Oyun Ön İncelemeleri

Lair

Ejderhalar, var olup olmadıkları tartışılan yaratıklar. Bazılarına göre
efsane bazılarına göre ise gerçek kabul ediliyor. Hatta bazen görüldükleri bile
söyleniyor. Ancak bunun ne kadarı gerçek bilinmez tabii ki. Ama her zaman ilgi
çekmeyi başarmışlardır. Aslında ejderhalar Uzak Doğu’da, İskandinavya’da,
Anadolu’da ve eski bazı medeniyetlerde farklı bir şekilde karşımıza çıkmıştır.
Uzak Doğu’daki ejderha kanatsızdır; iyiliği, şansı ve bereketin ejderhasıdır.
Boyunlarında bir tane inci bulunur. Batı’da tasvir edilen ejderha ise Uzak
Doğu’nun tam tersidir. Kanatlıdır ve kötü olarak yer almıştır. Büyük hazinelere
bekçilik yaptığı söylenir ve insanlar onu öldürmek için karşısına çıktığı
belirtilir.

Kutsallık yolunda


Ejderhalarla ilgili asıl bilindik hikaye, Aziz George ve bir ejderha ile olan
savaşıdır. Hikayeye göre Aziz George, krallığı ve çevreyi tehdit eden bir
ejderhaya karşı çarpışır. Kapadokya’da geçen mitte; ejderha köylerdeki
koyunların hepsini bitirmiştir ve kendisine artık insan kurban verilmektedir.
Son olarak zor durumda olan krallığın prensesi ejderhanın eline teslim edilir.
Ancak Aziz George, mızrağını ve kalkanını kullanıp ejderhayı öldürür. Böylece
ejderha ortadan kalkmış olur ve prenses de kurtulmuştur. Ayrıca diğer bir söylenene göre bir ejderhayı öldüren kişi, eğer ejderhanın kanı ile yıkanırsa ölümsüz olurmuş. Kendisine kılıç veya başka bir şey işlemezmiş.
Ejderhalardan bu kadar bahsetmemin nedeni aslında Lair’ın kendisi. PlayStation 3
için hazırlanan yapım, ejderhaları emrimize verip, havada süzülmemizi
sağlayacak.

Başlar

Uzun zamandır geliştirme aşamasında olan Lair, Factor 5 tarafından hazırlanıyor.
Factor 5 ismini hiç duymadım demeyin. Çünkü kendileri uzun zamandır oyun
piyasasında olan bir firma. 1993’ten bu yana birçok oyuna imza atmışlar. Ancak
kendilerini Star Wars: Rogue Squadron’dan daha iyi tanıyabilirsiniz. Yıldız
Savaşları’nda bir uzay gemisini kontrol etmek ve ortalık yere dalmak pek kolay
iş değildi.

Daha önceden Star Wars’tan tecrübeli yapımcılar bu sefer ejderhaları bize
kontrol ettirecekler. Yapmamız gereken oldukça basit. Rakipleri darmaduman etmek
ve görevi başarmak. Bunu havada, karada, denizde her yerde göstereceğiz. Çünkü
girip çıkmayacağımız yer olmayacak. Misal havada uçuyoruz, ancak canınız
aşağılara doğru kaymak istedi. Bırakın aşağı doğru süzülün ve yere konun. İster
yola tabanvay devam edebilirsiniz. Yalnız bir farkla diye belirtmek istiyorum,
çünkü ciddi anlamda Cell’in rüzgarını yüzümüzde hissedeceğiz. Yapımcılar Lair’ın
tüm detaylarına dikkat ediyorlar. Bunların başında yere indiğimizde veya yukarı
çıktığımızda etrafımızı saran grafikler. Rakibimizi takibe başladık, deniz
hizasına kadar aşağılara süzüldü. Bizde hemen arkasından gittik. Deniz üzerinde
biraz yukarda uçuyoruz. Güneşin ışığı suya değecek, yansımamız ve ejderhamızın
kanat çırpması direk olarak deniz üstünde belli olacak. Yetmedi değil mi?
Havadan aşağıya bakıyoruz, yerde nokta misali bir şeyler hareket ediyor. Yere
doğru iniyoruz, biraz sonra o noktalar yakınlaşıyor ve tüm detaylarıyla büyük
bir ordunun olduğunu görüyoruz.

Örnekler asla saymakla bitmez, ancak PS3’ü sömürecek olan Lair’ın detaylı
grafiklere sahip olacağını bir kere daha belirtelim. Yukarı çıkarken aşağımızda
kaybolanlar, aşağı indiğimiz zaman tüm detaylarıyla karşımızda duracaklar.
Yüksek dinamik ışık efektleri ve gölgelendirmeler, detaylı modellemeler Lair’ın
sunduğu birkaç gösteriden biri. Bunlar haricinde dinamik fiziklendirme
kullanılacak. Havada parçaladığınız düşman ejderhasının veya ortasını
dağıttığınız bir ordunun askerlerinin, teneke kutu gibi tepki vermesini
beklemezsiniz. İşte burada devreye atmosferi iyice okşayacak olan fizik girecek.
Öldürdüklerimiz veya hasar verdiklerimizin tepkileri gerçekçi olacak. Bitmedi,
bunun daha sesi var, soluğu var. Bu konuyu da asla es geçmiyorlar.

Farklı

Ejderhamızla uçup kaçacağız, ancak bunun yaparken son derece kolay olacak. Zorlu
sahnelerde bile oyuncular “Kahretsin kontroller” demeyecekler. Kolay kontrollere
akıllı düşmanlar eklenecek. Karşımızda bizim gibi ejderhası olanlar ve Boss
düşmanlar olacak. Onlarda kendilerince taktik yapacaklar ve bizi avlamak
isteyecekler. Ancak elimiz armut toplamıyor. Ejderhamızın pençeleriyle onları
parçalayabilir, kuyruk darbesiyle sersemletebilir veya azımızdan çıkan ateşle
eritebiliriz. Ancak arkamıza geçti ve ondan kaçıyoruz. Hiç telaşlanmaya gerek
yok, çünkü Lair’ın “Pursuit Bubble” mekanizması devreye girecek. Kamera açısı
değişecek ve düşmanla amansız bir mücadeleye gireceğiz. Diğer ilginç bir nokta
bazı bitirici vuruşların olması. Bazı önemli tuş kombinasyonlarını zamanında
yaparak, rakiplerimizi öldürebileceğiz. Rakiplere karşı nasıl bir taktik
uyguluyorsak kamera açısı ona göre değişecek.

Bazı zamanlar kalabalık savaşlara girebileceğiz. Yanımızda bizden tarafa olan
arkadaşlarımız olacak. Grupça üste doğru gelen düşmanlar arasına dalacağız. Eğer
biz rakiplerimizi dağıtıp, iyice hırpalıyorsak yanımızda çarpışanlarda en iyi
hünerlerini gösterip, rakipleri en kolay şekilde temizleyecekler. Ancak durum
tersine dönerse, bu sefer adamlarımızı kaybedebilir ve üstüne üstlük biz bile
yenilgiye uğrayabiliriz.

Konsept

Her şey havada bitmeyecek, karadan da bizlere saldırmak isteyenler olacak.
Mancınıklarını ateşleyenler olacak, onlara karşı dikkatli olmamız gerekecek.
Çünkü zamansız saldırı tehlikeleri fazlaca olabilecek. Bu yüzden önemli hava
savaşlarında karaya çok yakın durmamız gerekebilecek.

Savaştıkça belli bir deneyim kazanacağız. Böylece zamanla daha iyi bir ejderha
binicisi olabiliriz. Daha hızlı hareket edebilir, havada daha fazla manevra
yapabileceğiz. Bizimle birlikte ejderhamız da gelişecek. Aynı şekilde o da daha
hızlı ve kuvvetli olabilecek.

Yeni bir klasik mi?

Lair’da online özellik olmayacağı söyleniyor, bunun yerine oyuncuların
olduğu online sıralama olabilirmiş. Ancak online olarak oyuncuların birbirleriyle
kapışmalarından yanayım. Umarım bu özellik Lair’ın tam sürümünde olur. Oyun
özellikle teknik yönden oldukça iddialı ve ümit vaadediyor. Herhangi bir terslik
olmazsa, PS3’ün klasik adaylarından birini görebileceğiz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu