Oyun Ön İncelemeleri

Medal of Honor

Tier 1 ekibi, gerçekleştireceği operasyona odaklı olarak yola koyuldu.
Havanın karanlık olmasından faydalanan operatörler, sessizce uçaksavar mevzisine
yaklaşmalı ve imha işlemini gerçekleştirmeliydi.

Afgan toprakları, eşine zor rastlanır sürprizleri bünyesinde saklıyor. Öyle ki
hiç hesapta olmayan saldırılara maruz kalabilir, daha bunlara anlam veremeden
ölebilirsiniz. Bu operasyonlar herkese göre değil. Sadece en iyiler Tier 1
çatısı altında toplanabilir ve bu sayı binlerle değil, yüzlerle ifade edilir.

Yeni bir başlangıç

Medal of honor, geçmişe sünger çekerek kendini modern savaşın en sinsi
noktalarından olan Afganistan’a atıyor. Yıllardır bölgede süren sıcak çatışmalar
ve getirdiği yüksek tansiyon, WW2 dönemindeki destansı anlatımı bir kenara
bırakıp, hayatta kalmak için fazlaca şansa ihtiyacımız olduğunu gösteriyor.
Dolayısıyla hikâye anlatımı olarak gerçekçilik ön planda olacak.


“Ahan da yakaladım seni. Teslim ol!”


Steven Spielberg “Medal of Honor’ı EA Games’in eline bıraktığım için pişmanım”
dediğinde, aslında İkinci Dünya Savaşı’na dair anlatılacak çok şeyin olduğunu,
ama bunların olması gerektiği gibi kullanılmadığını düşündüm. Ve artık modern
çağdayız. Tüm dünyanın kanlı bıçaklı olduğu dönemden yıllar sonrasında.
Afganistan’da, Tier 1 ekibini kontrol edecek ve yaşadıklarına bizzat tanıklık
edeceğiz.Olay ne?

Airborne’un hazırlanmasının ardından Medal of Honor ismi, kısa süreliğine
sessizliğe gömüldü. EA yetkililerinin çeşitli imalarının ardından gelen resmi
duyuru, bu kez bir devamı değil, yeni bir başlangıcı işaret ediyordu. Medal of
Honor, EA Los Angeles (EA LA) ve DICE tarafından ortak olarak geliştiriliyor.
Senaryo kısmında EA LA var.

Yapımcılar, bizzat askeri ekiplerle birlikte
çalışmalar yürütmüş ve fikir alışverişleri de sürüyor. Hazırlanan çalışmalar,
DVD’ler aracılığıyla askeri birimlere iletiliyor ve proje üzerinde yeni fikirler
üretiliyor. Tüm bunlar, yeni bir oyunun yanında, kaliteli bir oyun çıkarmak
amacına hizmet ediyor


“Sorunları halletmek için bir tekme yeter…”


Tier 1 ismini ilk kez duyuyor olabilirsiniz. Bu ekip, aslında çok nadir ve az
sayıda askerden oluşuyor. Çünkü yapabildikleri şeyler, herkesin yapacağı türden
değil. Kendi vücudunuzu toprakla, otlarla birleştirdiğinizi ve avınız geldiğinde
onu toprakla bütünleştirdiğinizi düşünün. Silahınız, sadece elinizdekiler
olmamalı. Kamuflaj da önemli ve örneğin, sakalınızın uzun olması şart. Uzaktan
bakıldığında, bir bitkiden ayırt edilemez durumda olacaktır. Dolayısıyla tüm
gücümüzü, yerli halka zarar vermeden terörist güçleri bölgeden temizlemek için
kullanacağız.
Balyoz ve Neşter

Yeni MoH’da iki isim dikkat çekiyor; Balyoz ve Neşter. Bu iki ekip, zor
operasyonlarda yer alacak ve çoğu kez birbirlerine yardım edecek. Yapımcılar,
oyunun ikiye ayırıyor; küçük ve büyük operasyonlar. Bazen gizlice ve sayıca az
olarak hareket edeceğiz. Bu görevlerde mümkün olduğunca az silah kullanmalı ve
düşman güçlere belli etmeden işlerimizi halletmemiz gerekecek. Bazı operasyonlar
ise çok büyük olacak ve destek kuvvetler de yardıma gelecek. Silah konusunda
bolca seçeneğe sahip olacağımız gibi; ATV, cip ve helikopter gibi araçları da
kullanabileceğiz. Helikopterle havadan bomba yağdırmak, düşman kurşunlarından
kaçmak için ATV kullanmak heyecanlı olacaktır.


“Şu karşıdan koşarak buraya gelen şey, bir boz ayı mı acaba?”


Propaganda değil

Son yıllarda özellikle Amerika’nın Orta Doğu’da sergilediği tutum, yüz
milyonlarca insan tarafından tepki görüyor ve protesto ediliyor. Hal böyleyken
Medal of Honor’ın barındırdığı tema da fazlasıyla dikkat çekici. Yıllardır var
olan “Kahraman Amerika” gerçeğinin bu oyunda olup olmayacağını bilemeyiz, ama
yetkililer şunu söylüyor: “Medal of Honor, bir propaganda aracı olmayacak ve
rahatsız edici sahnelere yer vermeyecek.”

Neden iki ekip?

EA LA tarafından geliştirilen Airborne, Metacritic skoru olarak 78 puan
ortalamayı (X360) tutturmuştu. Hem tek kişilik senaryo, hem de çoklu oyuncu
modları olarak istenen ilgiye ulaşılamayınca, yeni bir proje için daha fazla
çalışmak kaçınılmazdı. Üstelik piyasada Call of Duty gibi bir oyun varken,
pastadan dilim almak zordur. Bu sebeple EA, Medal of Honor’ı iki ekibe verdi.
Her geçen gün Multiplayer oynanışa gösterilen ilginin arttığını göz önüne
alırsak, DICE’in Medal of Honor’da yer alması güzel bir artı.

Bu kez acele yok

Yine Airborne’a baktığımızda, uzun, ama aceleci bir gelişim süreciyle
karşılaşıyoruz. Şöyle ki: Airborne’da kullanılan grafik motoru, piyasaya Unreal
Engine 3’ün çıkmasıyla kalite olarak geride kaldı. Üstelik Brothers in Arms:
Hell’s Highway’de de bu motor kullanılıyordu. MoH’un geri planda kalması büyük
olasılıktı. Buna göz yumulmak istenmedi ve oyunun geliştirme süreci sıfırlandı.
Unreal Engine 3 lisansı alındı ve tekrardan yapılmaya başlandı. Bu tabii ki
EA’in geç kalmasına sebep oldu, ama yine de Airborne piyasaya çıktı. Sonuç
olarak da bekleneni veremedi. Şimdi ise ekip, Unreal 3 hakkında fazlasıyla
tecrübe sahibi. Yaklaşık 3 yıldır bu motor üzerine özel çalışmalar yürütülmüş ve
birçok eklenti yapılmış. Sesler ve fiziklerin de kaliteli olması için
uğraşılıyor. Diyaloglarda, gerçek askerlerden yardım alınmış.


“Gece vakti yürüyüş yapmanın iyi bir fikir olduğundan emin misin?”


Son gelişmelere göre Medal of Honor’ın % 60’lık kısmı tamamlanmış. Yaz sonuna
kadar oyunun tamamlanması ve çıkışa kadar da son testlerinin bitirilmesi
düşünülüyor. Yine Internet’teki bir takım söylentilere göre, yakın zamanda
sadece multiplayer modları kapsayan bir betanın yapılması düşünülüyormuş.
Yapımcılar, MoH’un ana platformunu da açıkladı; PS3. Hatırlarsanız Medal of
Honor: Airborne duyurulduğunda, sadece PS3 için çıkarılacağı söylenmişti (Tabii
ki sonradan multiplatform oldu). Görünüşe göre EA’in gönlü hâlâ ilk tercih
olarak PS3’te. Son olarak oyunun, PS3’ün hareket algılayıcı kontrollerine destek
vermeyeceğini, “buna gereksinim duyulmadığını” da söyleyelim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
  • Saw
Başa dön tuşu