Oyun Ön İncelemeleri

METAL GEAR SOLID V: The Phantom Pain

Söz konusu Metal Gear Solid serisi ve efsane yapımcı Kojima olunca akan sular durur. Ancak öyle gelişmeler yaşandı ki kimse ne olduğunu halen anlayamadı. Kojima’nın son oyun olan The Phantom Pain’den sonra, Konami ile yolların kesin olarak ayrıldığı söyleniyor.  Hatta Konami, oyunun kapak resimlerinde önceden Kojima adını kullanmış ve sonra neler yaşandıysa, Kojima’nın ismini silmişti. Bu dönüm noktasından sonra, son oyun çok büyük bir önem kazandı.

Metal Gear serileri, oyundan daha öte yapımlar olarak dikkat çekti hep. Hikâyesi olsun, oyun içindeki mekanikler olsun, sinematikleri olsun, oyun severleri hep kendine hayran bıraktı. Bunda, üstün yetenekli dahi adam Kojima, en büyük pay sahibiydi. Bununla da kalmıyor, kendine has mizahi tarzını oyun içinde yansıtıyordu.

Biz, Camp Omega olayının patlak verdiği zamana dönelim. Chico ve Paz’ı kurtarma operasyonu büyük bir trajediye dönüşür. Çünkü Snake, Chico ve Paz’ı kurtarmaya çalışırken XOF askerleri tarafından yakalanmıştır. Yazıda bazı “spoiler bilgiler” geçecektir. Bu konu bütünlüğü ve oyunculara anlatılması bakımından önemli olduğu için mecbur kaldım.

Neyse, Ground Zeroes’ten 1 yıl sonrası bir zamanda geçecek olan The Phantom Pain oldukça etkili bir şekilde başlayacak. Snake yakalanınca, 9 yıl hastanede komada kalıyor ve bir kolunu yitiriyor. Bu acı olayın bir hatırası da, alnında kalan şarapnel parçası. Hastanede iken Ishmael adlı bir kişinin yardımıyla kaçmaya çalışıyor. Bu nokta da dönen bazı teoriler var; mesela Ishmael Snake’in kafasında oluşan gerçek olmayan bir karakter. Snake hastane de bir dizi halüsinasyon görüyor. Gerçekse bile bu yüzü bandajla kapatılmış adamın asıl kimliği ne? Silahlı adamlar tarafından düzenlenen hastane baskınına rağmen, Snake bir şekilde kurtuluyor.

***Yazının kalan kısmı azami miktarda spoiler içermektedir***


Yeni Birim Diamod Dogs Kuruluyor

Snake kurtuldu, ancak bundan sonra kolunun biri olmadan yaşamını sürdürmek zorunda. Kendisi için özel olarak tasarlanan biyonik bir kol kullanmak zorunda. Hikâye bizi Afganistan’a götürüyor.  Da Ghwandai Khar adlı bir bölgedeyiz ve kum fırtınaları içinden çıkan iki atlı, hedefe doğru ilerliyor. Bunlar Revolver Ocelot ve Snake’tan başkası değil. Ocelot Snake’i; “Bu görevi tek başına yerine getirmen gerekiyor. 9 yılı anılarına göm ve efsane Big Boss olarak geri dön” diyerek yalnız bırakıyor. Görev askeri karakolda esir tutulan Kaz Miller’i kurtarmak. Bu görev başarıyla yerine getirildikten sonra Snake, Miller ve Ocelot Diamond Dogs adlı birliği kuruyorlar. Bu kez intikam duyguları daha ön planda.

Bu karakterlerin dışında Quiet adlı yeni bir kadın karakter oyuna eklenmiş. Kendisi bir sniper ve kaybolma ve anlık yer değiştirme yetenekleri var. Quiet’e yakından bakınca bu gücün aktif olması için gözlerinin etrafının kararması gerekiyor. Bir diğer yönü ise vücuduna giydikleri ya da giymediği mi diyeyim. Quiet karakterine Stefanie Joosten adlı bir model hayat veriyor. 3D Tarama ve hareket algılama (motion Capture) tekniği ile mimik ve vücut animasyonları hazırlanmış.

Tokyo Game Show’da gösterilen demoda, Quiet ve Snake’i Afrika Ormanların bir görevde izleme şansımız oldu. Quiet strateji gereği, daha üst noktalara çıkıp Snake’e atış desteği sağlıyor. Mesela birkaç düşman askerini yok etmek için Snake, havaya bomba fırlatıyor ve Quiet havada bombayı vurarak hedefe gitmesini sağlıyor. Snake’in fırlattığı disklerin makete dönüşüp, düşmanları nasıl şaşırttığını ve bu anlarda gafil avlandıklarını gördük. Yine demoda Eli adlı bir çocuk dikkatimizi çekti. Anlamlı bakışlar atan bu çocuğun, Liquid Snake olabileceği yoğun bir şekilde tartışıladursun, beynimizi allak bullak eden demo kesitleri, ortaya ne şekilde bir senaryo çıkacağı konusunda merak uyandırıyor.

Otacon’un babası Huey Emmerich, neden Snake tarafından işkenceye uğruyor, hapishane de Snake’in çocuklarla sorunu ne, gibi sorular, oyun için merakımızı artırırken, bu salvolarla perde gerisinden şaşkınlığımıza gülen yapımcılara, selamlarımızı gönderiyoruz.

Ben Kotaku’da bahsedilen bir detayı sizlerle paylaşmak istiyorum;

Snake hastanedeyken yuvarlak gözlüklü bir doktor görünüyor. Bu doktor gerçek hayatta İtalyan bir beyin cerrahı olan Sergio Canavero ile tıpatıp aynı (sizde bahsettiğim siteden bakabilirsiniz). Doktorumuz, bu benzerliğin kullanılmasından rahatsız olmuş ve kendi izni alınmadığı için tazminat başvurusu yapmaya hazırlanıyormuş.

Son oyunda Afganistan’daki Kuzey Kabul Karakolu demolarını dikkatle izledim. Yapımcılar, oyun mekaniklerindeki çeşitliliği göstermek için, onlarca farklı karakol baskını izlettirdiler. Mesela kahramanımız, küçük boyutlu bir metal gear ile düşman cephesine girerek sıcak temas sağlıyor. Quiet’le ortak bir operasyon gerçekleştirip Rus askerlerini bertaraf ediyorlar. Yine gizlilik mekanikleri kullanılarak hedefler imha ediliyor.

Ground Zeroes’e göre oyun alanı 200 kat daha fazla ve gece gündüz döngüsü oyunda yer alacak. Tabii bu laf olsun diye konulmuş bir özellik değil. Karakollarda gündüz ve gece güvenlik önlemleri farklılık gösteriyor.  Sizde planlarınızı buna göre uygulamak zorundasınız. Hakim bir tepe noktasından, gelişmiş navigasyonunuzu açarak hareket şekillerinizi belirleyebilirsiniz. Nedir bunlar; düşman askerlerinin yerini belirleyip, işaretleyebiliyorsunuz, sonar dalgası yollayıp hedeflerin yerini belirleyebiliyorsunuz ve bu hedeflerin uzaklıklarını görebileceksiniz.  Aynı hamleleri sık tekrarlamanız durumunda o bölgede güvenlik önlemleri daha yoğun oluyor ve destek ekipler çağrılıyor. Eğer doğru zamanı beklemek zorundaysanız, Snake sigarasını yakacak ve saat kısa bir süre sonra istenilen zamana gidecek.

Bu önemli yapımda görsellik ve oyun dinamikleri Fox Engine adlı oyun motorunun marifetleri. Fox Engine aslında MGS Rising için düşünülmüş ama iptal edilmiş. İlk olarak MGS Ground Zeroes’te kullanılmış.

MGS oyuncularını hayal kırıklığına uğratacak bir diğer değişim ise; David Hayter’in sesinin Snake’in seslendirilmesinde kullanılmayacağı, bu radikal değişim için yapımcıların elbette mantıklı bir açıklaması vardır. Seçilen isim Kiefer Sutterland hem sesiyle hem de hareket modelliğiyle oyuna katkı yapacak.

“Open World”

MGS 5 The Phantom Pain, açık uçlu bir yapım olarak hazırlanıyor. Önceki oyuna göre 200 kat büyük demiştik ve yan görevlerle birlikte 100 saat gibi bir oynanış süresi bizleri bekliyor. Bu kadar büyük bir alan söz konusu olunca klasik MGS oyuncularının gözü korkabilir, ancak “Open World” söz konusuysa, bu zaman zarfında sizi sıkmayacak onlarca yan görev ve ana görevlerdeki envanter çeşitliliği elinizin altında olacak. Mesela daha gelişmiş bir Fulton Recovery Sistemi hazırlanmış. Bu kez düşman askerlerinden tutunda, araçları, konteynerları ve ormandaki bulduğunuz hayvanları yani işinize yarayacağını düşündüğünüz her şeyi balona takıp ana üssünüze gönderebiliyorsunuz. Gönderdiğiniz düşman askerleri ikna edip, daha sonraki operasyonlarınızda kullanmanız mümkün. Snake, Afrika ormanlarında karşısına çıkan bir yavrukurdu Fulton Sistemiyle üsse göndermişti. Bu kurt üstte büyütülüp, daha sonraki operasyonlarda Snake’e yardımcı oluyor.

Oyunda ki kutu tasarımları da sürprizlerle dolu. Bu Kojimanın oyun içine yerleştirdiği diğer mizahi öğelerle, yapıma değişik bir hava katıyor. Afganistan’daki karakolda düşman askeri tarafından fark edilen Snake, bir anda dik konuma gelince kutunun ön tarafında mayolu bir kadın beliriyor. Haliyle asker şaşkınlıkla kutuya bakarken, Snake düşmanını yere indiriyor. Yine arkasında kırmızı vana olan bir kutu dizaynı ile Valve’e gönderme yapılıyor.

MGS 5 The Phantom Pain’in multiplayer kısmı Konami Los Angeles Studios tarafından hazırlanıyor. PS4 ve Xbox One 16 kişiye kadar destek verecek. PS3 ve Xbox360 konsollarında 12 kişi desteği olacak. 8’er ve 6’ar kişilik takımlarla rakip oyunculara karşı çatışmalar düzenleyebileceksiniz. Diğer yandan rakip oyuncuların hazırladığı, ana üstü ele geçirme mücadeleleri de var. Mesela demo da Roughneck Raven adlı ana üstü ele geçirmeye çalışan bir Snake’i izledik. Oyuncuların ustalıklarını sergileyip ana üstlerindeki güvenliği üst seviyede tutmaları halinde, buraya sızmanın kolay olmayacağını söylemeliyim.

PS Store Japonya’da ortaya çıkan bir bilgi; MGS5 The Phantom Pain yaklaşık 25.1 GB, PS 3 sürümü ise 11,7 GB hardisklerde yer kaplayacak. Yine Japonya’da, kırmızı siyah renkli hoş bir MGS temalı PS4 Bundle satışa sunulacak. Collector Edition sürümünü alanlar ise, 1metre uzunluğunda 850 gr ağırlığında yapay kola, oyun soudtracklerına, harita ve indirilebilir içeriklere sahip olabilecekler. Steam üzerinden alacaklar ise, içerikleri ücretsiz olarak indirebilecekler.

MGS 5: The Phantom Pain 1 Eylül 2015 PS4, PS3, XboxOne ve Xbox 360 için piyasaya çıkacak. Pc oyuncuları biraz beklemeleri gerekecek. Bu tarih 15 Eylül 2015 olarak açıklandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu