Oyun Haberleri

Mafia 3 Röportajı!

Kuşkusuz bu yıl duyurulan yapımlar içerisinde bizleri en çok heyecanlandıran yapımlardan biri olan Mafia 3, Gamescom’da yayımlanan fragman ve oyun içi görüntüler ile bizleri oldukça heyecanlandırmayı başarmıştı.

Bizde Gamescom içerisinde oyunun yapımcılarından Tasarım Yönetmeni Matthias Worch’u bulduk, ve hepimizin merak ettiği birkaç sorunun cevabını istedik.

İşte Matthias Worch ile yaptığımız Mafia 3 röportajı:

Merlin: İlk olarak senaryo ile ilgili bir soru sormak istiyorum. Karakterler hakkında neler söyleyebilirsiniz.

Matthias: Duyuru fragmanında Lincoln’ü göstermiştik.

Merlin: Evet ama fragmanda ayrıca 3 karakter daha gördük, daha sonra arabayla gelen. Onlar Lincoln’ün iş arkadaşları mı?

Matthias: Daha sonra gelenlerin isimleri Burke, Cassandra, and Vito. Vito’yu zaten Mafia 2’den hatırlıyorsunuz.

Merlin: Gerçekten Mafia 2’deki Vito mu?

Matthias: Evet, o Vito Scaletta, Mafia 2’deki Vito. Ve yeni oyunda da çok önemli bir rol oynayacak. Aslında bakarsanız 3 yan karakter de oyun içerisinde önemli roller oynuyorlar. Lincoln, oyun içerisinde İtalyan mafyası tarafından ihanete uğramış bir adamı canlandıracak. Daha sonra da intikam almak için yola çıkacak. Ana düşmanımız ise Salmacano isimli bir İtalyan mafya lideri olacak. Salmacano tüm şehri elinde bulunduran güçlü bir adam. Lincoln uğradığı ihanetten sonra ölüme terkedilmiş, tüm ailesini yitirmiş ve tamamen karanlığa karışmış olacak. Ailesini kaybeden Lincoln, yeni bir aile kurmak için yola çıkacak. Bunu yapmasının tek yolu da tabiki yanına müttefikler almak ve onların yardımı ile bu amacına ulaşmak olacak. Cassandra, Burke ve Vito’da, tam olarak Lincoln’ün aradığı karakterler olacak. Onlarda tıpkı Lincoln gibi Salmacano tarafından zarar verilmiş insanlar, yani onlarda Salmacano’ya düşman olacak. Bu dostlarımız aslında bizim için gerekli birer “iyi dost” değil. Onlar kendi suç organizasyonları olan güçlü birer suçlu. Bunu daha önce Mafia 2’de de görmüştük orada da, farklı çeteler vardı, İrlandalılar, Çinliler gibi. Ama ellerinde bulundurdukları güç ile birlikte, Salmacano’ya giden yolda Lincoln’e oldukça yardımcı olacak. Yani görüldüğü üzere Lincoln oyundaki ana ve oynanabilen tek karakterimiz olacak. Diğer 3 kişi ise oyunun hikayesine büyük ölçüde etki edecek 3 farklı kişilik olacak. Ama tabiki diğer üç karakter de oyun içerisinde bizim için operasyonlar düzenleyebilecekler ve bizlere ciddi anlamda yardımcı olacaklar. Yani oyun içerisindeki amacımız İtalyan mafyasından birşey almak, bu şekilde onları yok edebileceğiz. Onlar ile savaşırken tabiki kendi suç imparatorluğumuzu kuruyor olacağız.

Merlin: Bildiğiniz gibi Mafia 1 ve Mafia 2’nin hikayeleri birbiri ile bağlantılıydı. Mafia 3’de de böyle bir bağlantı görebilecek miyiz?

Matthias: Mafia serisi, kendi evreni içerisinde oluşan bir seri. İlk Mafia’da bulunan Tommy, aslında biraz kendi hikayesi üzerinde yoğunlaşıyordu. Ama hatırlayacağınz üzere Mafia 2’de Mafia 1’deki Tommy’yi yani Tom Angelo’yu öldürüyorduk. Aynı şekilde bu oyunda Mafia serisi ile aynı evrende, yani bu tip bağlantılar görebileceğiz. Ama tabiki farklı şehirlerde olmamız bu bağlantıları bir miktar azaltacak. Ama her ne olursa olsun Vito’nun oyunda olduğunu unutmamamız gerekiyor. Mafia 3’te, 2. oyunun sonundan itibaren Vito’nun başına neler geldiğini de kısmen görebileceğiz.

Merlin: Peki son bir kez daha sormam gerekiyor, Vito bir yan karakter mi?

Matthias: Vito’yu kategoriye sokmak istemem, Vito oyun ana karakterimiz değil, ana karakterimiz Lincoln, ama Vito’da aileden ve çok önemli bir karakter.

Merlin: Lincoln bir savaş kahramanı, ve bu birçok şeyi değiştirir. Sanıyorum ki oyun ile savaş arasındaki ilişki sadece fragmanda gördüğümüz kadar olmayacak değil mi?

Matthias: Lincoln’ün geri döndüğü yıllar, Amerika’lıların Vietnam savaşında da ilk defa geriye dönüşün başladığı yıllar. Askerler Vietnam’dan dönmeden önce, Amerika’lılar, savaştan oldukları için oldukça gururluydu. Ama geriye dönüş başladıktan sonra, dönen askerlerin anlattığı, savaşın ne kadar korkunç olduğuna dair hikayeler, Amerika içerisinde bir huzursuzluk başlattı. İşte bunun etkisini de oyunda görebileceğiz. Aslında Lincoln’de savaştan döndükten sonra, askerlerin takılabileceği bir kaç adam bulacak. Bu sayede oyun içerisinde göreceğimiz karaktere dönüşebilecek. Bu şekilde de diğer gangsterlerin dikkatini çekebilecek. Çünkü o bir savaş gazisi ve çatışma görmüş biri. Savaşta eğitilmiş. Buda onu gangster arasında popüler olacak. Ama yine de savaş, sadece arkada dönen bir hikaye olacak, oyun ile tam net bir bağlantı çizgisi olmayacak.

Merlin: 60’ların New Orealans’ının atmosferini ortaya koymaya çalışırken karşılaştığınız zorluklar neler oldu?

Matthias: Buna birçok imkanın ortaya çıkışı gibi bakıyoruz. Bir tasarımcı olarak baktığım, incelediğim herşeyi nasıl oyuna dahil edebiliriz diye düşünüyorum. Üzerimde bulunan sorumluluk ise sadece Mafia 3’e ne koyabileceğim, ve onu nasıl daha güzel yapabileceğim üzerineydi. 60’ların tasarımında herşey olduğu gibi gözükmeli, bildiğimiz üzere 60’lar politik olarak da oldukça çalkantılı geçti. John F. Kennedy suikasti, Vietnam savaşı gibi. Bizim üzerinde çalıştığımız şey, bu atmosferi en iyi şekilde oyuncuya sunmak oldu. Bu yüzden karşılaştığımız zorluklara problem gözüyle değil de, birer fırsat gözüyle bakıyoruz. Çünkü bunları yapmak çok eğlenceli.

Merlin: İnsanlar açık dünya oyunları seviyor. Bildiğiniz gibi benzer bir oyun olan Grand Theft Auto V oldukça seviliyor, ve güzel bir hikayeleri ve online modu var. GTA V hakkında ne düşünüyorsunuz? Aranızda bir çekişme olacak mı?

Matthias: Bu konu hakkında bir yorum yapamam, ama geçmişe baktığınız zaman Mafia’nın kendine has bir tarzı olduğunu görürsünüz. Sinematik ve derin bir hikaye, güçlü karakterler veya içerisinde bulunduğu zamanı yansıtması gibi. Açık dünya yapısı ise bizim oyunumuza gerçekten tam manası ile uyuyor. Mafia 3’ün açık dünyasına baktığınız, ki bunu genişletebiliriz, ama sonunda göreceğinz şey bunun bir Mafia oyunu olduğudur. Mafia’nın tamamı suç ve suç dünyasından oluşuyor. Oyun sizi Suç dünyasının içerisine koyuyor ve bir suçlunun hayatını yaşamanızı sağlıyor. Bizim asıl amacımız bu suçların nasıl olabildiğini oyunculara göstermek.

Merlin: Son olarak oyun içerisinde bulunacak olan “Sinirlilik” veya duygu sistemi hakkında bir soru sormak istiyorum. Bu sistem görevler ile bağlantılı mı olacak, yoksa sokakta gezerken birileri bizi sinirlendirebilecek mi?

Matthias: Oyun içerisinde karşılaştığınız birçok kişi, size karşı nötr olacak. Ama örnek vermek gerekirse, eğer bir düşman bölgesine girerseniz, size kızgın olacaklardır, ve bölge içerisinde hoşlarına gitmeyen birşey yapar ve kaçarsanız, oraya tekrar döndüğünüzde sizi görür görmez öldürmeye çalışacaklar.

Merlin: Peki, bu son soru, çoklu oyuncu modu olacak mı?

Matthias: Hayır, çoklu oyuncu modu olmayacak. Bizim yapmak istediğimiz şey, hikayeyi olabildiğince iyi bir şekilde anlatabilmek.

Merlin: Teşekkür ederiz.

Matthias: Asıl biz teşekkür ederiz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu