Oyuncuların gözü 19 Haziran’da Playstation 4 için özel olarak çıkacak The Last of Us Part II oyununa çevrilmiş durumda. Ambargonun kalkması ile birlikte The Last of Us Part II inceleme ve video içerikleri ile karşınızda olacağız. Ondan öncesinde ise özel bir röportaj ile karşınızdayız. Geçtiğimiz günlerde oyunun yardımcı yönetmenliğini yapan Anthony Newman ile bir röportaj yaptık. kendisi sorduğumuz tüm sorulara büyük bir içtenlikle cevap verdi.
Last of Us Part II yardımcı yönetmeni Anthony Newman ile konuştuk
Merlin’in Kazanı: Öncelikle ilk oyundan bahsetmek istiyorum. ilk oyun gerçekten de çok farklı bir noktada bitmişti. Devam oyunu planları hep var mıydı, yoksa hayran beklentisi ile mi harekete geçildi?
Anthony Newman: Sanırım Neil (Druckmann) İlk oyunu bitirdiğimizde zaten 2. oyunun fikrine sahipti. Oyunun gerçek fanları ilk oyun tamamlandıktan sonra yaptığımız ‘On Night Live’ isimli özel etkinliğimizden haberdardır. Burada ilk oyundaki olaylardan sonrasına biraz değinmiştik. Sanırım Neil her zaman Joel ve Elie’nin ilişkisinin nereye varacağını biliyordu. Yani onun devam oyununu yapmak için o zamandan beri bir tutkuya sahip olduğunu söyleyebilirim.
Merlin’in Kazanı: İlk oyunda bağlılık ve sevgi temalarını görmüştük. 2. oyunda ise nefret ve vicdan temaları ön plana çıkıyor. Bu değişimin sebebi nedir, siz hikaye hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Anthony Newman: The Last of Us hikayesinin merkezinde aslında insani duygular yatıyor. Sanırım hem ilk oyun hem de ikinci oyun insan olmanın temelindeki bazı duygulara değiniyor. Bizi insan yapan farklı duygulara değinildiğini söyleyebilirim. İkinci oyunda büyük bedeller ödenen bir adelet peşinde olma durumu var. Ve bu adalet için insanlığınızdan ne kadar feragat edebilirsiniz sorusunu soruyoruz. Naughty Dog çalışanları, karakter tasarımcıları ve oyuncular (animasyonculardan bahsediyor) tarafından ele alınan, Ellie’nin duygularla bezeli hikayesini görmeniz için sabırsızlandığımı söyleyebilirim. Bu konuda çok farklı duygular ile karşılaşacaksınız.
Merlin’in Kazanı: Hikaye çok genişlemiş durumda. Çok farklı gruplar var. Bu gruplar hakkında bilgi verebilir misiniz?
Anthony Newman: Ellie’nin Jackson şehrinden Seatle’a olan bu adalet yolculuğunda iki farklı grup öne çıkıyor. Bunlardan birisi yüksek eğitimli, askeri bir düzene sahip olan WLF grubu. Diğeri ise dini fanatiklerden oluşan Scars grubu. Bu grup çatışmalarda işlerini gizlilikle hallediyor, ok ve yay kullanıyorlar. WLF ise dediğim gibi daha çok askeri düzen ile savaşıyor. Düşmanların izini sürebilen eğitimli köpekleri var.
Bu iki grup kendi aralarında bir savaş veriyor. Bir şekilde Ellie ile yolları kesişiyor. Ayrıca bu konuda oyun dinamiklerine yansıyan bazı sürprizler de var. Farklı düşmanlar ile farklı şekilde mücadele etmeniz gerekiyor. Örneğin Scars grubunda yakın dövüşlerde kullandıkları büyük baltalara sahip olan düşmanlar var. Bunlara karşı mücadele ederken doğru anda doğru tuşa basmak ve kontra atağa geçmek oldukça önemli. Bu şekilde silah ya da ok, yay ikilisini kullanan her düşmana da farklı yaklaşmanız gerekiyor. yani bu iki grup oyunun teması dışında oynanışa da büyük bir şekilde etki ediyorlar.
Merlin’in Kazanı: Oyunda hayatta kalmaya dayalı tansiyonu yüksek bir oynanış var. Dövüş sistemindeki ana odağınız neydi?
Anthony Newman: Dövüş sistemi ile birlikte aslında tüm oynanış dinamiklerine büyük ağırlık verdik. Bu noktada yakın dövüş ve sakınma (dodge) dinamiklerinin oynanışı yeni bir boyuta soktuğunu, dinamikleri daha da ilginçleştirdiğini söyleyebilirim. yakın dövüş silahına sahip düşmanlara bu şekilde yaklaşmak daha ilginç oluyor.
Aynı şekilde etrafta büyüyen otları kullanmak ya da araç gibi yükseltileri kullanmak da çok önemli. Düşmanlarınız artık daha zeki ve araçların altlarını kontrol edebiliyor, sizi bulurlarsa dışarı sürükleyebiliyorlar. Dövüş sisteminde ayrıca daha fazla alternatife sahibiz. Ellie artık küçük alanlardan geçerek dövüş alanında kendisine kısa yollar oluşturabiliyor. Eklediğimiz tüm bu dinamikler ile birlikte yeni bir hikaye, duygusal bir yolculuğun ve daha önce yapmadığımız kompleks bir oyunun oyuncuları beklediğini söyleyebilirim. Dövüş sisteminde çok farklı bir şekilde ilerleyebildiğiniz gibi karakter güncellemeleri için etrafı da farklı şekillerde araştırabiliyor ve craftlayabileceğiniz patlayan oklar gibi farklı silahlara kavuşabiliyorsunuz.
Gizli bir şekilde ilerleme ya da beklemeyeceğiniz derecede farklı aksiyon sahneleri ile her oyuncunun kendi dövüş stilini oluşturabileceği bir sistem kullanıldığını söyleyebilirim.
Merlin’in Kazanı: Keşif mekaniklerini biraz daha açabilir miyiz? Oyuncuları bu konuda neler bekliyor acaba?
Anthony Newman: Mahvolmuş, yerle bir olmuş bir dünyadaymışsınız gibi hissetmeniz bizim için çok önemliydi. Biliyorsunuz bu tarz bir dünyada hayatta kalmak için etrafı araştırmak ve işe yarar eşyalar bulmak oldukça önemli. Tüm bu güzel mekanlarda, maceranızda size yardımcı olacak eşyaları bulmak için etrafı araştırmanız gerekiyor. Bu maceranızda siz ve Ellie’ye yardımcı olacak susturucu, patlayan ok, sis bombası ya da tuzak mayınlar gibi yeni eşyaları üretmek için toplayacağınız eşyalar oldukça önemli ve doğal olarak göz atabileceğiniz her noktaya bakmanız gerekiyor.
Bizim için önemli olan bir diğer nokta ise gerçekten terk edilmiş bir şehirdeymişsiniz hissi vermek. Bu nedenle bölümleri tasarlarken keşfedilecek noktalar ile oluşturulan yerler ve bölüm tasarımlarını ön planda tuttuk. Düz bir alan olsaydı oyun çok çizgisel ve sahte bir dünya hissiyatına sahip olabilirdi. Terkedilmiş bir restoran, apartman ya da farklı yerleşim alanları, oyunu bu şekilde, her köşeye bakmanızı sağlayacak şekilde tasarlamak ve gerçek bir dünya hissiyatını oluşturmak bizim için bir meydan okuma oldu.
Merlin’in Kazanı: Şiddet öğeleri alışık olmadığımız seviyede. Açıkçası ben çok sevdim, dünyanın acımasızlığını çok iyi bir şekilde gösteriyor. Merak ettiğim konu ise bu şiddet öğelerinin yaş sınırlandırmasından dolayı satışlara yansıyacağını düşündünüz mü? Bu konuda herhangi bir baskı oldu mu?
Anthony Newman: Satışlara yansıma durumu aslında benim uzman olduğum bir alan değil ama oyunun bu teması bizim için önemliydi. Oyunun odağındaki adalet arayışındaki yüksek dozda bir şiddet ve bu durumun insanlığınızı nasıl etkileyeceği teması var. Ve bu noktada birçok konuda oyunun biraz rahatsız edici olabilmesi için bazı adımlar attık. Örneğin bir düşmanı arkadaşlarının gözünün önünde öldürdüğünüzde, arkadaşları ona dehşetle kendi ismiyle sesleniyor. Tüm bunlar oyuncu için farklı bir deneyim sunuyor ve tüm bu deneyimi, hikayeyi ulaştırmak bizim için de bir o kadar önemliydi.
Benim için heyecanlı olan noktalardan birisi de yakın dövüş dinamiklerinde sunmuş olduğumuz farklı oynanış şekilleri ve seçimler oldu. yani düşmanları daha az şiddet ile alaşağı etmek tamamen oyuncunun tercihine bırakılmış durumda. yani karşılaştığınız tğm düşmanları öldürmek ya da öldürmemek sizin elinizde, kimse fark etmeden de o noktadan uzaklaşabiliyorsunuz. Buradaki şiddet eğilimi aslında biraz da oyuncuya bağlanmış durumda.
Merlin’in Kazanı: Oyunda karakterler arasında çok güçlü diyalog ve duygu akışı bulunuyor. Bu durum Motion Capture çalışmalarına nasıl yansıdı? Çok yetenekli isimlerle çalışıyorsunuz biliyoruz ama bu süreç sizi çok zorladı mı?
Anthony Newman: Motion Capture aşamasından elde ettiğimiz performanslardan dolayı aslında çok heyecanlıyız. Bu sefer çok daha detaylı, daha önce yapmadığımız ifadeler üzerine yoğunlaştık. Yani burna yapılan ya da dudağa yapılan baskı gibi daha önce hiç yapamadığımız detaylar üzerine çalıştık. E3 için yayınladığımız fragmanda Ellie ve Dina öpüşürken, çok gerçekçi bir şekilde gözüken ağız hareketlerini görebilirsiniz.
Burada kullandığımız tekniklerden birisi de Facial Capture adı veridğimiz teknoloji. Özel bir kamera var ve bu kamerayı aktörün kafasına yerleştiriyorsunuz. Suratlarına yerleştirilen noktalar ile birlikte mükemmel derecedeki performanslarını daha detaylı bir şekilde kaydedebildik. Bu nokrada kas deformasyonu konusundaki kullandığımız teknolojiden dolayı da büyük bir heyecan duyuyorum. Normalde bu tür yaralanmalar çok düz resmediliyordu ama Kas Deformasyonu teknolojisi ile birlikte kırılan bir uzvun, deri altında nasıl hareket ettiğini de gösterebiliyoruz. Bu durum iç ya da dış yaralanma konusunda daha net bir görüntü ortaya çıkarmış oluyor. Ayrıca bu sayede normal düşmanlar ya da köpeklerin çok daha iyi animasyonlara sahip olduğunu da söyleyebilirim.
Merlin’in Kazanı: Verdiğiniz cevaplar için çok teşekkürler. Eklemek istediğiniz başka bir konu var mıydı?
Anthony Newman: Bence oyunda karşılaşacağınız olaylar oyuncuları çok şaşırtacak. Oyunu elinize aldığınızda aslında göstermiş olduğumuz kısımların olayın bütününde çok ufak bir parça olduğunu anlayacak ve eşsiz maceranın tadına varacaksınız. İnsanların bunu deneyimlemesi için büyük heyecan duyuyorum.