L.A. Noire
GTA tarzı oyunlarda artık eski zamanları konu edinmek moda oldu. Mafia, The Saboteur gibi yapımlar, aksiyon ve suç dünyasını, geçtikleri yerlerin nostaljik hallerine taşıyorlardı. Bu da daha değişik bir atmosfer sağlıyor ve o zamanın havasını bizlere sunuyordu. L.A. Noire de bu furyayı devam ettiren yep yeni bir yapım olarak karşımıza çıkacak. Bu sefer Los Angeles’ın 1947’deki haline gidiyoruz. LAPD’ye bağlı olarak çalışan dedektif Cole Phelps rolündeyiz ve bizi oldukça zorlu aksiyonlar ve çözülmesi gereken komplike cinayetler bekliyor.
Nostaljik karanlık
Genelde bu tür oyunlarda yapımcılar, aksiyon seviyesini ne şekilde arttırabilecekleri ve nasıl çeşitlendirebilecekleri üzerinde çalışır. Ortaya şimdiye kadar hiç de fena yapımlar çıkmadı ve genelde bu tarz ürünler gereken ilgiyi gördü. Görevler ve senaryo farklılık gösterse de, gireceğimiz aksiyonlar genelde birbirine benzer. L.A. Noire da tabii ki bu adeti yerine getirmeye devam ediyor, ancak kendisine has bazı özellikleri de beraberinde getirerek. Araç kovalamacaları, silahlı çatışmalar ve aksiyonların dışında, dedektiflik özelliklerimizi devreye sokup cinayetleri de çözmeye çalışacağız. Bunun için olay yerlerini incelemeli, insanlarla konuşmalı ve ipuçlarını mantıklı olarak değerlendirmemiz gerekli.
Sadece tek kişilik modda tasarlanmakta olan L.A. Noire, eski zamanlarda geçtiğini görsel öğeleriyle de gösteriyor olacak. Zamanına uygun eski tarz görüntüler ve ışıklandırmalar eşliğinde, kendimizi 40’ların Amerika’sında hissedeceğiz. Görsellikle ilgili en fazla konuşulan konu, yüz ve animasyon sistemi. Oldukça gerçekçi bir animasyon sisteminin kullanılacağı yapımda, insanların mimiklerinden, o anda neler hissettiklerini rahatça anlayabileceğiz. Hareket sistemi için de çok özel çalışmalar yürütülüyor. Motion scan ve depth analysis teknikleriyle hazırlanan hareket sisteminde, 32 kamera kullanılıyor ve beyaz bir odada gölgelenmeler giderilerek aktör çekimleri yapılıyor. Böylece çok daha gerçekçi modellemeler elde ediliyor.
Animasyon ve yüz modellemelerinin gerçekçi olması, sadece görselliğin artması için değil, oyundaki ilerleyişimiz için de önem teşkil edecek. Cinayet çözme ve ipucu toplama zamanlarında, görüşeceğimiz insanların mimiklerini ve ruh hallerini iyi analiz etmemiz gerekiyor. Kimi insan size yalan söylüyor, bunu belirleyip buna göre karar vermek son derece önemli. Yanlış kararlar verdiğimiz zaman, hikâyede ilerlememiz daha zor olacak ve sıkıntı yaşayabileceğiz.
Başarıyla attığımız her adımda, işlerimiz daha da kolaylaşacak. Sıkıştığımız yerlerde yanımızdaki partnerimize de danışabilecek ve onun vereceği tüyolarla da hareket edebileceğiz. Bunların dışında bu tür oyunların vazgeçilmezi olan aksiyon sahneleri de ön planda olacak ve duruma göre sıcak çatışmalara da girmemiz gerekebilecek. Özetlemek gerekirse, bir dedektifin yüzleşmesi gereken her türlü olay ile karşı karşıyayız.
Görüntülerin dışında, seslendirmeler için de son derece hummalı bir çalışma sürdürülüyor. Yaklaşık 20 saatlik bir diyalog süresinden bahsediliyor ki bu son derece yüksek bir rakam. Dolayısıyla, oynanış süresinin ve senaryonun da oldukça uzun olabileceğini tahmin ediyoruz. Tüm çalışmaları göz önünde bulundurduğumuzda, L.A. Noire için epey yüksek bir bütçe ayrıldığını kestirebilmek hiç de zor olmuyor.
Bir Rockstar oyunu
Team Bondi tarafından geliştirilen yapımın dağıtımını, çok tanıdık bir firma, RockStar Games üstlenecek. PS3’ün yanında, Xbox 360 için de geliştirilen yapım, bu senenin Sonbahar aylarında piyasalardaki yerini alacak. Ekran görüntülerine ve videolarına bakıldığında, L.A. Noire’in kaliteli olacağı belli oluyor. Hareket ve animasyon sistemi başarılı biçimde aktarıldığında, keyifle oynamamamız için hiçbir sebep olmayacaktır.