Oyun İncelemeleri

Mass Effect: Infiltrator (iOS)

Mass Effect aslında mobil platforma yabancı değil. 2009’da iOS platformu için çıkan Mass Effect Galaxy var. Hikaye olarak da ikinci oyunla bağlantısı var. Ancak kontrolleri ve bazı açılardan dolayı şikayet edildi. Ama serinin sıkı takipçileri tarafından pas geçilmedi. Mass Effect 3’le birlikte başka bir Mass Effect daha kullanıcıların beğenisine sunuldu. iOS platformundaki yeni macera, eskisine göre gayet daha iyi ve kaliteli gözüküyor.

Cepteki büyük galaksi

Yapımda karakterimiz ile Cerberus’daki tutsakların kaçmasına yardım ediyoruz. Hikayenin üçüncü oyunla da bağlantısı var, bunu belirteyim. Oyunun dikkat çekici noktasını ilk olarak grafikler oluşturuyor ki, genel olarak görsellik mobil bir oyun için ayrıntılı olmuş. Efektler ve kaplamalar gayet başarılı. Ara Cutscene’ler de aynı şekilde. Mass Effect Galaxy’de mesela Cutscene’ler çizgi roman havasındaydı. Seslendirmeler, efektler ve müzikler için ayrı bir parantez açmak lazım. Zaten daha iyi bir ses deneyimi için kulaklık takın uyarısı yapıyor Mass Effect: Infiltrator. Bu açıdan da başarılı.

Oyunda aksiyon genel olarak çatışmalarda siper alarak, hızlı şekilde gelişiyor. Karakterimiz düşmanlar geldiğinde otomatik olarak silahına sarılıyor. Bundan sonra ise bir yere siper almak gerekli. Ortada kalıp da ateş edebilirsiniz, ancak bu sırada yaşama şansı biraz daha azalıyor. Bir yerde dinlenince enerji otomatik doluyor. Bir parmak hareketi ile bir siperden diğerine geçiş, engelin üstünden atlama hemen gerçekleşiyor. Oynanış ve kontroller basit. Kolayca alışıyor insan, ama bir iki yerde karakteri yönlendirirken, kontrollerde takılma oldu. Bunun dışında bir sorun yaşamadım. 

Ateş etmek otomatik olarak oluyor, ekstradan bir yere dokunmaya gerek yok. Sadece rakibin üstündeki işarete bir kere tıklamak gerekli. Bundan sonrasında karakter ateş ediyor. Eğer rakipleri kafadan vurursanız, enerjileri hemen azalıyor ve ölüyorlar. Ancak vücudun diğer bölgelerine çalışınca, enerjileri daha az gidiyor. Bu ayrıntı var. Düşmanlar ölürken ağır sahnede gösteriliyor.

Kullanabildiğimiz Biotic’ler de var. Oyunun en başından beridir bize açık olan Biotic sadece Pull. Silah olarak da Assault ve Shotgun var. Assault daha uzaklara ateş ediyor, seri ama daha az hasar veriyor. Shotgun ise yakından affetmiyor. Bazı güçlü kuvvetli rakipler için Shotgun birebir ilaç. Her silahın belli bir mesafesi var ki, uzakta olan bir düşmanda işaret çıkmıyor. Bir de yakın dövüşü de unutmamak gerekir, karakter dibindeki işaretlediğimiz düşmanlara otomatik olarak güzel bir şekilde vuruşlar yapıyor.

Ekranın sol üstünde köşesinde Biotic, sağ tarafta ise silahlar yer alıyor. Sağ alt köşede de görünmezlik var ki, bazı zamanlar kurtarıcı olabiliyor. Silah ve Biotic’ler arasında geçiş yapmak basit. Ekstradan kastırma durumu yaşamadım. Mass Effect: Infiltrator’da silahlar geliştiriliyor, yenileri alınıyor. Aynı şekilde Biotic’ler, zırh, yetenekler, başlık da aynı şekilde geliştirilebilir veya kredi varsa daha iyisi alınabilir. Hepsinin ayrı fiyatı ve özellikleri var. Bazı zırhlar defansif, bazıları ofansif ekstralar sunuyor.

Son kısımlar

Mass Effect: Infiltrator’da kredi kazanmak stil sahibi olmaya bakıyor. Bölüm içinde düşmanları öldürmeden, kaybettiğimiz sağlığa ve zamana göre belirli bir stil puanı ve unvan kazanıyoruz. Mesela düşmanı havaya kaldırıp, öyle ateş etmek daha fazla puan verirken, silahlar arasında geçiş yapıp kullanmak daha az puan verebilir. Aynı şekilde arka arkaya aynı stilde adam öldürmek stil puanını azaltabilir. Bu derecelere göre puanlar, kredi olarak geri dönüyor. Bir de bulduğumuz Intel’leri krediye çevirebiliriz. Ama bu Intel’leri Galaxy at War’a Upload edebiliriz. Bu Upload durumu aynı hesabı kullandığınız Mass Effect 3’te Galactic Readiness’ı etkiliyor. Store’daki Credits’e tıklayınca, CEO, doktor ve mühendis paketleri karşınıza gelir. Fiyatları bir hayli tuzlu, pek gerek yok.

Etraftı araştırıp, oraya buraya tıklayınca az ama bedava kredi bulabilirsiniz. Aynı şekilde aynı bölümleri oynadıkça kredi daha da artar ve karakteri geliştirebilirsiniz. Yapımda toplamda 9 ana bölüm var. Oynanış süresi olarak hızlıca oynayınca kısa sürede bitiyor. Genel olarak ilerleyiş de belli bir rotada, gidilecek yerler de işaretle gösteriliyor. Düşmanlar arasında Boss tarzı olanlar var, ama işlerini kolayca halledebilirsiniz. Bazı zamanlar da Paragon veya Renegade olarak karar verme seçeneği sunuluyor oyunda. Mass Effect: Infiltrator, gayet tatmin edici güzel bir yapım.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
  • Gris
Başa dön tuşu