Ülkemizin oyuncuları tarafından merakla beklenilen Mount & Blade II: Bannerlord için yeni bir geliştirici günlüğü daha yayınlandı. Kuşatmalar hakkında olan bu geliştirici günlüğü, kale kuşatmaları sırasında savaşların nasıl şekilleneceğine dair detaylar veriyor. Daha önce yayınlanan geliştirici günlüklerinde, kuşatmalar hakkında bilgi edinmiştik. Yayınlanan yeni günlükte bu bilgilerin üstüne ek bilgiler geliyor.
M&B2: Bannerlord’un yeni geliştirici günlüğü kuşatmalara değiniyor
Kuşatmalar hakkında olan bu geliştirici günlüğü şu şekilde;
Daha önce tartıştığımız gibi, Bannerlord’daki kuşatmalar, saldırgan bir saldırı başlatmaya hazır olana kadar beklemekten çok daha fazlasını içeriyor (Warband’da olduğu gibi). Kuşatanlar ve kuşatılanlar arasında birbirlerine karşı bir avantaj elde etmek veya birbirlerinin ilerlemesini engellemek, hatta dünya haritasında engel olmak için aktif işleyen bir strateji vardır. Bu, dikkate almamız gereken bazı önemli soruları gündeme getirdi. Yapılan bu değişiklikler soyutlanmalı mı, yoksa daha somut bir şeyler olmalı mı? Ve oyuncular için kuşatmalarda kontrol seviyesi ne derece olmalıdır?
Bir kuşatmanın ilk aşamalarını hem saldırgan hem de savunmacılar için daha ilgi çekici hale getirmek için oyunculara nispeten yüksek düzeyde erişim ve görsel temsil sağlamanın en iyi olacağını düşündük. Bir uzlaşma kuşatıldığında, saldıran kuvvet tarafından kuşatma kampı kurulur ve her saldıran lord için bireysel çadırlar açılır. Bunu takiben, her iki taraf da hem dünya haritasında gerçekleşen bir bombardıman aşamasında hem de savaş alanında gerçekleşen son saldırıda kullanılacak kuşatma aletleri kullanılır. Her bir yerleşim biriminin, hangi oyuncuların hangi kuşatma makinelerini ve hangi sırayla oluşturacaklarını seçebileceğini ve seçebileceğini belirleyen sınırlı sayıda yuvası vardır. Kuşatma makineleri kendilerine en yakın olanı otomatik olarak hedefleyeceğinden, buna bazı taktiksel önem verilmelidir.