Mass Effect: Andromeda’da diyalog sistemi farklı işleyecek
Çıkışına az kalan Mass Effect: Andromeda için yepyeni detaylar ortaya çıkmaya devam ediyor. Serinin ilk üç oyununda karşılaştığımız Paragon-Renegade diyalog sistemi Andromeda’da kökten değişiyor. Peki tam olarak nasıl işleyecek?
Hatırlarsanız ilk üç oyunda yönlendirdiğimiz karakter göreceli olarak iyi ve kötü taraflar olan Paragon veya Renegade’in bir mensubu olabiliyordu. Bu taraflara giriş yapabilmek için çeşitli eylemleri gerçekleştirmek ve diyaloglarda da Paragon ya da Renegade seçeneklerini işaretlemek gerekiyordu. Yani oyunu Paragon olarak oynamak istiyorsanız mavi seçeneği seçeceğinizi biliyor ve diyaloglarda kendi düşünceniz ne olursa olsun Paragon’u seçiyordunuz. Ya da tam tersi, Renegade için de aynı şey geçerli. Görünüşe göre BioWare bu ezbere giden sistemi bozacak ve rol yapma hissini daha yoğun yaşatacak.
Andromeda’da Paragon ve Renegade seçenekleri bariz bir şekilde belli olmayacak. Bu yüzden diyalog sırasında verilen seçenekler arasında siz, ne düşünüyorsanız onu seçeceksiniz. Seçtiğiniz şeyin sonuçları ile daha sonra karşılaşacak ve bu yolun sizi Paragon mu yoksa Renegade mi yapacağını kendiniz göreceksiniz. Mass Effect’in bir rol yapma oyunu olduğunu düşünürsek bu ezbere sistemi bozup yerine böyle radikal bir adım atmaları şahsen gerçekten hoşuma gitti.
Mass Effect: Andromeda, önümüzdeki Mart ayında PlayStation 4, PC ve Xbox One platformları için çıkacak.