Star Wars: Battlefront 2‘nin bütün suçunu Electronic Arts‘a atmak en basit seçenek olabilir. Çünkü oyunu geliştiren ve yayınlayan firma EA Games‘di. Ancak, ortaya çıkan yeni bilgilere göre Lucasfilm‘de bu süreçte gayete işin içindeymiş. Lucasfilm‘in marka müdürü Douglas Reilly, GamesBeat‘e verdiği röportajda bahsettiğim yeni bilgi için “Evet, bu doğru.” dedi.
Lucasfilm, EA ile her hafta görüşmüş
“Burada benim yönettiğim bir oyun takımımız mevcut. Dört iş ortağımızla da sürekli görüşmekteyiz. En çok zaman geçirdiğimiz ortağımız ise tabi ki EA Games. Hem pazarlama hem de prodüksiyon bölümleri ile. Lucasfilm‘in hikaye ekibini işin içine dahil ettik ve Star Wars evrenine karşı gelmeyecek olan bir hikaye çıkarmalarına yardım ettik. Yani evet biz de bu işin içerisindeyiz.” Haftalık olarak yapılan toplantılarda Lucasfilm ekibi, oyun firmalarının oyunda nerede olduklarını takip edip, geri dönüş yapıyor.
Gelelim herkesin merak ettiği konuya. GamesBeat bir sorusunda Reilly‘ye EA‘nin mikro ödemelerini ve Loot Box sistemini soruyor. Reilly ise, “Bunu tabi ki çözeceğiz. EA ile birlikte çalışıp bu sistemin nasıl çalıştığını anlamaya çalışıyoruz. Bu konuda tüm sektörün en büyük sıkıntısı, çoklu oyunculu oyunlar sürekli yeni ayarlamalar ve dengelemeler gerektirmesi. Bazen, ilk seferde bunun üstesinden gelemezsin ve bu sistem milyonlarca oyuncuya ulaştıktan sonra sonucu biraz büyük olabilir. Bu süreçte yeni bilgiler öğrenip, oyuncuları dinleyerek bu sorunu çözmeye çalışırsın. Aynı durum burada da geçerli olacak.” dedi.
Bakalım EA, mikro ödemeleri geri getirdiği zaman nasıl bir sistem izleyecek?