Röportaj

Lanetin Hikayesi

Merlin’in Kazanı – Lanetin Hikayesi fikri nasıl ortaya çıktı?
İdris Çelik – LanetŞimdi esas gerilere gidersek 4 sene öncesine gitmemiz gerekir, o zamanlar daha lisedeydim ve yeni bilgisayar almıştım, ilk tekken oyununu görüp özenmiş ve nasıl oyun yazarım arayışı içerisine girmiştim tabi o zamanlar hiçbirşey bilmiyordum özentiden ibaretti fakat 3 sene önce programcılık hayatına başladım ve 2,5 yıl öncede Lanetin Hikayesi’ni yapma fikri ortaya çıktı…

Merlin’in Kazanı – Tek başına mı yaptınız yoksa yardımcı olanlar da var mıydı?
İdris Çelik – Açık ve net bir şekilde sadece ben yaptım diyebilirim. Eğer aksini idda eden çıkarsa hadi kanıtlada diyebilirim, yok ısrar ederlerse 3 saat içerisinde motoru tekrar yazabilirim. Bu güvende oyunu gerçekten benim yazdığım ve kimseden yardım almadığıma bir delildir.

Merlin’in Kazanı – Hayal Platformu nedir?
İdris Çelik – Aslında Hayal Platformu’da bundan 1 sene önce düşünülmüş bir işletim sistemidir. Bu kendi yaptığım oyunların sadece bu işletim sisteminde çalışması maksadı ile yapılıştı. Fakat daha sonra böyle bir işletim sistemine bağamlı olmanın pekte iyi olamayacağını düşündüm ve bu sistemi bir kitaplık olarak (DLL) kullanmaya karar verdim. Yine oyunun çalışması ile ilgili api’ler var ama bu sefer bir program değil kitaplıktan ibaret daha sade bir yapıda oldu.

Merlin’in Kazanı – Türkiye’de oyun yapmak zor mu?
İdris Çelik – Başkalarını bilmem ama kendim için evet biraz zor. Çünkü hele çevrenizdeki insanlar bu işten anlamayıp sizi sadece evinde oturup bütün gün oyun oynayan biri olarak gördülermi bu dahada beter bir olay. Maddi olarak hiç bir yardım almadım, kendi imkanlarım ile bu oyunu geliştirdim. Ama genel olarak düşündükmü eğer azminiz varsa pek zor olmuyor.

Merlin’in Kazanı – Oyun için hangi programları kullandınız?
İdris Çelik – Programlama dili için Ms_Visual Basic 5.0, Modelleme ve animasyon için 3D Studio Max kullanıldı.

Merlin’in Kazanı – Hikayesini biraz anlatır mısınız?
İdris Çelik – Hikayede Aslı ve Hakan isimli 2 karakter yer alıyor. Oyun 2 senaryolu 2 CD şeklinde tasarlandı. 1.CD’de Aslı ile, 2.CD’de Hakan ile oynuyorsunuz. Ancak kullanıcıların eline 2 CD birden geçmiyor. Çünkü senaryonun devamı için Lanetin Hikayesi2 çıkması gerekir. Yani 2.CD aynı zamanda Lanetin Hikayesi2 anlamınada geliyor. Neyse hikayeye geldiğimizde ise Aslı büyük bir gazetede muhabir ve araştırmacı gazetecilik yapan bir bayan, birgün ofisine gelip okuyucu mektuplarına bakar ve hükümet tarafından gizli bir kamp’ta biyolojik deneyler yapıldığını ve yaratıklar geliştirildiğini görür. Bu mektup onu çok şaşırtır ve hemen yola çıkar ve olaylara bu şekilde karışmış olur. Derken esir alınıp başka bir yere gönderilir oyun içerisinde Hakan ile tanışır oda bir paralı askerdir ve kapmta çığrından çıkan olayları yatırşırmak için yine hükümet tarafından o adaya gönderilirler. Oyunda amacınız o adadan kaçmak ve biyo-kimyasal bombayı durdurmak olacaktır. Evet doktor Erhan Çolak isimli bir biyoloji uzmanı tarafından bir tür serum geliştirilmiş ve ölü hücreler diriltilmiştir ve Dr Erhan Çolak bunu bir bomba ile denizde patlatıp tüm insanlığı biyolojik terör ile karşı karşıya getirmek olacaktır. Aslı ve Hakan’dada 2 farklı son var her nekadar oyun 2 CD olsada 1.CD’dede oyunu bitirmek gibi bir lükse sahipler.

Merlin’in Kazanı – Başka oyunlarda yapmak ister misiniz?
İdris Çelik – Bundan önce çok sayıda oyun denemem olmuştur. Hatta size ilginç birşey söyleyeyim. Lanetin Hikayesi aslında ilk başta ne hikaye olarak nede oynanış tarzı olarak böyleydi ilk zamanlar Lanetin Hikayesi fare ile oynanan bir oyundu ve çok ilkel bir hikakaye sahipti o zamanki hikayede karı ve koca tatile çıkıp bir kazada birbirlerini kaybediyorlar gibi bir hikayesi vardı. Bu oyun geliştirdiğim “SnpL1000” moturu sayesinde artık oyun daha iyi bir şekle dönüştü. Bu motor sayesinde döğüş, strateji gibi oynlar geliştirilebilir. Ama ben yine bu şekilde oyunlar geliştirmek istiyorum. Quake tarzı oyunlarda çok seviliyor bir kaç denemem oldu ama bu oyunları bağamsız yazmak için yeterli değilim. Bazı harita editörleri (Wordcraft) bunlarla birkaç kod birleştirildimi bu tarz oynlarda yapılır ama ben bağamsız olmak istiyorum.

Merlin’in Kazanı – Oyununuz ne zaman piyasaya çıkacak?
İdris Çelik – Oyun zaten bitti, ama ben ne olur ne olmaz diye sürekli betalara devam ediyorum ve bu betalar daha devam etmeli çünkü tek bir hata bile olmuş olsa oyun hiçbir işe yaramaz ve kullanıcının gözünde hatalı oyunlar geliştiren birisi konumuna düşme tehlikesi var. Bunun için iyice kontrol ediyorum Oyunun piyasaya çıkması için bana bir dağıtım firması gerkli, eğer bu firmayıda bulursam hiç bir engel yok. Oynun daha profosyonel insanların karşısına çıkmadı, örneğin e-posta ile Mevlut Dinc ilede görüştüm oda oyunumu görmek istediğini söyledi ancak dediğim gibi oyun tamamen betalarda 0 hatasız çıkarsa gerçek anlamda profosyonel insanların karşısına çıkartacağım, şimdilik hiçbir dergi yada profosyonelin karşısına çıkmadı. Oyuna 1 ocak tarhli bir demo yapmıştım ancak bunu internette dağıtamadım(10MB) olduğu için. Zaten bir süre sonra demoda kayboldu. bende vazgeçtim demodan. Herşeyin hayırlısı.

Merlin’in Kazanı – Neden bu tarz bir oyun?
İdris Çelik – Oyunun grafik moturu bu tarz bir oyuna elverişli olduğu için ve bu şekilde oyun oynamayı sevdiğim için geliştirdim. Belki bir quake hayranı olsaydım quake gibi bir oyun yazardım ama sevdiğim tarz olduğu için bunu seçtim.

Merlin’in Kazanı – Oyunu yapmak ne kadar zamanınızı aldı?
İdris Çelik – “SnpL1000” moturunu geliştirmek 2 senemi aldı ama esas oyunun kendisi bir yoldan az sürdü. toplam 3 seneye yakın bir zaman tuttu

Merlin’in Kazanı – Sizi en çok zorlayan şey neydi?
İdris Çelik – Sadece animasyonlar çok zorladı çünkü kullandığım PC yetersiz olduğu için modeller falan hazırlanırken makine isyan ede ede bu animasyonları hazırladım. Ama oyun içerisindede beğenmediğiniz bir taraf var ise bunuda anlayınki mecburen sistemden dolayı o şekilde tamamlamak zordunda kaldım.

Merlin’in Kazanı – Oyununuzun çalışması için neden Windows 98 tavsiye etmiyorsunuz?
İdris Çelik – Tavsiye etmemek değildir. Bu sistem ihtiyacı ile ilgili bir sorun. Win98’de çalışmaz dediysem bu hiç çalışmaz anlamına gelmiyor evet bir süre oynarsınız ama karşınıza çıkacak ilk yaratıkda oyun donacak ve hiçbir şey yapamayacaksızın. Üstelik adım sesleri ve müziklerde çalmayacak Win98’de bunun için en az WinME işletim sistemi ve üzeri gerekiyor. Ama yinede benim önerim WinMe yada WinXP sisteminde kullanmalarıdır. Ama çok istiyorlarsa NT5.0’dada çalışır.

Merlin’in Kazanı – Bundan sonraki geleceğe dönük planlarınız nelerdir?
İdris Çelik – Geleceğe dair düşüncelerim ise ilerde bir firma kurmak istiyorum tek başıma böyle bir oyun yaptım birkaç kişi daha alıp çalıştırsam kimbilir neler yapabilirim bunu hayal bile edemiyorum. Bu tamamen kullanıcıya kalmış birşey daha bu benim ilk işim (Aslında Video Britanicca eğitim CD’lerinide ben programlamıştım) ilkdefa eğer kısmet olursa kullanıcıların karşısında görücüye çıkacak olumlu tepkiler alırsam ve birtakım beklentilerimde olursa türkiyenin en büyük yazılım firmalarından birisi olmayı çok isterim. Üstelik aklımda Hayal Platformunu bir konsol makinesine getirmek gibi bir düşüncede var. Ama dediğim gibi bunlar hep zamanla ve maddiyatla olacak şeylerdir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu