Konsolda “devasa” neden yok?
Square Enix’in Final Fantasy XI’i hariç hiçbir yapımcı konsollar için devasa online oyun için cesaret edemiyor. Aslında Blizzard bunun için biçilmiş kaftan olmalıydı. Yapımcının şimdiye kadar bundan neden kaçındığını yardımcı başkan Rob Pardo Industrygamers.com’a verdiği bir röportajda açıkladı.
Pardo’ya göre bunun için önlerinde birçok engel var. Başlıca konulardan biri olan kontrollerde bile World of Warcraft ve benzerlerinin konsol sürümleri, değişik kontrolörler çok az imkan sunduğundan mümkün olmazmış. Blizzard, oyunun yanında klavye ve mouse verse bile en büyük problem yine de ortadan kalkmıyormuş.
Buna göre sabit disk kapasitesinin yaklaşık olarak bile yetmediğini söyleyen Pardo, periyodik güncellemelerle devasa online bir oyunun 10 GB’nin üzerinde yer işgal edeceğini, bunun da ya nerdeyse tüm diski tıkayacağını (PlayStation 3) veya oyunun ta en baştan oynanmasının mümkün bile olmayacağını (Xbox 360) belirtti.
Mali açıdan da Blizzard’ın ikinci adamı dertlerden kurtulamıyor: “Halihazırda Microsoft ve Sony, lisans ücretlerini satış rakamlarına dayanarak hesaplıyorlar. Kendini üyelikle de finanse eden bir devasa online oyunu piyasa çıkardığınızda aylık gelirlerden de pay istiyorlar. Bu da dert oluyor.”
Yine de Pardo güvenilir görünüyor, zira bir sonraki konsol nesli yapımcıların işini kolaylaştırabilirmiş.
Kaynak: www.gameswelt.de