Medieval II: Total War Kingdoms
Medieval II: Total War Kingdown çok kısa süre sonra çıkacak. Yapımcı ekipten Tasarımcı Penny Sweetser’i sıkıştırıp, sorularımıza boğduk. İşte o sorular ve cevaplar:
Medieval’ın ikinci oyunu, strateji türünde bir kilometre taşı olarak büyük başarı yakaladı. Şimdi de bir eklenti paketi yayınlamayı planlıyorsunuz. Peki, Kingdoms sadece yeni görevler içeren bir ek paket mi olacak, yoksa oynanışı derinden etkileyecek yenilikler görecek miyiz?
Kingdoms hiçbir açıdan sadece bir görev paketi değil. Elbette bu eklenti bol bol yeni içerik sunacak; dört farklı senaryo gibi. Ayrıca Medieval II’ye eklenmiş ve geliştirilmiş kilit oynanış öğeleri de olacak. Böylece oyuncular daha önce hiç olmadığı kadar büyük savaşlara katılma ve sadece bir ordunun değil, tüm savaşın komutanı olma şansı yakalayacak. Oyuncu bir yandan destek kuvvetlerine direktif verirken, diğer yandan hâlâ kendi ordusunun kontrolünü sağlıyor olacak. Bu şekilde devasa stratejik operasyonlar konumlandırabilecek. Örneğin artık oyuncular dev bir kaleye, hepsi tam birer ordu olan dört koldan tek seferde saldırabilecek. Bu özellik genel stratejinize büyük etkide bulunacak, çünkü ordularınızın görev haritasına kurulumunu ve dizilimini farklı düşünmeniz gerekecek.
Kahraman karakterler, oynanış için yapılan yeniliklerden bir diğeri. Haçlı Seferleri sırasında kahraman olarak anılan birçok figür var; Selahaddin Eyyubi, Aslan Yürekli Rişar, Nureddin gibi. Bu adamları çatışmanın ortasında kullanabilecekleri özel yeteneklerle donatarak, savaşın dengesini kuracak gücü verdik. Crusades Campaign’deki her ırkta, savaş sırasında kullanabilecekleri özel yeteneği bulunan bir kahraman bulunuyor. Hepsinin farklı etkileri var ve savaşın seyrini değiştirmek için stratejik olarak kullanılabilirler. Bu karakterler görevler sırasında aktif olarak kullanılıp korunacak. Kendi kahramanınızı akıllıca kullanıp düşmanın kahramanını ortadan kaldırabilirseniz, tüm görevin akışını kendi lehinize çevirebilirsiniz.
Ayrıca Kingdoms’taki yenilikler sadece bol sayıda değil, aynı zamanda çok fazla çeşitlilik içeriyor. Tüm görevler Medieval II’deki Grand Campaign’den daha detaya indiğinden, her birinin tamamen farklı deneyimler sunmasını sağlamayı başardık. Ayrıca görevlerdeki taraflardan her birinin kendine özgü hissettirmesini ve farklı zorluklar sunmasını istedik.
Kingdoms’da bunların dışında da değişiklikler, güçlendirmeler ve denge ayarları bulunuyor. Oyuncular, görev haritasındaki yapay zekâya sahip düşmanların daha zekice ve agresif saldırdığını fark edecek. Yapay zekâ tarafından kurulan ordular, bulundukları tarafın karakteristiğine daha uygun hareket edecek. Birimler arasındaki taş/kâğıt/makas ilişkisi daha belirgin ve birimler arasındaki genel denge artırılmış durumda. Böylece oyunun çoklu oyuncu yönü de gelişmiş oluyor.
Medieval II: Total War Kingdoms’da yeni taraflar olacak mı? Eğer olacaksa bize isim verebilir misiniz?
Çok sayıda yeni taraf, Kingdoms’da bizimle olacak. Pakette 23 taraf bulunuyor ve yenilere bakacak olursak Britanya görevlerinde İrlanda, Galler ve Norveç, Haçlı Seferleri görevlerinde Haçlılar, Kudüs ve Principality of Antioch, Teutonic görevlerinde Teutonic Order, Litvanya, Novgorod ve Amerika görevlerinde Yeni İspanya, Mayalar, Apache kabilesi, Chichimeca, Tlaxcalans ve Tarascans olarak oynayabileceksiniz. Tüm bu taraflar 150 üstünde yeni birim ve dört görev sunuyor.
Örnek vermek gerekirse; Teutonic görevlerinde, Medieval II’deki tüm taraflardan daha farklı oynanan Litvanya’yı alalım. Pagan olduklarından Teutonic Order’ın birincil hedefi durumundalar ve bu nedenle ilk turdan itibaren avlanmaya başlıyorlar. Ayrıca kendilerine özgü teknoloji ağaçları var, pagan tapınakları kurarak gözü pek, elit pagan savaşçıları yapabiliyorlar. Teutonic Order’ın kendilerini fazla yıpratması karşısında da özel bir oyun mekanikleri bulunuyor. Litvanyalılar Katolizm’e geçip, Teutonic Order’a karşı Hıristiyan taraflarla birleşme şansına sahip. Bu geçiş yapılırsa Batı Avrupa teknolojilerinden ve birliklerinden daha fazla yararlanma şansı yakalasalar da, kendilerine özel pagan birimlerini kaybediyorlar. Zor fakat yapılması gerekebilecek bir seçim.
Amerika görevlerinde Kuzey Amerikalı Hint tarafını alın, Apache kabilesi ve Chichimeca. Her ikisi de piyade birimleriyle başlıyor ancak Avrupalılarla birkaç çatışma sonrasında teknolojileri alabiliyorlar; silahlar, atlar ve Avrupa tarafında bulunan birimler gibi. Western’i seven herkes bu adamlarla oynamayı sevecektir.
Kingdoms’dan sonra yeni ek paketler planlıyor musunuz?
Total War ile ilgili gelecek planlarını açıklayabilecek durumda değiliz şimdilik. Kısa süre sonra her şey netleşecektir.
Strateji severler Medieval III için ne kadar bekleyecek?
Tekrarlayayım, gelecekteki Total War oyunları hakkında şu anda konuşamayız. Yine de, Total War tarihin her periyoduna uyarlanabilecek formatta. Kim bilir, yeni bir şeyler katabileceğimizi düşündüğümüzde tekrar Medieval’a dönebiliriz.
Total War taktik ekranları ve savaş platformları ile strateji türü için her zaman örnek olmuştur. Yeni Total War oyunlarında sıra dışı değişiklikler planlıyor musunuz?
Elbette büyük planlarımız var. Şu an size bu konuda bilgi vermeyi çok istesem de, bir süre daha dudaklarımızı kilitli tutmak durumundayız. Yine de rahat olsun, Total War gittikçe güçleniyor ve serinin geleceği fazlasıyla parlak olacak.
Oynanışın uzunluğu, müşterilerin oyunu almasında en az teknik özellikler kadar yer tutuyor. Medieval II ile karşılaştırdığımızda, Kingdoms’dan ne kadar ekstra oyun süresi bekleyebiliriz?
Tamamen yeni dört görev ile bu paketten uzun saatler yeni oyun süresi bekleyebilirsiniz. Bu görevler daha odaklanmış ve yaklaşık 150 turda tamamlanacak şekilde hazırlandı. Tüm yeni tarafları, her birinin kendi özel birimleri, başlama konumları, görevleri ve oyun mekanikleriyle göz önüne aldığınızda, bir Medieval II fanatiği için çok çok uzun bir oynanış süresi bu paketin içinde yer alıyor.