Röportaj

Maestia’daki yenilikleri oyunun yapımcısından öğrenin

Andromeda Games’in F2P olarak yayınladığı MMORPG oyunu Maestia hakkında yapımcı firmanın yöneticisi Ji-Yong-Sim ile ProSiebenSat.1 Games’in oyuna gelen ve gelecek olan yenilikler hakkında yaptığı röportajı sizlere sunuyoruz.


Ji-Yong-Sim merhaba. Şu anda Andromeda Games’in direktörüsün. Bize kısaca kendinden ve sorumluluklarından bahsede bilir misin?
Merhaba benim adım Ji-yong Sim. Andromeda Games’in direktörüyüm ve bu röportaja katıldığım için çok memnunum. Bir direktör olarak, yayıncımız ProSiebenSat.1 Games’ten gelen tüm geri bildirimleri bir araya getiriyorum ve kullanıcıların isteklerinin neler olduğunu ortaya çıkarıyorum. Kullanıcı ve yayıncı geri bildirimlerine bağlı kalarak içerik programlaması üretiyorum. Bu aşamadan sonra yayıncımızla program hakkında konuşarak son kararı veriyorum.

Maestia – Rise of Keledus’un büyük güncelleştirmesi piyasaya çıktı. Bize içeriği  ve neden güncelleştirme gerçekleştirdiğiniz ile ilgili olarak bilgi verebilir misiniz?
İki yıllık hizmetin ardından yeni özellikleri devreye sokmanın vakti diye düşündük. Bu özellikler sadece yeni değil aynı zamanda oyuncular için farklı bir oyun, keyif ve zafer deneyimi de ortaya koyuyor. Maestia, bu yeni özellikleri tanıtmak için esaslı bir güncelleştirme ile yepyeni yetenek ağaçları, zanaat sistemi ve ikinci saldırıyı da içeren üç yeni içeriği aralık ayında sunacak. Bu büyük güncelleştirmenin oyuncuların oyundan daha çok zevk almalarını sağlayarak Maestia’yı daha da çekici kılmasını umuyoruz.

İkinci saldırıları bu kadar özel yapan nedir?
Birinci saldırı üstün yetenekli ve yüksek seviyedeki kullanıcılara zorlu bölüm sonu canavarı, Taros’u benzer yetenek ve seviyelerdeki 12 kişi ile birlikte alaşağı etme fırsatı yarattı. Bir gün içerisinde yüzlerce mücadele gerçekleştikçe bunun Maestia’da oyun oynamaya yepyeni yollar getirdiğini düşünüyoruz.

İkinci saldırı ise Keledus’a doğru sürüklenen Maestia hikayesinin sadece önemli kısımlarını açığa çıkarmıyor aynı zamanda bir önceki saldırıyı güncelleyerek daha çekici bir strateji ve dinamik bir oynanabilirlik sunuyor. Oyuncuların ikinci saldırıdaki en güçlü bölüm sonu canavarı Nautilus ile tanışması için sabırsızlanıyoruz.


Yeni yetenek ve zanaat sistemi hakkında bilgi verebilir misiniz?
Eski yetenek ağaçlarından beri oyuncular düşük seviyelerdeyken bile yeteneklerin çoğunu öğrenebiliyor ve yetenek puanlarını harcayarak geliştirebiliyorlardı. Oldukça basit ama Maestia bir role-playing (rol üstlenme) oyunu olduğundan karakterin rolünü teşhis etmek de bir o kadar zordu. Amacımız yetenek ağaçlarıyla karakteri fark edilebilir kılmaktı. Bu sayede oyuncular, nasıl seviye atlamak istediklerine ve karakterleriyle nasıl oynamak istediklerine karar verebilirler. Sadece spesifik bir rol sağlamak değil aynı zamanda değişikliğin büyük bir parçası olan savaşlara daha fazla heyecan ve zafer getirmeyi istedik. Biz test ederken çok eğlendik. Test edenler de yeni yetenek ağacı çerçevesinde ve oyundaki seviyeleri yükseldikçe birçok farklı oyun stili geliştirdiler. Hedefimiz, karakteri görünüşü ile değil oyun içinde deneyim kazanarak belirginleştirmekti.

Yeni eklentideki başlıca değişiklik ve geliştirmeler neler?
Oyunun sevenleri zanaat sistemini hevesle beklediler. Zindanları keşfetmeye devam etme, sık rastlanmayan çeteleri avlama ve bölüm sonu canavarını bozguna uğratmanın tek yolu iyi ekipmanlara ve eşyalara sahip olmak.

Yeni zanaat sistemimiz sayesinde oyuncular zanaat sınıflarını yükselterek artık kendi kendilerine çeşitli eşyalar yaratabilirler. Oyuncuların sadece zanaat sisteminde yapılabilecek üstün kaliteli ekipmanlar ve eşyalar yaratma şansı da var.

Kabul etmek gerekir ki bazı sistemler yeni başlayanlar için bir hayli zorlu olabileceği gibi bazıları da oyuncuların adapte olmasında rahatsızlık yaratabilir. Oyunculara her bir içeriği ve aksiyonu detaylı bir şekilde kesintisiz olarak anlatan ve oyunu daha güvenle oynamaları için ipuçları bulmada yardımcı olan geliştirilmiş bildiri sistemi eklendi. Oyuncular bu sayede oyun sistemimizi kademe kademe anlayabilirler.

Gelişen paralı asker sistemiyle oyuncular artık kendi karakterlerini paralı asker olarak tutabilirler. Bu özellik oyunculara hızlı seviye atlamaları ve iki karakteri de aynı anda geliştirmelerinde yardımcı olacak. Aralık ayındaki kapsamlı güncelleme ile birlikte başka geliştirmeler de olacaktır.


Yakında gerçekleşecek bir etkinlik ya da güncelleme var mı?
Aralıktaki güncelleştirme ile birlikte Noel öncesinde ve sonrasında birçok etkinlik de olacak. 2012’deki gelişmelerin odak noktası PvE’ye ve yeni sistemlere dayalıydı.

2013’te ise PvP için yeni özellikleri hizmete koymayı umuyoruz. Ayrıca balık tutma ve karakter özelleştirmesi için daha fazla seçenekler gibi yeni ve eğlenceli özellikler de ilerideki geliştirmeler için gözden geçiriliyor.

Maestia – Rise of Keledus inanılmaz büyüklükte bir MMORPG fantezi oyunu. Şu anda hangi dil versiyonları mevcut?
Oyunun şu an İngilizce, Almanca, Fransızca ve Türkçe dil versiyonları mevcut. İspanyolca ve İtalyanca versiyonları için Avrupa’daki yayıncımız ProSiebenSat.1 Games ile üzerinde çalışıyoruz.

Oyunseverlere söylemek istediğiniz başka bir şey var mı?
Maestia ile böylesine sadık bir oyuncu topluluğuna sahip olduğumuz için çok mutluyuz ve desteğiniz için size teşekkür ederiz. Bize geri bildirim vermeye devam edin ve güncelleştirmenin tadını çıkarın!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu