Medal of Honor: Pacific Assault
FPS oyunlarının vazgeçilmez konularından biridir İkinci Dünya Savaşı. Bugüne kadar piyasaya sayamayacağımız kadar İkinci Dünya Savaşı konulu FPS çıktı. Ama bunlar arasında bir tanesi vardı ki bu türdeki diğer oyunları gölgede bırakmayı başarmıştı. Bahsettiğim bu oyun 2002 yılında piyasaya çıkan, mükemmel atmosferi ve hiç düşmeyen temposuyla Medal Of Honor:Allied Assault. Gerçekten de oynayanların kolay kolay unutamayacağı bir oyundu, MOHAA. Maalesef serinin diğer oyunları Allied Assault kadar ses getiremedi. Şimdi ise Medal Of Honor serisi yepyeni ve iddialı bir oyunla yeniden karşımıza çıkmaya hazırlanıyor.
Adı üstünde…
Pacific Assault adındaki yeni oyunumuz adından da anlaşıldığı gibi, Pasifik savaşlarını konu alıyor. Pearl Harbor saldırısyla başlayacak oyunda, mücadelemiz Japon ordularına karşı olacak. Bu mücadeleyi tek başımıza vermeyeceğiz. Aynı Call of Duty’de olduğu gibi grup halinde ilerleyeceğiz. Ölen birliklerin yerine sürekli takviyeler eklenecek. Kısacası takım oyununa önem verildiğini söyleyebiliriz. Atmosfer ise en az MOHAA’daki kadar etkileyici olacak. MOHPA’da kendinizi savaşın içinde hissetmeye hazır olun. Zaten bir savaş oyununda olması gereken en önemli özelliklerden biri de bence bu. Tabi savaşı hissettirme konusunda seslerin de çok büyük katkısı olacağını söylemeden geçmeyelim. Tempo ise hiç düşmeyecek, bir an bile rahat bir nefes alamayacaksınız.
Yapımcılar, oyunda çok parlak bir yapay zekanın bulunacağını söylüyorlar. Düşman askerleri önünüze dikilip, hedef tahtası gibi durmayacaklar. Araziyi en iyi şekilde kullanacak, gerektiği zaman saklanacaklar ve takım halinde hareket edecekler. Hiç beklemediğiniz bir anda kendinizi düşman askerleri tarafından etrafınız çevrilmiş bir şekilde bulabilirsiniz.
10 Parmağında 10 Marifet
Oyunun bu sefer de 80 yaşına gelmiş Quake 3 motorunu kullanması beklenemezdi. Bu yüzden yeni oyun için çok özel bir grafik motoru hazırlanmış. Modellemelerdeki, çevredeki ve silahlardaki detaylar muhteşem gözüküyor. Özellikle de çimler olabildiğince gerçekçi, aynı animasyonlar gibi.
İkinci Dünya Savaşı’nda kullanılmış aklınıza gelebilecek tüm silahlar bulunuyor. Tüm silahlar gerçekleriyle birebir şekilde modellenmiş. Ayrıca tüfekleri hiç mermi harcamadan adeta bir sopa gibi, düşmanın beynine darbeyi indirmek için de kullanabiliyorsunuz. Bu arada oyunun yeterince uzun olacağı ve en az 35 bölümden oluşacağı da açıklandı. Bu kadar uzun bir oyunda silah çeşitliliği az olsaydı bir noktadan sonra sıkıcı olabilirdi.
Savaş hiç bu kadar gerçekçi olmamıştı
MOHPA, HAVOK fizik motoruyla beraber, gerçekçilik konusunda bir devrim yaratacağa benziyor. MOHPA’da diğer oyunlarda olduğu gibi, mermi manyağı(!) olduktan sonra savaşa güle oynaya devam edemeyeceksiniz. Sağlam bir şekilde vurulduğunuzda, önce yaralanacaksınız ve bu yara kanamaya başlayacak. Doğal olarak yarayı sarmanız ve kanamayı durdurmanız gerekiyor. Tabi düşman ordusunun ortasındayken bunu rahatça yapmanız mümkün olmayacak. Güvenli bir alana kaçmanız gerekecek. Eğer yaranız gerçekten de ciddiyse yarayı sarmak işe yaramayacak. Böyle bir durumda vakit kaybetmeden, derhal bir sağlık çadırına gitmeniz gerekecek.
Gerçekçilik kısmı bununla da bitmiyor. Mesela oyunlarda bir el bombası attınız, ne olur? “Patlar” diyen okurlarımızı tebrik ediyoruz, çünkü cevap gerçekten de patlar. Patlar patlamasına da çevre bundan pek etkilenmez. En fazla pek de gerçekçi olmayan bir iz bırakır. Oysa MOHPA’da durum böyle değil. El bombası patladıktan sonra çimler gerçekten de zarar görecek ve yanmaya başlayacak. Patlamadan en çok etkilenen çimler kül olacak, bir kısmı da sararacak. Bütün bunların dışında, uzun zamandır savaşan askerler yorulacak, üzerleri toz toprak içinde kalacak, kıyafetleri kirlenecek. Ayrıca askerlerin yorgunlukları yüz ifadelerine de yansıyacak.
Eğer MOHPA bütün bu söylenenlerin hepsini gerçekleştirebilirse şimdiden bizleri mükemmel bir oyun bekliyor diyebilirim. Son olarak, multiplayer desteği de sağlayan MOHPA’yı oynamak için sonbahara kadar beklememiz gerekiyor.