımcı olarak oyunumun daha fazla satmasını isterim.
Eğer satmıyorsa mutlu olamam, ancak BC şimdilik iyi satıyor. Daha iyisini
beklerim.





MK: Oyun için DLC (ekstra içerik) paketleri çıkaracak mısınız?

BJ: Bu konuda herhangi bir planımız yok.


MK: Birçok oyunun filmlerini gördük. Bionic Commando için de bu geçerli
mi? Böyle bir teklif aldınız mı?

BJ: Spencer (oyunun ana karakteri), güçlü çizgi roman kahramanlarına çok
benziyor. Aslında olsa iyi olur, bu bizim için bir onurdur. Ancak böyle bir şey
henüz söz konusu değil.


MK: Bionic Commando hayranlarının en çok merak ettiği soru: “Bionic
Commando serisi bitti mi?”

BJ: Böyle bir kahramanın yok olacağını sanmıyorum. Bu yüzden tekrar oyun
arenasına dönebilmesi için, umuyorum ki Bionic Commando’nun yeni versiyonları
olacaktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu