Oyun Ön İncelemeleri

Lord of the Rings: Shadow of Angmar

JRR Tolkien’in yazdığı, ve 2001 yılında ilk filmi ile tüm dünyayı sallayan
Lord of the Rings’in bu kadar tutulmasının sebebi neydi acaba? Kullanılan görsel
efektler, kulaklara tam bir ziyafet çıkaran müzikler ve tabi ki eşsiz senaryosu…
Filmin bu kadar tutmasının bir diğer sebebi de Jackson’ın, filmi kitaba son
derece sadık kalarak çekmiş olmasıydı ve hiçbir maddi-manevi şeyden
kaçınmamasıydı. Bu özverileri ona tam 11 adet Oscar ödülü ile geri döndü. Yani
girdiği işten alnının akıyla çıktı. İnsanları tamamen başka bir dünyaya çekti.
Üzerinden yıllar geçse de unutulmayacak bir seriye imza attı. Oyun yapımcıları
da bu işten kar çıkartmak için defalarca girişimde bulundu tabi. Orta kalitedeki
The Fellowship of the Ring, sadece konsola çıkan The Two Thrones, her platforma
çıkmış olan Return of the King, ve yine sade konsol ortamına çıkmış olan The
Third Age gibi action oyunlarının yanı sıra, War of the Ring, Battle for the
Middle Earth I, ve Battle for the Middle Earth II gibi strateji oyunları da
çıktı. Bunların çoğu EA yapımıydı ve genellikle tutmuştu. Bu sefer, Turbie
Entertainment bu işi üstlendi ve çok farklı bir oyun olan Shadows of Angmar’ı
hazırladı.

Shadows of Angmar’ı farklı kılan ne? Söyleyeyim. MMORPG olması! Tolkien
lisansını da alan Turbie Entertainment, hikayenin hiç irdelenmemiş kısımlarını
görmemizi sağlayacak bir oyun hazırlamakta. Oyunu Shire, Berr, Rivendell, Angmar
gibi mekanlarda oynayabileceğiz. Ayrıca, insan, elf, cüce, hobbit ırklarını
seçebilme imkanına da sahip olacağız. Tabi ırkımız seçtikten sonra da detaylı
bir karakter yaratma imkanı bizi bekliyor olacak. Oyunda istersek takım savaşı
yapabilecek, istersek farklı ırklardan kişilerle ‘fellowship’ adı altında
gruplar kurarak, savaşlar yapıp görevleri tamamlayabileceğiz .

Düşmanlara karşı çeşitli kombolar yapabileceğiz. Grup olarak Conjunction adı
verilen combo’lar da oyuna dahil olacak. O kadar savaştıktan, senaryo
tamamladıktan sonra tabi ki mükafatlandırılacağız. Experience yani deneyim
puanları kazanacağız. Bu puanlar da bizim rütbemizi belirleyecek. Bu rütbeler
Champion, Captain, Guardian, Hunter, Minstrel, Burglar ve LoreMaster olarak
sıralanıyor; Shadows of Angmar’ın oynanış olarak günümüz MMORPG’lerinden pek bir
farkı olmayacak. Sadece bilinen konstept üzerine Lord of the Rings öğeleri
eklenecek.

Teknik olarak SoA’dan çok umutluyum. Grafikler çok güzel, detaylı. Karakter
modellemelerine fazla önem verilmiş. Ekran görüntülerinde kötü bir şey hiç
görmedim diyebilirim. Çevre tasarımları da gayet etkileyici olmuş. LotR
atmosferini tamamlayan, gerçekten güçlü grafikler bizleri bekliyor gibi geldi
bana. Sesler konusunda detaylı bir bilgi verilmedi fakat oyunun Tolkien lisansı
aldığını düşünürsek yine muhteşem müzikler bizi bekliyor olacak.

‘Herkes WoW, Guild Wars, Knight Online oynarken ne yapmaya çalışıyor bu
adamlar?’ diyebilirsiniz. Fakat öylesine bir oyun olmayacağı çok belli SoA’ın.
Orta Dünya’nın eşsiz atmosferi, güçlü bir teknik altyapı, ve oyuncuya sunulan
birçok opsiyon ile hem LotR hayranlarını hem de diğer oyun severleri memnun
edeceği kesin. Ne zaman mı geliyor? Biraz daha sabredin. Yıl sonunda
bozulmasını hiç istemeyeceğiniz bir rüyaya dalacaksınız…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu